Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 30 april 2012

Väntar på överraskningen

Av Sigge Svamphund - 30 april 2012 15:54

Inget är som väntans tider eller..............

Jag är lovad en överrasking idag så jag väntar och väntar.

Inte inträffade den på morgonrundan.

Gick hem, allt som vanligt och drog ut på min längre runda.

Först hade matte planer på en bra runda men...........

 

På spårvägen blev vi omkörda av den här.

Nä sa matte nu blir det andra vägar för meningen var att jag skulle ha gått hela spårvägen först.

 

Sjön kunde jag i alla fall besöka så jag fick mina livsnödvändiga bad.

 

Vadå fortsätta gå.

Jag tänker faktiskt fortsätta att bada jag.

Men så insåg jag att jag höll på att bli övergiven så då hängde jag på.

 

Hm, det där gamla loket med släpvagn har lämnat stora högar med grus överallt.

Behövde undersökas noggrant.

 

Har precis badat i ån mellan sjöarna och matte anser att vi ska åt andra hållet.

Inte alls!

Jag väntar för jag vet att något trevligt närmar sej.

 

Schäfer Freja!

Mycket trevligt för det var länge sen vi dejtade.

Umgck med henne ett tag medan människorna ägnade sej åt tråkprat.

 

Gick in i skogen och studerade alla vitsippor i brist på bättre sysselsättningar.

 

Lika bra att jag hunnit in i skogen för loket kom tillbaka igen.

Men de kör så otroligt sakta så det är ingen fara att vara på spårvägen när de kommer.

 

Titta så grönt och fint det är till och med inne i skogen!

Skulle gå hem och se om överraskningen dykt upp.

 

Bingo!

Träffade min brud Ronja på väg hem.

Mycket trevligt med dagens andra dejt, men det är inte heller överraskningen.

 

Vi hade i alla fall massor med skoj!

Jagade samma pinne och andra trevliga sysselsättningar.

Gick hem, ingen överraskning.

Har slappat och väntat.

Var ute på eftermidagsrunda nyss och ingen överraskning.

Men den dyker upp om ett par timmar säjer matte och dessutom är den utökad.

Hm, jag funderar alldeles väldigt på vad det kan vara som dessutom förökat sej innan den landar här.

Ni får faktiskt hålla ut tills i morgon med att få veta vad som ska hända här.

Men jag kan berätta nåt annat.

Min bok har påbörjat resan från Tyskland!!!!!!!

Med tur så landar den här på fredag eller så.

Alla ni som beställt har fått mejl med betalinfo, hittar ni inte mejlet

så kontakta oss på siggesbok@skogsraets.se 

 

HA EN RIKTIGT BRA VALBORG!!!!!!! 


 
 
Ludde

Ludde

30 april 2012 18:51

Åh, vilken dejtfull valborg du fick då! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

siri 0 saga

30 april 2012 19:18

Vilken matte du har som håller dig på sträckbänken med överaskningen
Hoppas ni får en fin Valborg med mycket gott att äta och många dejter till Sigge.
Varmkram !

 
Rudi

Rudi

30 april 2012 22:07

Inte en brud har jag sett idag! Och du två! Fubbigt! Sen har jag inga lokomotiv i skogen heller. Vill ha!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards