Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 5 februari 2013

Korkade påhitt

Av Sigge Svamphund - 5 februari 2013 17:55

Mänskligheten (läs matte) är ett korkat släkte.

Bara för att det kom en massa äckligt lappmögel så bestämde hon att jag inte skulle må dåligt

av en vilodag.

Vilodagar är korkat, jag har inte tid med såna vill ha massor att göra varje dag!

Inte blev jag skjutsad nånstans heller.

Nä skulle få nöja mej med hemmaskogen.

 

Men först av allt så tänker jag dejta.

Ser ni den svarta pricken mitt på Heden?

Det är min dejt och jag har bråttom.

 

Hej Siri, trevligt att träffas igen.

Nu tar vi några busrundor tillsammans va?

Nåt skoj måste man ju göra i detta vidriga väder.

 

Siri var väldigt intresserad av mattes godisficka.

Jodå hon blev självklart bjuden på mitt godis, man ska vara generös mot brudarna.

Sen busade vi runt ett tag till.

 

Dags att skiljas åt men Sirimatte hade också godis åt oss.

Självklart så såg jag till att bli bjuden på sånt.

 

Gick till skogen, passerade återvinningsstationen på vägen.

Passade på att förse mej med en tappad mjölkförpackning.

Lappmöglet har ju den dåliga smaken att frsöka gömma alla bra fynd för mej.

 

Övergav den när jag hittade en handske istället.

Gillar när alla människor dräller handskar överallt åt mej.

 

Försökte jobba.

Men fem Vinterskivlingar räcker inte till nåt så de är kvar.

 

Depp.

Här var det faktiskt vacker barmark för ett par dagar sen.

Nu är allt äckligt vitt igen.

 

Så blev det bekymmer.

Ska jag ta den här bra pinnen eller handsken?

Slutade med att jag gömde handsken för kommande behov och tog pinnen.

Vet ju att pinnar kan bli bristvara nu igen.

 

Sen drog jag mest planlöst runt.

Hittade inget skoj och inga snygga brudar dök det upp heller.

Dessutm blev lappmöglet så där våldsamt igen.

Lurpassade uppe i träden och sen gjode det sitt bästa för att slå ihjäl oskyldig svamphund.

Gick hem och slappade.

Var ute på tråkig eftermiddagsrunda och sen har jag haft ännu mer tråkigt.

Ja, frånsett när jag inte hittade matte

Fick för mej att hn smitit utan att tala om det så jag vandrade runt och gnällde ynkligt medan jag letade.

Till min stora lättnad så hittade jag henne, hon var kvar hemma.

Bara jag som missat att hon förflyttat sej.

I morgon kommer jag visst att ha en mycket upptagen dag, ser jag fram emot.

Gillar såna



 
 
Kasper

Kasper

5 februari 2013 19:12

Hihi, missade du att matte förflyttat sig till ett annat rum... läskigt, att tro sig blivit övergiven... stackars, stackars dej...
Det har snöat hos mej också, äcklig blöt snö...

http://kasperian2.blogspot.se

 
mollesnutten

mollesnutten

5 februari 2013 19:28

Därför sover jag aldrig med båda ögonen när matte är hemma.Vill inte missa att hon gått.Du såg ut att ha det bra på vilodagen också.

http://mollesnutten.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

5 februari 2013 23:43

Va? tappat bort matten hemma! Du kanske kan sätta en pingla på henne så du hör var hon är... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Kicki med hundar

Kicki med hundar

6 februari 2013 11:14

Härlig bild på borttappad kropp ;-)

http://www.travarens.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards