Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 8 maj 2014

Av Sigge Svamphund - 8 maj 2014 18:00

Underbar dag!

Att jag tvingades göra morgontoalett i svampvattennedfall det tänker jag förtränga.

Nedfallet fortsatte och jag skulle ut och åka med min bil.

Eftersom jag är en mycket smart hund hade jag räknat ut att det ÄNTLIGEN var dags att

dejta min älskade Molly igen.

Svampvattennedfall, vistas ute och bli skadad kändes inte bra, men jag bestämde mej för att

vara hanhund för min päls och bita ihop.

 

Äntligen framme hos Molly, vi hade ett rejält pusskalas men det missade klantmatte att ta bilder på.

Som genom ett under så upphörde svampvattennedfallet också.

 

Så denna eviga väntan på långsamma människor.

Begriper inte varför de alltid ska hålla på med så mycket underliga saker, det är ju bara att gå.

 

Gå och kissa då, jag väntar så kan jag kissa över sen.

Inga andra hanar ska hitta spår av min blivande fru inte.

 

Trevligt vägen till min gamla Badudde.

Finns mängder med trevliga badplatser här.

 

Nä du Svärmor ännu har inte kantarellmycelet vaknat här.

Tänk om människorna kunde lyssna på mej, när det inte börjat dofta så händer det inget.

Men nog sjutton skulle de rota runt trädet i alla fall.

 

Undrar vem detta är?

Kan bara inte vara min vackra Molly i alla fall.

 

Vi VILL bada här, att det doftar alldeles ljuvligt stinker avskyvärt från sjöbotten är bara en bonus.

Hotades med tortyrkammarbesök om vi badade där så vi avstod.

 

Kom Molly vi tar den här bra badplatsen istället.

Där kan i alla fall inte människorna gnälla om att det doftar ljuvligt.

 

Vi badade självklart massor tillsammans..

 

Fast det är bäst att avvakta tills Molly kastat sej ut så jag inte kommer ivägen för henne.


  På med ljudet och lyssna på detta.

Alltså simma och skälla samtidigt, är ju nästan värre än mina spaskall.

Hon har sina idéer min kära Molly.

 

Matte hittade svampar alldeles själv.

Svavelgul slöjskivling, oätlig men enligt henne är det ku att det visar sej olika svampar.

 

Tur att jag har simultankapacitet, kan både dejta och jobba.

Hittade faktiskt en förvirrad Stenmurkla.

 

Vad vi pratar om här, det är alldeles vår privatsak.

Bröllopet närmar sej bara fyra månader kvar och massor med planering så allt blir så perfekt det

bara kan bli.

Vissa detaljer ska faktiskt våra människor strunta alldeles fullständigt i.

 

Smultronen blommar, bra eftersom smultron är utsökt hundgodis.

 

Gick hem till Molly och åt lite.

Fast jag lyckades slå huvudet i min skål så jag fick jaga min mat överallt.

Lätt hänt, jag var ju så fokuserad på Molly och jag hittade maten i alla fall.

 

Vi försökte tala om för snålmänniskorna att vi faktiskt inte alls fått nåt att äta.

Tyvärr har människor fungerande minne i bland.

 

Molly hon jobbar minsann hon också.

Ser till att hennes människor har ved i fall det blir kallt.

Fast hon fick inte alls ta in denna, otacksamma svärmor!!

 

Visst är vi ett vackert par och snart äkta makar.

Ungefär när den här bilden togs så  bestämde skitmatte att vi skulle åka hem.

Dumheter först får vi inte dejta på tusen år bara för att människorna ska göra tråk och inte hinner.

Sen när vi väl får dejta ska den bara vara några timmar.

Fast jag hörde minsann prat om att ta med Molly till en superskog i nästa vecka.

Må människorna nu hålla sina löften!!!!                                                                                                                                                                                                                        

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards