Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 10 september 2015

Av Sigge Svamphund - 10 september 2015 18:01

Trodde att jag skulle bli skjutsad till nån bra skog i dag också.

Men det hade inte skitmatte lust med korkade idéer om att jag kunde ta det lungt nån dag.

Jag kan ta det lugnt vid oväder, svampvattennedfall och annat otrevlig.

 

Där borta bor Siris kylskåp.

Undrar varför jag sitter fast i onödiga kopplet.

Mattes usla ursäkt var att Siri inte är hemma, nähä men hpn har nyckel dit.

 

Spårvägen var ett tag sen jag gick.

Dött och övergivet träffade inte några som jag känner, inga nya bekantskaper heller.

 

Sjön var så spegelblank att det knappt går att se vad som är upp eller ner.

 

Bestämde att jag skulle gå och kolla arbetsplatser.

Sist var det alldeles dött här, men med tur så kanske...........

 

Det finns faktiskt en och annan Svart trumpetsvamp som överlevt oväderstorkan.

Långa fötter har de.

Såg inga valpar, men de föds säkert snart.

 

Kollade en massa andra arbetsplatser.

Föds kantareller nu, syns små valpar ovanför mitt huvud.

Annars var det alldeles tomt i den skogen.

 

Nåt ska jag ju roa mej med.

Rotade fram min dunk och hade skoj med den länge.

Har gömt den för kommande behov.

 

Nähä.

Har gått till sjön.

Tänk för bara några dagar sen då var det fullt med bästa vänner och massor med smarrig mat här.

Nu var det bara ensamma och hungriga svamphunden.

 

Tröstade mej med en massa bad.

 

Alla ser väl att detta är en bränd träbit eller?

Matte hoppade högt ocj var övertygad om att det var en extremt ondsint Vithaj.

 

Sjön var fortfarande spegelblank.

 

Jag passade på att bada massor vid delar av människornas badplats.

De badkrukorna lär hålla sej borta nu.

 

Kollade av ännu fler arbetsplatser, men de var tomma.

Men mycelet doftar så inom en snar framtid lär det hända saker.

 

Om jag är snabb och smiter nu så märker inte matte nåt.

Hade fortfarande planer på att hemsöka Siris kylskåp.

Blev tyvärr upptäckt och misslyckades.

Gick hem, sen ansåg matte att jag kunde passa huset.

Kunde jag inte alls, hon skulle nämligen åka iväg med min dator.

Självklart skulle jag med, det är min dator och ska nåt göras med den ska jag övervaka det.

Matte lämnade datorn hos Rottis Helgas människovalp.

Sen gick jag en eftermiddagsrunda i tråkhålan Flen, fick inte gå till Grisöronaffären.

Skitmatte!

Min dator hämtades och nu är den befriad från allt damm och skit som gjorde att den stängde av sej

hela tiden.

Fungerar hur bra som helst nu.

I morgon så kan vi se mej på TV 4 i Vardagspuls mellan 17.55-18.50 nån gång.

Jag ser fram emot alla snygga tikar som kommer att vilja lära känna mej närmare, matte pratar om

burka och skämskudde




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards