Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 24 februari 2014

Nu är det VÅR!!!!!!!!!

Av Sigge Svamphund - 24 februari 2014 17:54

Inget åka till mina bra skogar idag inte.

Skitmatte påstod att jag kommer att ha en massa att göra både tisdag och onsdag

så jag kunde ta det lugnt idag.

Dumheter!!!!

 

Nähä fanns inga trevliga hundkompisar ute.

Bara att fortsätta min ensamma vandring då.

 

Sist jag gick här var det fullt med otrevligt lappmögel.

Nu var spårvägen i alldeles perfekt skick.

 

Trodde, tänkte att kanske.............

Nä badplatsen var inte tillgänglig ännu men snart.

Onödiga isen dör och har lossat från land i alla fall.

 

Gick till hasselskogen och letade reda på min dunk.

Hade som vanligt mycket trevligt med den.

 

Första vårtecknet, detta är vad som återstår av Vinterskivlingarna.

De kan gärna dö nu, jag har annan svamp att jobba med.

 

Titta här nu börjar minsann Älgörten vakna igen.

 

Snart är det dags för nässelsoppa också.

Mycket trevligt med sånt här.

 

Kände för att jobba så jag hittade små nyfödda Ostronmusslingvalpar.

Kanske kan få en macka med nyplockade såna om nån vecka.

 

Kollade min andra sjö. även den är snart tillgänglig igen.

Fick i alla fall sjövatten under tassarna.

Sen hittade matte ett riktigt vårtecken.

 

Årets första blommande blåsippa!!!!!

Sammanlagt så hittade hon fyra stycken som blommar.

Rekordtidigt!!!!!!!!

 

Jag däremot njöt av färskt alldeles nyuppkommet gräs.

Underbart gott var det.

 

Att det såg ut så här när jag kom ut ur skogen är bara att glömma och förtränga.

Det är nog alldeles snart borta.

 

Gick en sväng på Vilda grisvägen och kollade om några tussilago hade vaknat.

Det hade de inte.

 

Men däremot så hade myrorna vaknat.

 

Här är en stor hög med myror som sliter med att laga sin stack efter vintern.

Mycket trevligt att även de är vakna nu.

Skulle gå hem, men ansåg att jag bara var tvungen att kolla en viktig sak först.

 

ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!

Jag kunde simma igen.

Gissa om jag njöt av ett rejält dopp.

Perfekt detta, jag har ju önskat mej underbara bad i födelsedagspresent och nu fick jag ett flera dagar

i förskott.

Hoppas att sjön är helt befriad från onödiga isen nästa gång jag passerar.

I morgon lär det bli en mycket bra dag för mej säjer matte.

 
 
Ludde

Ludde

24 februari 2014 22:27

Klart att det är vår när du kan bada... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards