Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 7 februari 2013

Och allt är det jäkla lappmöglets fel!!!!!!

Av Sigge Svamphund - 7 februari 2013 18:09

Nu om nånsin är det bevisat att det där vita helvetet är livsfarligt.

Hade vräkt ner i natt.

Gick ut för morgontoalett, kom en liten bit sen låg matte platt på rygg och sa extremt märkliga ord.

Jo hon kravlade sej upp och jag gick min runda.

Hemma igen så började hon fundera på om jag ens varit ute, om hon drömt vurpan och annat.

Minnet var totalt utplånat, enligt matte fuktansvärt läskigt att inte minnas morgonrunddan.

Hon vet fortfarande inte vilken väg vi gick, att rundan var avklarade konstaterades genom de våta

kängorna.

Ja, ja hon tror att hon är stålkvinnan så jag skulle till skogen.

 

Vidrigt!

Det höll ju på att bli barmark.

Drog runt och hittade inget av värde.

 

Men äntligen nåt skoj!

Jag ser minsann en dejt jag.

 

Hej Siri!

Vi hade jätteskoj ett tag innan människorna skulle åt olika håll.

Matte mest gnällde för visa kroppsdelar började värka ordentligt.

 

Visst är det vidrigt, stå still några sekunder och jag blev alldeles full med lappmögel.

Matte ägnade sej åt att tänka, eller i alla fall försöka.

 

Titta jag vill inte ha champinjonodlingar på benen!

Tröttande på lappmöglet och gick hem.

Då insåg matte efter lite googlande att hon nog skulle ringa till människoveterinären.

Människoveterinären gav henne en lång lista på symtom och om de uppstod skulle hon ringa efter ambulans

och inte alls vänta på tiden några timmar senare.

Mattes stora bekymmer var att inte kunna sitta på köksstol utan kudde.

Plus att hon var tillsagd at bara ta det lugnt.

När jag varit ute på en kortare eftermiddagsrunda så fick jag passa huset medan matte gick till

människoveterinären.

Hon kom tillbaka hem på nåder, hade människoveterinären fått sin vilja fram så hade matte sovit på

sjukan i natt.

Tydligen är hon undersökt på alla tänkbara sätt.

Hjärnskakning ska man inte leka med.

Nu har hon en lång lista med förhållningsorder och är ordnat med att folk kollar att hon svarar i nån

telefon eller på sms.

Om hon inte svarar så finns det folk med nyckel som kan gå in här.

Tack för underbara grannar!!!!!!!!!

Minsta tillstymmelse till kräkningar, dubbelseende, svår huvudvärk, yrsel osv osv och det blir ambulans

till sjukan.

För mej väntar några dötrista dagar i morgon missar jag en dejt med Molly, matte får inte köra bil på

några dagar, jag kulle ha sovit tillsammans med människovalparna i helgen.

Matte är förbjuden att passa människovalpar från lördag eftermiddag till söndag förmiddag.

Absolut inte sa människoveterinären, tänk om du tuppar av när du är ensam med dom.

Inte får hon gå en mil i skogen heller.

Går hon ut måste mobilen vara med.

Jo hon får gå ut med mej, men inte anstränga sej.

Alltså allt detta är det förbenade lappmöglets fel, om det hållit sej borta hade matte varit frisk och

inte ledbruten med omskakad hjärna.

Inte ens hennes extra klor på kängorna hjälpte nu.

Nä jag tror att alla vi hundar måste ta nya tag med kampsången.

Ska kolla till matte som sitter i soffan och gnäller om uttråkad, fast hon egentligen inte orkar nåt.

 
 
Ingen bild

Bengt

7 februari 2013 18:42

Nu måste du vara snäll Svamphund mot Matte under några dagar medan hon hämtar sig. Det finns inga svampar i skogen och dejta får du vänta med några dagar. Dessutom behöver du ju inte vara ute så länge i "lappmöglet" det blir nog bara kortare rundor. Hälsa till Matte att hon piggnar på sig snabbt
Mvh. Bengt

 
Kim

Kim

7 februari 2013 18:43

Hallå kompis! Vi är nog släkt på långt håll. Va duktig du är som hittar svamp, det har inte jag lärt mig.
PS
Förresten tyckte matte att ordet "lappmögel" var roligt. (Hon hatar snö)

http://http:kimsdogblogg.bloggplatsen.se

 
Kasper

Kasper

7 februari 2013 18:53

Otäckt tillbud, det där med matte! Ta nu hand om henne ordentligt, och hjälp henne att ta det lugnt!
Den här snön är bara läbbigt trist, tung och blöt. Och hal. Klor på skor hjälper ju bara på is och hårdpackad snö, matte törs knappt gå ut alls... Men matte med stort M kom, som den räddande ängel han ju är.
I helgen ska det visst komma ännu mer vitt otyg! Ta det lugnt nu och vila upp dig. Du kan ju alltid busa med Balder...

http://kasperian2.blogspot.se

 
Rudi

Rudi

7 februari 2013 19:21

Krya på matten nu så ni får gå ut och snörulla och njuuuuta av allt det vita igen:-):-)

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Siri oSaga

7 februari 2013 20:02

Snälla nån så det kan gå..
Var nu rädd om matten din våran har ramlat ett antal gånger men hon har klarat sig bättre men hon gick väldigt illa ett tag då hon hade landat på knät på en isfläck under snön på trappen.
Vi skickar alla varmkramar som vi kan till er båda både från oss och matten

 
mollesnutten

mollesnutten

7 februari 2013 20:45

Håll ett öga på henne nu och skäll så du larmar grannarna,om hon uppför sig mer underligt än vanligt.

http://mollesnutten.bloggplatsen.se

 
Pelle

Pelle

7 februari 2013 21:05

Sån otur för matte, man ska inte skaka hjärnor, de mår inte bra av det.Ta nu ordentligt tass om matte! Allt det där roliga hinner du göra senare, när hon e frisk igen.

http://pellepressar.wordpress.com

 
Ludde

Ludde

7 februari 2013 23:59

Du får se till att matten tar många kort när ni går ut så hon vet var ni varit när hon inte kan komma ihåg! Kan ju vara bra för bloggen också. De nu till att hon sitter mjukt och håller sig lugn... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

8 februari 2013 02:44

MEN Sigge, nu får du ta tass om din matte, så hon inte ramlar igen i det otäcka vita där ute, mjau
Hon får ta det lugnt några dagar nu

Tass tass på er


http://katternasblogg.blogg.se

 
Valpen Medusa

Valpen Medusa

8 februari 2013 14:39

Både jag och matte tycker synd om dig och din matte. Tycker hon ska ta och krya på sig så du får komma ut i skogarna igen. Inget vidare det där :(
Nospussar!

http://medusans.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards