Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 12 februari 2016

Ordentlig skog och jobb

Av Sigge Svamphund - 12 februari 2016 17:53

Blev en bra hunddag.

När jag skulle på långrunda så behagade matte använda min bil.

Verkligen på tiden.

 

Hamnade på Sagostigen för jag skyulle jobba i skogen.

Kollade av en snabbis om det hänt nåt, hade det inte och inga hungriga hästmonster syntes till.

 

Fast det är mycket tryggare i skogen, garanterat fritt från monster.

Jag skulle kolla så allt var okej med min korta Sörmlandsledsetapp, har inte kollat den på ett tag.

 

Kollade om det fanns spår av några vandrande hundar, men det gjorde det inte.

Så hade jag massor med andra viktiga saker att kolla också.

 

Enligt matte var det inte säkert att vi skulle kunna gå här.

Badkrukan som vägrar spa påstod att det skulle kunna vara översvämmat.

 

Alldeles för lite vatten.

Jag har minsann varit med om att det varit riktigt blött här vilket jag uppskattar.

 

Mina spa var i alldeles perfekt skick.

Provade självklart alla, är ett mycket viktigt uppdrag som fyrbent etappledare.

 

Inne i skogen ägnade sej matte åt tråk.

Är fullkomligt oväsentligt att stolpen behöver lite ny färg.

Finns mycket viktigare saker att kolla.

 

Nu ska jag gå och göra de där väldigt viktiga sakerna.

Kommer att vara mycket upptagen.

 

Min bäck!!!!

Har inte skött den på evigheter så det blev väldigt mycket vatten jobb.

Den ska alltid vara i perfekt skick.

 

Det här eländiga trädet borde verkligen tas bort.

Det hindrar mycket viktigt vattenarbete.

 

Så här borde den alltid forsa.

Värsta vårbäcken just nu, jag roade mej ordentligt på många ställen.

 

Fortsatte att kolla av etappen.

Allt var precis som det skulle inga fallna träd eller andra katastrofer.

Men fortfarande inga spår efter vandrande hundar eller människor.

 

Inte en endaste hund eller människa hade vandrat.

Gästboken var alldeles tom.

 

Strunta i den där tomma gästboken nu.

För övrigt är gästboken bara intressant när det finns speciella hälsningar till mej i den.

 

Hade tänkt nyttja allra bästa spagropen.

Men den var fortfarande invaderad av onödiga isen.

 

Vaddå onödigt med mer spa?

Korkad uppfattning badkrukan har.

Kan väl hända att det blev en del istappar i pälsen men de störde inte mej.

 

Jodå snart så.

Har doftar faktiskt Stenmurklornas mycel så det dröjer nog inte innan det föds valpar.

Alltså är det vår.

 

Jag har alltid ansett att det är fullkomligt onödigt med spänger.

Titta på det här de är begravda unde onödiga isen.

Men människor verkar ju av naturen vara livrädda för välgörande vatten och ska ha såna överallt.

Jag fortsatte att kolla en massa trevliga spa och en del andra viktiga hundsaker.

 

Så ska jag skicka matte till optikern.

Tog flera evigheter innan hon såg mej, jag syns hur tydligt som helst.

 

Tänk vad bra att jag, matte och våran chef drog om den här etappen förra året.

Där nere kan du stå och glo jag är minsann säker inne i skogen.

 

Hästmonster Billy trodde att han skulle ha svamphundslunch!

Skulle han inte och korkade matte gick och gullade med honom.

Avskyvärt!

 

Tillbaka på Sagostigen så träffade jag Alice.

Trevligt med lite tikumgänge en stund.

Åkte hem och slappade.

Hoppas jag får åka till skog i morgon också.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards