Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 7 maj 2013

Så kallad vilodag

Av Sigge Svamphund - 7 maj 2013 18:10

Blev orolig i morse när skitmatte pratade om vilodag.

Ska inte ha några fjantiga vilodagar inte, här ska jobbas.

Fast det blev inte så illa som jag befarade.


 

Hamnade i min bil och sen blev jag skjutsad till Döda älgenskogen.

 

Titta, detta innebär jobb.

Den här korgen handlade matte på julmarknad i 20 minusgrader.

Nu skulle den äntligen invigas.

Bra att ha korg, och så behöver hon inte alltid slita på snyggkorgen heller.

 

Till och med svampkniven av normalstorlek hade kommit fram.

Insåg att det säkert skulle bli en bra skogsrunda med den utrustningen.

 

Började med bäcken som tyvärr krymper.

Undrar var den där vattentjuven gömmer allt vatten som den snor?

 

Ser ni snart kommer liljekonvaljerna att blomma.

Då doftar ala skogar underbart enligt matte, jag föredrar doften av löptik och svamp jag.

 

Äsch, för en vecka sen var det sjö här.

Nu gick det att spaa, men inte mer.

 

Grönt är skönt.

Nu börjar det bli grönt på allvar ute.

Mycket trevligt.

 

För att inte tala om allt underbart gott gräs som kommer nu.

Verkligen en delikatess.

Men jag kan ju inte dra runt i skogen och bara slappa.

 

Hårt murkelhundarbete pågår.

Har mina murkelvalpar behagat bli vuxna?

 

Jadå, de hade växt ordentligt och när de är så här stora får de följa med hem.

Dessutom hade det fötts nya små valpar.

 

Fast mellan allt jobbande så kopplade jag av i en del såna här trevliga bäckar.

 

En gång för länge, länge sen så slet kolarna i skogen med sina kolmilor.

Det enda som påminner om det nu är såna här gamla kolbottnar.

Kolmilor ja, GLÖM INTE ÅRETS KORV OCH KÖTTBULLEPARTY 13 JULI !!!!!!!!

Jobbade ännu mer.

Här fanns det en blandning av vuxna, tonåringar och valpar.

Perfekt för då kan jag komma tillbaka och jobba ännu mera.

 

Så har jobbat klart.

Då passade det väldigt bra att simma massor i sjön.

Vattentjuven har i alla fall låtit bli sjövattnet ännu så länge.

 

Matte stod och stirrade på häggbuskarna.

Dröjer inte innan den också blommar.

Tillhör kategorin ointressant enligt mej.

Grejade ännu mer med bäcken på väg till min bil bäst att passa på innan den blir stulen av vattentjuven.

Åkte hem och slappade.

Var ute på eftermiddagsrunda, hälsade på i pinn/blomsteraffären en stund.

I morgon blir det en hård dag.

Avlyssnade nyss ett telefonsamtal som lät väldigt trevligt

Så väntar Sörmlandsledsjobb också, ska visst såga träd med vår nya regionansvarige.

Känns bra att jag har mina orange slingor så han förstår att jag är en hårt arbetande fyrbent etappledare.


 

 





 
 
mollesnutten

mollesnutten

7 maj 2013 19:26

Gick snabbt hos er.Från att ha megamycket mer snö än här.Till att liljekonvaljbladen kommit upp.Det brukar ju va läge leta murklor då,men här har dom inte kommit än.För lite vatten kanske,kolla runt idag men inga valpar ens.

http://mollesnutten.bloggplatsen.se

 
Eva H

Eva H

7 maj 2013 19:50

Så där lite lagom vilodag verkar det.
Det där köttbullepartyt tror jag att jag ska maila din matte om... Skulle kunna höra med Assars coach Marie om hon vill ta med en hund eller två. Hon har bil nämligen...

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Kasper

Kasper

7 maj 2013 22:09

Nu är köttbullepartyt antecknat. :) Man ska ju hålla på traditionerna.
Den här våren - när den väl kom - raskar tydligen iväg i rekordfart. I dag hade jag sommar, och vi njöt allihop. Men liljekonvaljer - nej dom syns ännu inte till på tomten, Tror jag i alla fall inte. Ska kolla i morgon.

http://kasperian2.blogspot.se

 
Ludde

Ludde

7 maj 2013 22:44

Så skönt att matten plockat fram svampkniven och korgen! Hon glömde väl inte att fylla den med köttbullar så hon du får nån lön... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards