Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 28 januari 2014

Dags att inreda idet

Av Sigge Svamphund - 28 januari 2014 17:57

När jag slog upp mina mörkbruna i morse så hade det vräkt ner ännu mer lappmögel.

Morgontoaletten då gick det knappt att hitta gatorna.

Sen skulle jag på en längre runda, matte vägrade att köra bil idag.

Märkligt.

 

Som sagt lappmögel har det kommit så det räcker frö många vintrar framöver.

Räcker ju upp till magen på mej där det inte är plogat.

 

Träffade Rottis Helga.

Oj så gott hon luktade, men oroa er inte jag är trogen Molly.

 

Ja ja hur som helst så gäller det att använda extra höga benlyft när det finns lukta gottbrudar i

omgivningarna.

Så dök Siri upp också, hon luktar inte gott.

 

Nu gäller det att kolla om det går att komma fram i skogen.

 

Jo det gick, och viktigast av allt berätta att alla granar tillhör mej.

Kan ju bli kris med att använda dom om fulvintern tänker fortsätta så här.

 

Alltså skogen ser bedrövlig ut just nu.

Bara trist svartvit och i bland nästan oframkomlig.

 

Titta här.

Jag skulle kolla om trattkantarellerna fortfarande levde under lappmöglet.

Inte en chans att hitta dom.

 

Gran som gran.

I dessa fulvinterns tider gäller det att ha stenkoll på alla oavsett storlek.

Grankottar det kan jag bara drömma om.

Tur att förrådet i Pinnaffären finns.

 

Tröstade mej med att tigga godis av Sirimatte.

 

Mina vinterskivlingar lever i alla fall.

Bara det blir lite varmare så kommer de att fortsätta att växa.

 

Var faktiskt skönt att komma ut på plogad väg och slippa vada fram.

 

Äsch då!

Skulle kolla ett ställe där det brukar finnas mycket kottar.

Höll på att drunkna i lappmöglet i stället.

 

Var tvungen att prova om denna gran var användbar.

Brukar inte nyttja den normalt.

Jo den duger.

 

Visst Siri har du sagt fika så är det klart att jag hänger på.

Sånt vill jag absolut inte missa.

 

Jodå, hittade två matskålar med mat i så jag tömde båda.

Mycket gott käk, perfekt hundfika.

Sen påstod tråkmatte att det var dags att gå till tråkhemma.

 

Kolla lappmögeldjupet.

Allt detta har trillat ner sen igår.

 

Hemska lappmögelberg dyker upp överallt.

Undrar om detta hinner töa bort innan det blir höst.

Gick hem och planerade för mitt ide.

Bara jag har mat, godis och vatten så klarar jag mej utmärkt tills bättre väder anländer.

Tänkte införa det per omgående.

Men så babblade matte i telefonen.

Hon tror tydligen att jag är alldeles korkad, för jag hörde en massa om att inte nämna namn, hör

han nåt ska han åka igår osv.

Kan säja så här jag tänker INTE gå i ide det närmaste dygnet, det har jag absolut inte tid med.


 
 
Ludde

Ludde

28 januari 2014 18:46

Du får nog käka några tillväxthormoner så att benen växer lite på dig! Får du mer snö än upp till magen blir det ju tvärstopp annars... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Kasper

Kasper

28 januari 2014 22:03

Hihi, tänk att du ibland låter dig nöja med minigranar, tyder på en anpasslig och pragmatisk inställning till livet. :D
Fast det gäller förstås inte sånt som regn, svampbrist, häst- och komonster och sånt. :D
Det har kommit MASSOR av snö hos mig också. Matte stönar, och kommrr det mer kanske jag gör det också. Men inte ännu. :)

http://kasperian2.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards