Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 18 april 2012

Oj, oj, oj

Av Sigge Svamphund - 18 april 2012 18:07

OJ!!!!!!!!

Kan bara säja att jag och matte fattar ingenting just nu.

Tänk att så många vill läsa boken om mitt svamphundsliv!

Det har rasat in beställningar sen jag smällde bomben igår och redan är vi uppe i dubbelt mot vad matte trodde kanske var möjligt!

TACK för alla grattis och andra fina kommentaerer både här i bloggen och på Facebook.

Om nu allt går som det ska så kommer boken att finnas på förlagets hemsida senast på måndag och då

skickar vi första omgången med beställningar.

Behöver lite hjälp också.

Många som beställt vill ha den signaerad med text av matte och mitt tassavtryck.

Någon som har nåt bra tips på vad jag ska använda för att kunna göra ett bra beständigt tassavtryck i en bok?

Lämna gärna tips bland kommentarerna.

Men nu lämnar vi boken åt sitt öde en stund.

Jag har haft en del att pyssla med idag.

Min långrunda på förmiddan blev inte så jättelång eftersom vi skulle göra annat sen.

Tog vanliga vägen via spårvägen när jag skulle mot skogen.

Jag missade alla bad i går så det såg jag minsann att ta igen idag.

Badade massor.

Den som sitter på den här bänken frå samtidigt ett fotbad.

Gillar att det är massor med vatten i min närmaste sjö.

Drog i vägen in i skogen.

Jag är völdigt jobbarsugen men det är alldeles fel skog för murklor.

Äsch, kan väl jobba med annat istället då.

Ägnade mej åt att markera vitsippor.

Sist jag gick här så plockade matte såna så jag trodde vi skulle ha det idag också.

Men tydligen inte, fast jag fick i alla fall beröm för mina insatser.

Försökte bada i den andra sjön, men det blev mer spa för jag var på fel ställe.

Gick inget bra att simma där.

Passerade stora grytet och tydligen ska de ha en ingång till för den här fanns minsann inte sist jag

passerade där.

Verkade inte vara nån hemma, i alla fall ingen som ville umgås med mej.

Egentligen på väg hemåt men jag har andra planer först.

Tyvärr är ju alla skoj vägkoner bortplockade.

Titta så det blir när jag inte håller ordning på mina badplatser.

Det här ska föreställa hundbadet och där har det landat ett halvt träd!

Inte kunde jag rubba det heller!

Gick hem en stund och så skulle jag ut och åka igen.

Hamnade i Eskilstuna för mattes pappa skulle skjutsas till människoveterinären.

Medan han var där så gick jag en sväng.

Hamnade i en backe där matte tydligen lekte mycket när hon var valp.

Ha! Mattte som valp, tror jag inte på!

Matte stirrade på det här trädet och funderade på hur uråldrig hon egentligen är.

Hon minns att det var mer som en buske när hon var valp.

Men så kom hon på att trädet troligen är genmodifierat och extremt snabbväxande, alltså är hon fortfarande

18 och har nyss lämnat valpstadiet.

Ordningen återställd igen.

Hittade ett spa som såg ljuvligt ut.

Fick inte spaa, mina skall skulle inte alls eka över halva Eskilstuna  enligt skitmatte.

För övrigt så behöver de städa i den stan.

Drivor med skräp låg det överallt och inte fanns det några vettiga fynd heller.

Hämtade mattes pappa hos människoveterinären och åkte hem till dom och fikade.

Smällde i mej en del gott fikabröd innan det var dags att åka hem igen.

I morgon är det visst också en sån där massor att göra dag. 

  

 
 
Bamse och Valle plus Matte Maria

Bamse och Valle plus Matte Maria

18 april 2012 18:56

Ja vi funderar och funderar över vad som skulle kunna funka att göra tass avtrycket med. Matte kom med den briljanta ideen läppstift, efter det att tassarna smorts in med tassalva. Men hur kan hon tro att det ska finnas kvar i evighet. Hoppas ni kommer på något bra iallafall. Vi lägger in en beställning imorgon. Matte glömde göra det idag på jobbet. Hennes mail hemma kryppar bara. Vilken härlig dag du haft med mycke bad.

http://www.mrbamse.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Saika

18 april 2012 19:15

Enligt matte så är tjärsalvan inte helt enkel att få bort när den väl har fastnat nånstans... :-) Kanske blanda med lite färg, som t ex det där läppstiftet Bamse och co skrev om ovan? Puss på nosen! / Saika

 
Ingen bild

Siri o Saga

18 april 2012 20:12

Matte säger att det fins en färg som heter Tactil color på Panduro som man penslar på tassen för att göra ett avtryck på papper det används ofta för att göra avtryck på barnfötter och händer sedan tvättar man bara bort det från tassen.Får du till ett bra avtryck kan man ochså använda sig av en schablon för att göra fler tryck för att skona tassen din förslg bara men det brukar funka
varmkram på er från oss

 
Kasper

Kasper

18 april 2012 20:41

Inte klokt, hörru, vad tvåbeningar kan skräpa ner!!!! :(
Men oj, va kul med boken!
Vi ska förstås lägga in en formell beställning när matte kommer ihåg det. Just nu hinner vi inte med nånting, för matte måste skriva lite och sen måste hon börja förbereda morgondagens lunch. (Jag ska nog bl.a få träffa Grynet då.) :)

http://kasperian2.se

 
Wikki

Wikki

18 april 2012 21:10

Okej Sigge, var har du ditt bokbeställningsformulär nånstans? Jag vill väldigt gärna beställa 1 st Sigge Svamphunds bok att sedan ha till ett av mina Tasserier till kattvälgörenhet! Det är ju hög tid att starta ett nytt Tasseri snart, T9 blir det!
NosPuss Wikki

http://metrobloggen.se/wikipedia

 
Katarina Uggla

Katarina Uggla

18 april 2012 21:45

Bra tips ovan vad gäller färg på tassarna - Panduro!!! Ska bli mycket spännande att läsa boken!!! Kram!

http://misscurlysue.blogg.se

 
Ludde

Ludde

18 april 2012 23:06

Tja, lite lera från nån av dina spagropar funkar säkert... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

18 april 2012 23:20

Men vad kul att så många vill köpa din bok Sigge :) Självklart vill vi också ha den signerad om ni kommer på nått bra.
Vad blir det sammanlagt med frakten då, ska jag sätta in pengar på mattens konto nu eller hör hon av sig?

Spännande dag i Eskilstuna :) Men huu vad dom skräpat ner en massa :( Var nånstans var du? Va nog rätt bra att du inte spaade i stan för då kanske folk undrade om det kommit varg till stan ;)

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Ingen bild

Lena

19 april 2012 09:40

Luddes förslag är bäst. Spa-lera ska det naturligtvis vara. Gärna en sort som luktar lite lagom.

 
Malin

Malin

19 april 2012 14:43

Kikar in o hoppas allt är bra med er!
kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Coba

Coba

19 april 2012 19:20

Matte säger som Siri och Saga. Det ska finnas någon giftfri fingerfärg på Panduro, men hon minns inte vad den heter.
Hon försökte använda den på en av hennes katter som bodde här innan,,,,hela köket och matte blev grön,,,,hahaha det var nog inte riktigt genomtänkt av henne.

Tass tass från Coba

http://www.wodzan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards