Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 19 januari 2013

Dags för kampsången

Av Sigge Svamphund - 19 januari 2013 17:26

Alltså nu räcker det!!!!!!

Var äckligt griskallt när jag gjorde kvällstoalett i går.

Vaknade och när det var dags för morgontoaletten så var det 22 vidriga minusgrader.

Blev en ganska snabb morgonrunda.

Slappade och sen ansåg jag att det faktiskt var dags att gå ut en lite längre sväng.

 

Bläääääää!!!!!!!!

Detta är inte skoj!

Insåg att det inte ens var nån idé att föreslå att jag skulle åka nånstans.

Gick till närmaste skogen och det gällde att hålla sej i rörelse.

 

Titta så äckligt fruset allt är.

Dessutom försökte det trilla ner mera lappmögel också.

 

Som sagt rörelse var det, jag hade i alla fall tur och hittade en pinne att roa mej med.

 

Befinner mej ovanför skidbacken och hela världen ser ihopfrusen ut, typ nya istiden eller nåt.

Undrar om det nånsin blir badsäsong i sjön igen eller när jag ska kunna jobba i alla bra skogar.

 

Trasiga rampen går att springa på nu när den är begravd under konstgjorda lappmöglet.

Ungefär dagens höjdpunkt.

 

Bäst att tala om vilka granar som tillhör mej.

Har en del favoriter som jag använder oftare än andra.

 

Usch, så kallt att även granarna håller på att få päls.

 

Tänkte att vi kanske skulle ta den här stigen.

Tänkte INTE matte som frös trots femtioelva lager kläder, dessutom gör vissa kroppsdelar rejält

ont när det blir sån här griskyla.

 

Onödiga isen tänker tydligen inte dö i första taget för nu har de plogat den igen.

Jag behöver simmma!!!!

 

Blev ingen ispromenad utan jag fick hålla mej på vägar och i skogen istället.

 

Ojdå, kanske inte smartaste valet av väg en lördag.

Befinner mej alldeles nedanför skidbacken och det brukar jag undvika på helgerna.

 

Inga problem idag inte.

Alldeles folktomt och övergivet, knappast nån som åker i griskylan.

 

Nån som behöver ett badkar?

Fyndade det nära skidbacken och säljer det för två grisknorrar, hämtas i Malmköping.

 

Så visade solen sej.

Nu syns det verklgen hur frusna alla träd är, björkarr ska inte se ut så här.

Gick hem, skönt att komma in i värmen igen.

Jag som normalt alltid är ute minst 2-3 timmar (ofta ännu längre) på mina långrundor gick hem efter bara

en timme idag.

Matte ägnade ett par dagar i veckan åt att leta efter en flaska med låsolja.

Låset i tanklocket hade frusit ihop, men låsoljan den var och förblev totalt försvunnen.

I går köpte hon en ny flaska så min bil kunde f bensin och sen lät hon bli att låsa locket

Så idag..............................

 

I dörren till kylskåpet......................

Visste inte att låsolja skulle kylförvaras.

Nån som vill ha en sällsynt förvirrad matte?

För ett par år sen fick jag en ny reflexväst eftersom min var och förblev borta, bara det att nån månad

senare så hittade hon den längst inne i FRYSEN!!!!!!!

Som ni säkert förstått så har jag det verkligen inte lätt med att hålla ordning på henne.

Jag har varit ute på ett par korta tråkrundor till idag.

Varje gång jag går ut så sjunger jag högljutt på Hundanas kampsång.

Här är texten och den går lika bra att sjunga om man är katt eller människa.

Bara att byta ut hund mot katt eller människa i texten.


HUNDARNAS KAMPSÅNG

Melodi Älgarna demonstrerar

 

Hundarna demonstrerar

hundarna har fått nog

hundarna nu marscherar

för att återfå sin skog...........

Bort med alla skidspår

bort med varenda plog

VI VILL ha öppna sjöar

och Spagrop i varje skog

 

Hundarna demonstrerar

hundarna har fått nog

Vi vill ha vår och solsken

kunna springa i vår skog

Kunna pinka var vi behagar

efter vinterns köld och knog

Springa i alla hagar

för nu har vi fått nog..............

 

HUNDARNA SKALLA! SPAGROP ÅT ALLA!

 

Kom ihåg att sjunga så fort ni sätter tassarna utanför era dörrar!


Ni som har min bok hittar texten på sidan 180.

Plugga gärna så ni säkert kan sjunga hela

 


Detta är James Hollingworth som har skrivit Älgarna demonstrerar.

Här står han med min bok och sjunger vår kampsång, fast bilden är tagen i augusti så kampsången

passade inte riktigt då.

Men texten fick mycket beröm



 
 
Pelle

Pelle

19 januari 2013 18:28

Sjunger för fulla muggar. Har bytt ut alla hund mot katt och spagrop mot solgrop. Matte har ju din bok så jag har hela texten.
Hittar du den där Kung Bore så säg åt honom att ta semester på sydpolen nyss!

http://pellepressar.wordpress.com

 
vi i pörtet

vi i pörtet

19 januari 2013 19:18

O så vackert hos er! Här håller vi tummarna för att snön ska ligga kvar och det ska komma mera eftersom Svenska Rallyt går av stapeln om ett par veckor. Då blir det cirkus i byn kan jag lova
Ha dé!

http://paulaz.se

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

19 januari 2013 19:26

Brr så kallt !
Här hade vi "bara" en minus 12 i morse , strålande solsken har vi haft mest hela dagen idag.
Det är vackert med sån där skägg på granar och andra träd , det får vi nästan aldrig här nere i söder på våra träd.
Bra att du sjunger din kampsång så att vintern packar ihop och försvinner :)
Nää tack jag vill inte ha din förvirrade matte , det räcker sååå bra med min egen ;-)

http://kjellebus.blogspot.com

 
Eva H

Eva H

19 januari 2013 20:05

Ska som sagt (på Fb visserligen) inte kommentera...
Men väldigt vackra bilder blir det i alla fall!
Tycker dock synd om mattens kroppsdelar!

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Ingen bild

Siri o saga

20 januari 2013 12:33

Vilken underbar sång du har men jag (läs matte till oss) älskar att sjunga den men då låter den så här SNART ÄR DET PENSION VAD hon älskar den...Förstår du skogen hela tiden då hon bara älskar den och så vi förståss fast vi har en misstanke om att hon tycker väldigt mycke om dej med... Varmkramar från oss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards