Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 11 januari 2013

Ganska vanlig dag

Av Sigge Svamphund - 11 januari 2013 18:03

Haft en ganska vanlig hunddag.

När mina morgonrutiner var avklarade så skulle jag åka till Eskilstuna.

Mattes mamma skulle få tillbaka sin lagade bil bland annat.

Passade bil först på ett par stllen.

Bland annat utanför Rudis mattes tråkjobb.

Nästa gång så SKA jag med in där och kolla vad som egentligen händer.

För nu kom matte ut och talade om att hon stillsamt stått och pratat om mänskliga tråksaker med

Rudimatten när hon satte i halsen så hon inte fick luft.

Tog tydligen en liten stund att få tillbaka luften och talförmågan igen.

Verkar vara fullkomligt livsfarligt på det där tråkjobbet, låt vara att matte för det mesta är extremt virrig

och i bland urtrist men jag har faktiskt ingen annan att tillgå.

Nån måste ju köpa mat till mej och skjutsa mej till alla mina viktiga skogar.

Matte skyller på att det var akut allergi mot att vistas i stan som gjorde att luften försvann, tror jag inte på.

Sen åkte jag till mattes mamma.

 

Hm, det var tydligen inte lunch idag.

Men i frysen finns det en låda med mitt namn så det kom fram nåt.

Här väntar jag på servering, men det skulle visst tinas först.

Dumma mänskliga påhitt, jag kan krossa frysta saker med mina stålkäftar.

Människorna fikade så jag bjöd mej på en kaka i väntan på det där andra goda.

 

Äntligen!

Serverades nåt gjort av fisk.

Förstår inte varför matte vägrade att befatta sej med det.

Var utsökt gott och människorna pratade om att det var bra eftersom magen var krånglig i går.

Blev hemskjutsade och mattes mamma har fått tillbaka sin bil.

Jag klarar ju inte en dag utan en runda i skogen.

Var inte tal om att skjutsas nånstans inte.

 

Blev en runda i närmaste skogen.

Klantmatte hade totalt glömt att ta med sej min boll eller en av mina kottar.

 

Detta var vad jag hittade, en bit av ett löv.

Inte mycket att roa sej med inte.

Drog runt, ägnade mej åt vanliga hundgöromål.

Behövde bara uppsöka två granar så min mage är mycket bättre idag.

 

Längtar efter att jobba så jag tänkte kolla mina Vinterskivlingar.

Begravda under lappmögel och jag vet att det finns miljoner på den här lågan.

 

Jodå, där uppe i trädet växer det.

Många meter upp och klantmatte vägrar ju ta med stege till skogen, förövrigt är hon så höjdrädd att

hon vägrara att klättra på sån.

Hade faktiskt varit gott med macka med färsk svamp till middag.

 

Men titta här då.

Dök upp en hund jag aldrig träffat förr.

Trevlig typ nästan valp fortfarande, han och jag hade massor med skoj.

Människorna pratade tråkprat medan vi roade oss.

 

Åt samma håll skulle vi också .

Jag berättade för honom att det är mycket smartare att lyfta på benet när man kissar.

Som ni ser lyssnae han intresserat och provade, gillar läraktiga elever.

Han var dessutom himla bra på dragkamper men alla de bilderna blev bara sudd.

 

Gå hem du matte, jag tänker sitta här och vänta på att min senaste kompis kommer ut igen.

Förr eller senare slutar väl han och hans matte på det där tråkjobbet på hotellet.

Skitmatte gick och jag insåg att det var bäst att hänga på, hon får inte virra runt ensam.

Hittade inga skoj sysselsättningar.

Gick hem, placerade matte på soffan där hon stillsamt somnade medan jag slappade.

I morgon är jag lovad att få en rejälare långrunda i nån bra skog.

Hoppas jag verkligen att det blir av.



 
 
mollesnutten

mollesnutten

11 januari 2013 19:18

Här har jag haft en Ganska kul vecka.Vart ute på lite skoj,matte tog med av vinterförrådet av tallkottar.Sen har jag vart på dagis och hälsat på. Virrpannan sa att jag kunde kanske platsa på svensktoppen med min sång.Kramizar till er och låt matte vila,så hon blir pigger sen.

http://mollesnutten.bloggplatsen.se

 
Eva H

Eva H

11 januari 2013 19:37

Kul med ny bekantskap!
Han ser ju dessutom vederbörligen imponerad och lyssnande ut...:D
Känns mycket skönt att veta att du håller reda på matten din! Men hon får nog akta sig för stadsluften!

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

11 januari 2013 19:55

Det är ju det jag säger till matten...: håll dig hemma i stället för att åka till tråkjobbet ständigt och jämt. Det är livsfarligt där! Nu fick hon ju se och höra att din matte höll på att kvävas av tråkjobbsluften! Tur att hon överlevde du!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

12 januari 2013 00:10

Du får nog undersöka det där kvävstället så du inte blir av med matten hux flux! Bättre att hon går in i grisöronaffären i stället... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards