Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 31 mars 2016

Diverse jobb

Av Sigge Svamphund - 31 mars 2016 18:04

En bra hunddag igen.

Först hade matte planerat att jag skulle till andra änden av min långa Sörmlandsledsetapp

för en del jobb och skogsfika.

Men så blev det inte, var ruggigt ute så det där med fika får bli en annan dag.

 

Blev början av min långa Sörmlandsledsetapp istället.

Spelar ingen roll bara jag kommer till skogen och får jobba är jag nöjd.

 

Äntligen hade mitt bra spa tinat fram så jag skötte pälsen ordentligt.

 

Fast när det ser ut så här då låtsas jag att jag inte ser nåt.

Har sett alldeles nog av sånt hela vintern.

 

Bestämde mej för att strunta i Sörmlandsleden en stund.

Går jag här så brukar det finnas mycket trevligt.

 

Sånt här till exempel.

Trevliga spa, har numer en mycket välskött päls.

 

Den eländiga Vattentjuven är minsann i farten.

Kruttorrt där det borde vara ljuvligt lerigt vatten.

 

Brukar vara väldigt bra längre bort här.

Med tur så skulle inte Vattentjuven ha hittat dit.

 

Lagom makaber dålig bild.

Men i mitt spa flyter det ett grodlik.

Hoppas du har det bra på andra sidan grodornas regnbågsbro.

 

Jag spaade en bit från grodliket.

Tog bort en del onödig mossa och en kotte från vattnet.

Ska vara ordning i mina spa

 

Så där nu har jag jobbat.

Känns väldigt bra med lite hederligt svamphundsarbete.

 

En liten Stenmurkelvalp fanns det på min arbetsplats.

Antar att den snart får syskon.

Kollade en massa andra viktiga hundsaker.

 

Man kan hitta krokus långt bort i skogen, i alla fall i mina skogar.

Fast just här låg det ett torp för länge sedan.

Sen ägnade jag mej åt några hundra trevliga spa till.

 

Jägarnas tillhåll och MIN tunna.

Var törstig.

 

Äsch, det fanns inget vatten i den.

Men jag rullade tunna i stället.

Nåt ska jag roa mej med.

 

Färdig med tunnrullningen så nu ska jag kolla andra arbetsplatser.

 

Sist doftade mycelet och nu var de födda.

Denna var den största här, snart tonåring.

Strålande tider väntar mej.

 

Lika bra att kolla fler arbetsplatser.

Arbete är ju livet.

 

Jodå många små nyfödda valpar fanns det.

Inser att jag måste kolla massor med skogar och arbetsplatser.

Tänker kräva att bli skjutsad varje dag nu.

 

Va?

Är du alldeles säker på att det inte är nån idé att kolla om Svarta trumpetsvampmycelet börjat dofta?

Enligt skitmatte var jag alldeles för optimistisk.

 


ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!

Min nästansjö är befriad från onödiga isen, men tyvärr har Vattentjuven hittat den.

 

Simma gick inte men jag njöt länge och mycket av vattnet.

Gäller att passa på innan det blir stulet.

Kollade av en massa mer saker på leden.

Allt var i sin ordning, bara en karta som ska bytas vid avtaget till min korta etapp.

På väg till bilen efter många trevliga timmar i skogen.

Var bara tvungen att kolla om kantarellmycelet hade vaknat, hade det inte.

Enligt matte dröjer det länge, vaddå jag måste planera alla kommande jobb.

Åkte hem och slappade.

På eftermiddan hälsade jag på i Rosa elefantaffären och fick utsökt godis.

Undrar var jag ska jobba i morgon?




 
 
Ludde

Ludde

1 april 2016 15:15

Det verkar som om jobbsässongen har börjat för dig... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards