Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 3 september 2015

Av Sigge Svamphund - 3 september 2015 17:44

Jag är en mycket upptagen hund från och med idag.

Men det passar mej alldeles utmärkt att ha tassarna överfulla.

Började dagen med att bli skjutsad till skogen.

 

Hamnade på Sagostigen, där har jag inte varit sen jag roade mej med människovalparna.

Nu är det stängt för såna så jag kunde vara på fria tassar direkt.

 

Svampvattnet har minsann fyllt på min bäck.

Perfekt för jag behövde extra mycket pälsvård.

Gick till skogen och jobbade.

 

Hittade massor med såna här Bleka taggsvampar.

Det är en god matsvamp

 

Hm, det flyter en pinne i min bäck, ska det absolut inte göra.

Såg självklart till att förflytta den där ifrån.

 

Jobbade ännu mer.

Trots att det varit sånt oväder med hetta och torka så finns det en del kantareller.

 

De som överlevt är väldigt stora och fina.

Men jag hittade mängder som dött torkdöden också.

 

Mer pälsvård i bäcken.

Jobbade lite mer innan matte påstod att vi skulle hem igen.

Var hemma och slappade ett tag innan jag skulle i väg igen.


Men hej Madde!!!!

Detta är en av alla mina bästa människovänner.

Hon bor i nåt som heter Halland och ligger långt bort.

Har inte träffat henne sen förra hösten när hon och Anders var här och jag jobbade åt dom.

Men nu ska de vara med på svampträffen.

 

Jag fick minsann present, en hel kasse med saker bara till mej.

Sånt måste kollas.

 

Titta vad jag fick!

Massor med smaskigt godis, alldeles perfekt.

 

Käkade gensat upp en mycket god tuggpinne.

Hade faktiskt kunnat käka upp hela paketet på en gång.

Men så var det snålmatte och hennes idéer om att spara.

 

Får jag inte frossa i godis så tar jag väl med människorna till skogen.

Här visar jag Anders vilken väg jag anser vara bäst.

 

När det hittas nån märklig svamp så ska den kollas via nån app i mobilen.

Dumheter, kotten jag placerat på korgen är mycket viktigare.

 

Madde skulle ta bilder på några svampar så jag kollade att det gick bra.

Jag är mycket serviceinriktad.

 

Titta vad jag hittade!

De behövde svamp till middagen så då letade jag upp såna.

 

Även människor nyttjar granar, fast inte i samma syfte som jag använder dom.

De håller på och plockar kantarellerna jag visade.

 

Letade upp lite mer svampar till dom.

 

Jo Anders och Madde med tanke på vad jag ska göra i morgon så behöver jag bada.

Kan jag få pinnen kastad?

 

En del människor är det ordning på så jag badade mycket och länge.

Nu är min päls i absolut toppskick inför morgondagen.

Som jag skrev i början kommer jag att vara extremt upptagen hela helgen.

I morgon ska jag träffa TV 4 klockan 9 för intervju och inspelning av mitt jobbande i en skog.

Sen börjar den årliga svampträffen och det kommer människor och hundar från hela landet.

Massor med trevligt umgänge för mej alltså.

Hela helgen är bokad för det utom söndag eftermiddag när matte ska till Eskilstuna och umgås med

alla hittekatters hjälte Sören Fernström.

Jag kommer att ha dåligt med tid, men ska försöka hinna med att uppdatera bloggen så ni får veta

vad jag har för mej. 

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards