Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 7 januari 2013

Och denna dag.............

Av Sigge Svamphund - 7 januari 2013 17:51

.........har jag också lyckats fördriva.

Inledde en med att få åka i min bil.

Kändes väldigt bra att få sitta i mitt baksäte igen, matte däremot körde med hjärtat i halsgropen livrädd

för att kamremmen skulle få för sej att hoppa över en kugge igen.

Men min bil är snäll så den rullade hela kilometern till bilveterinären utan att hålla på med dumheter.

Gjorde morgontoalett när jag gick hem därifrån.

Slappade ett tag innan jag skulle ut igen.

Blev inte skjusad nånstans idag heller utan skulle dra runt i hemmaskogarna.

 

Försökte övertala matte att vi skulle gå en bit på Schäfer Frejas Sörmlandsledsetapp.

Jag har fakttiskt en hel del intressant där.

 

Mina övertalningsförsök lyckades, jag fick henne med mej.

Inne i skogen hade dessutom mycket av lappmöglet dött.

 

Blev akut sugen på gräs.

Fanns bara gammalt gult och torrt ånt.

Matte erbjöd sej att köpa sallad till mej om jag nu är så sugen på grönt.

Sallad är ÄCKLIGT men grönt gräs är alldeles utsökt gott, får väl invänta lite mer vår bara.

 

Min utsökta spagrop var i perfekt skick.

Vattnet doftar ljuvligt och ger underbara inpackningar.

 

Kolla på lappmöglet, mina spår efter första vändan i spagropen.

 

Granarna har tröttnat på lappmöglet här också.

Den här stackarn gick inte att hjälpa eftersom toppen var fastfrusen.

 

Vilda grisen har tydligen återkommit och bökat runt.

Han var i alla fall inte i närheten när jag passerade, för övrigt så påstod matte att hade han varit det så

la han säkert benen på ryggen när jag spaade som värst och lät spaskallen eka.

     

Spa var det ja.

Här var jag tvungen att mörda onödiga isen för att kunna ägna mej åt pälsvård.

 

Fortfarande sugen på gott gräs.

Men ensilage, nä det är inte min grej hamnar nog i kategorin sallad.

Fast jag markerade att det tillhör mej.

 

Tänk om....................

Om onödiga isen hade dött så skulle jag ha kunnat roa mej här resten av dagen och halva natten.

Normalt är det här spaaet dolt bland granarna och nu är det jättelikt.

Är det händelsevis nån som har en blåslampa att låna ut till mej?

Tänkte mörda onödiga isen.

 

Inte smartaste valet av väg precis.

Välspolad skridskobana och mattes extra klor håller på att ge upp.

Var faktiskt skönt att nå Vilda grisvägen där det i alla fall var sandat och bitvis barmark.

 

Inte håller Ekorre med nån service heller.

När han nu drällt massor med granskott omkring sej kunde han väl ha kastat ner lite kottar till mej.

Inte en endaste kotte, alla var kvar i granen.

Måste ta ett snack med Ekorre om servicen i skogen.

 

Kände för att jobba.

Fanns inga Ostronmusslingar där det borde finnas.

Ja, ja snart kan jag i alla fall jobba som murkelhund hoppas jag.

Gick hem.

När jag kom in på min gata så tvärnitade matte och stirrade.

Höde nåt om att "Vem f-n har stulit bilen!"

Den där totalförvirrade senila saken i andra änden av onödiga kopplet hade förträngt att bilen var körd till bilveterinären.

Tur att hon lyckades komma ihåg hur det var INNAN hon fick för sej att ringa polisen!

Slappade och var ute på eftermiddagsrunda, hälsade på i Pinn/blomsteraffären.

Fick en ny fin pinne där, pinnsugna hundar kan jag rekommendera ett besök där.

Min bil ska vara frisk nu.

I morgon bitti så ska jag hämta hem den och lämna mattes mammas bil där så den där trasiga motorn

till fönsterhissen blir fixad.

Undrar om virrkärringen klarar av så avancerade saker som att hämta och lämna rätt bil.

Tur att jag kan följa med och styra upp åt henne



 
 
Eva H

Eva H

7 januari 2013 18:41

Håller med om att Ekorre allt kunde serva med några kottar! Fast då äter han väl ur de först förstås... Men det gör kanske inte dig något?
SV
Hälsa matten och tacka för kommentaren! Jag hoppas att det är precis så, och det borde det kunna så väl som vi känner varandra Jesper o jag

http://fyrfotingar.blogspot.se

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

7 januari 2013 19:27

Taskigt av Herr Ekorre att inte kasta ner några hela kottar till dig :(
Vilken tur att det töat lite i din skog så du kunde spaa lite idag !
Hmm, det är nog tur att din matte har dig som kan styra upp henne så det blir rätt bil på rätt plats imorgon ;-)

http://kjellebus.blogspot.com

 
mollesnutten

mollesnutten

7 januari 2013 20:14

Här fanns massor av kottar i söndags,även grankottar.Tror nog det är bra att du styr upp imorgon så allt blir rätt

http://mollesnutten.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

7 januari 2013 22:54

Det kommer nog en vår! Just nu är det plusgrader igen även om det snöar lite. Hussen sa att han såg Roy och Rogers mack framför sig när han funderade på om din matte verkligen klarar att lämna och hämta rätt bil... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Rudi

Rudi

7 januari 2013 23:21

Pinka på ensilagebalar i skogen är ett absolut måste! Bara att hålla med!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

8 januari 2013 00:02

Förstår att det blir knepigt för matten att hålla reda på TVÅ bilar! Tror knappast att min skulle klara en sån grej!
Ska hålla tassar för att din matte håller huvudet kallt i morgon!!!

http://kasperian2.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards