Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 30 juni 2012

Passat människovalpar

Av Sigge Svamphund - 30 juni 2012 19:28

En lång och hård dag har det varit.

Innan människovalpspassningen så gick jag en snabbsväng i min närmaste skog.

Sen åkte jag och det gick inte bra.

Var så länge sen nåt gick bra att matte snart inte minns hur det är när skaer bara flyter.

Tilll Eskilstuna kom vi, skulle hämta mattes mamma och all mat till de som skulle hjälpa till

med flytten.

Bara det att matte helt plötsligt tänkte sätta sej mitt på en gata och bara stillsamt försvinna

för all evighet.

Allt ska ju alltid jäklas och nu fick bilen punktering!

Precis vad matte inte klarar av just nu!

Marcus som hade fullt upp med sin flytt fick lov att komma.

 

Här pågår det byte till reservhjul, det hade ingen luft så matte fick ta Marcus bil och åka iväg och fylla på sån.

Jag passade Marcus, mattes mamma och människovalparna.

Till slut var det ordning på bilen utan att matte gett upp totalt.

Åkte till människovalparnas hus för sista gången.

Skulle ätas mat där innan flytten.

  Jag kollade på superduktiga Oliver som kan cykla alldeles själv numer.

Fort som attan tar han sej fram också.

 

Adam kan han också fast på trehjuling.

Blev en massa mer bus och så åt mmänniskorna.

Sen tog jag och matte Marcus bil och människovalparna och åkte till Djurgår´n.

Var evighter sen jag var där tillsammans med dom.

 

Pinntränade Oliver.

Tycker att det blir bättre följsamhet med pinne i stället för onödigt koppel.

 

Här är inte Oliver alldeles snäll mot Adam.

På stenen fanns det vatten så när Adam klättrade upp så skvätte Oliver sånt på honom.

 

Mina allra bästa människovalpar hittade en utsökt spagrop till mej.

Hade massor med skoj där.

Sen lekte vi en ny lek,

 

Först höll matte och Adam på och gjorde saker så jag inte märkte att Oliver försvann.

Så fick jag sitta och titta åt ett annat håll.

Men sen blev jag ombedd att leta reda på honom.

 

Jätteenklet!

Hittade Oliver bakom trädet och fick godis av honom.

Letade efter honom flera gånger, mycket skoj.

 

Här har jag hittat Adam så också varit försvunnen.

Han hade smarrigt godis som belöning han med.

Den där leken ska jag leka många gånger till har jag bestämt.

Kan rekommendera andra hundar att leta efter människovalpar.

 

Så gick vi till en kiosk och köpte glass.

Självklart så käkade jag också sån.

 

Adam han hade nog behövt lite svamphundstvätt kring munnen.

 

Avslutade Djurgårdsbesöket med att tittta på när människovalparna hittade en massa blåbär.

Eftersom jag uppfostrat dom väl så bjöd de mej också.

Sen ville de åka så då åkte vi till deras nya hemma.

 

Där såg det ut så här.

En stor lastbil och det bars ut massor med saker.

 

Adam gillar att mecka så han försökte skruva ihop soffan.

Jag tog faktiskt paus och sov under köksbordet medan matte och hennes mamma packade upp en

massa saker.

 

Kvicknade till och bestämde mej för att göra en insats.

Hjälpte alltså människovalparna att packa upp en del av deras saker.

Finns en hel del där som intresserar mej.

Sen var det dags att åka hem.

Jag är en mycket trött hund nu och matte är totalt borta.

Ska nog bädda ner henne och hoppas på att hon sover som hon behöver så jag har en normal matte imorgon.



 
 
Bamse och Valle plus Matte Maria

Bamse och Valle plus Matte Maria

30 juni 2012 20:47

Du detta är orättvist, vi har haft stört regn hela dagen. Knappt man velat gå ut. Fast vi trotsade väder och for en tur till stugan. tur att du och matte hjälper vid flytten så att allt kommer på plats:)

http://www.mrbamse.bloggagratis.se

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

30 juni 2012 22:05

Snäll du är som hjälper matte och mattes son med flytten, duktg vovve, mjau
Här är det blandväder, så vi har inte varit ute så mycket.

Hoppas på bättre väder i morgon söndag

Tassetass på dig fina hund

http://katternasblogg.blogg.se

 
Ludde

Ludde

30 juni 2012 23:05

Vilket härligt jobb att passa människovalparna! Vem som helst hade väl velat tvätta glassiga Adam! Jag ska nog lära mina människovalpar att bli hittade också. Bra idé! Tipsa matten att det finns reservhjul på sprayburk. Bra att ha i handväskan... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kim

Kim

1 juli 2012 07:23

Kurragömma är en rolig lek, främst för människovalparna. Men de är inte lika duktiga på att hitta oss hundar.

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards