Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 25 mars 2015

Premiär

Av Sigge Svamphund - 25 mars 2015 18:10

Hade tänkt mej en rejäl långrunda idag också men det hade inte skitmatte tid med.

Hon skulle nåt, ja, ja men hennes tråksaker ska inte inkräkta på mina viktiga göromål.

 

Kollade självklart efter sällskap eller i alla fall nån jag känner.

Träffade bara Ekorre som inte alls ville umgås med ensam svamphund.

 

Inte var det några trevliga hundar eller människor på spårvägen heller.

 

Försök inte hindra mej!

Nu ska jag kolla badsäongen.

 

Ser ju alldeles perfekt ut detta.

Inget att fundera över.........................

 

Premiärsimning i min sjö!

Ljuvligt, kunde ha fortsatt att simma runt där hela dagen.

Nu ska jag simma varje dag och jag har ju mängder med sjöar som ska provsimmas efter vintern.

 

Onödiga isen har inte dött överallt, men snart.

 

Vad är detta för larv!

Vid människobadplatsen räckte vattnet knappt till att blöta tassarna.

Jag som planerat att provsimma där också.

 

Men nu är det läge att bli irriterad.

En av mina bästa badplatser.

Vad sjutton gör onödiga isen här?

Struntade i att ens försöka döda iseländet och gick vidare i jakt på nåt trevligt.

 

Jag SKA ha den här pinnen.

Fick slita rejält för att få loss den ur sista resten av fulvintern.

 

Vinterskivlingarna dör nu.

Kan de gärna göra för jag har en massa annan svamp att jobba med.

 

Ser ni det som nästan ser ut som ett ben bland alla myceltrådar>?

 

Snart kommer det att bli grönt ute.

För nu dröjer det inte länge innan fläderbuskarna får blad.

 

Gick vidare utan att det hände nåt skoj.

Inte träffade jag varken hundar eller människor heller.

 

På några buskar satt det massor med små lappar.

Så denna lite större.

Bra att lära människovalpar om naturen.

Hoppas verkligen att alla små lappar får vara ifred.

 

Nästan hemma och nu blir det väldigt trevligt.

Labrador Alice närmar sej.

 

Alice är ju kär i mej så hon pusas hela tiden men de bilderna blev bara sudd.

Godis fick vi i alla fall.

Hade kunnat umgås mycket, mycket längre men skitmatte pratade om inte ha tid.

Hörde att jag och Alice ska få ta en gemensam tur i nästa vecka.

Gick hem och drabbades av passa tråkhuset.

Matte var borta i flera år 

När hon kom hem hade hon varit och besiktigat sej hos människoveterinären.

Blankt papper och MVG i resultat, så bra som bärdena är nu har de inte varit på åratal.

All tortyr hos Bödeln för effekt nu, läkta infektioner gör att blodsockret blir mycket lägre och stabilare.

Gick ut på eftermiddagsrunda.

 

Detta är människovalpen Astrid.

Hon gillar mej och vet att jag tycker om pinnar så hon har samlat massor till mej.

 


Titta vilken alldeles utsökt pinne!

Busade en hel del med pinnarna och Astrid, hoppas hon hittar fler så här fina åt mej.

Sen hälsade jag på i Pinnaffären där jag fick godis.

Alltså en bra runda.


 
 
Kasper

Kasper

25 mars 2015 23:48

Vi hoppas också att lapparna får sitta kvar!
Skön dag i dag, med en massa solsken. Man den var inte lika skön när vi kom ut, höll nästan på att blåsa rakt ut i sjön!

http://kasperian2.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards