Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 11 februari 2012

Seeeegt

Av Sigge Svamphund - 11 februari 2012 17:55

Alltså jag har världens segaste matte.

I går somnade hon sittande i soffan, vaknade och släpades sej ut så jag fick göra min kvällstoalett.

Sen fortsatte hon att sova, trodde hon skulle vara piggare idag.

Började bra, inte för att hon var pigg, men jag dejtade på morgontoaletten.

En trevlig brud som jag träffar ibland, men kameran var självklart hemma.

Sen skulle jag ut på min längre runda, släpade på en gäspande matte.

Träffade på den snygga schäftertiken som jag möter ibland.

Mycket trevligt, matte vaknade tillfälligt och stod och babblade om mitt svamphundjobb och sällsynta 

svampar med brudens husse i några evigheter.

Men tro inte att hon var tillräckligt vaken för att komma ihåg att ta fram kameran.

Nädå, det kom hon självklart inte ihåg.

Skitmatte!

Här blir jag varnad.

Du hittar INTE på något för då går vi hem!

Jag hittade inte på något med bäcken utan var skötsam hund och använde bron.

Ville inte alls gå hem.

Allt det där svampsnacket med schäferbrudens husse gjorde att jag kände för att jobba.

Är trött på att vara arbetslös.

Dagens enda svampfynd.

Resterna av en Långfotad röksvamp.

Faktiskt dags att jag får börja jobba nu!

Drog runt i ett kärr en stund.

Matte jagar fortfarande efter de där svamparna som heter Trollhand.

Men inga fynd idag heller.

Kärret ligger vid min andra sjö så jag hade tänkt gå på den.

Nä sa matte för nån körde isracing där och det skulle jag inte komma i vägen för.

Sist var det ett underbart spa här, men det var då det.

I dag var det bara onödig is. 

Drog runt och gjorde just ingenting.

Funderade på om jag skulle hälsa på hos Räv.

Fick inte göra det för skitmatte.

När bilden kom ur kamern så upptäckte matte nåt.

När vi var där så såg vi massor med rävspår, men den som tittar noga på bilden under min mage ser

faktiskt ett spår av grävling också.

Verkar som om de delar bostad, räv och grävling.

Finns många in och utgångar så det kanske fungerar att de är sambos.

På väg hemåt och jag ska bara...................................

Ska du inte alls sa skitmatte.

Skulle bara en snabbvisit till bäcken för viktiga hundgöromål.

Låg faktiskt en isklump i vattnet som jag var tvungen att hämta.

Viktigt hunduppdrag, att jag samtidigt fick lite underbart vatten på tassar och ben det var bara en bonus.

Gick hem och salppade mer eller mindre ofrivilligt eftersom matte fortsatte vara trött.

Ska försöka hålla henne vaken i kväll så jag i alla fall kan besöka några av er andra.

Är hon inte piggare i morgon så tänker jag annonsera ut henne på Blocket för ett grisöra. 



 
 
Ludde

Ludde

11 februari 2012 19:03

Vilken lycka att hinna med ett tassdopp innan matten gallskrek. Kanske blir problem med att få bilder till bloggen om du säljer matten. Försök att BYT mot någon fotointresserad matte istället... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

11 februari 2012 19:16

Nämen Sigge inte sälja din matte för bara ETT ynka Grisöra väl ??!!
Du får väl åtminstånde ta TVÅ ;-)

http://kjellebus.blogspot.com

 
 Rudi

Rudi

11 februari 2012 19:17

Det var verkligen en seeeeeeeg matte du har. Hon påminner om min förra veckan. Nu är det fart på min igen, tackolov! Luddes råd härovan var bra. Tänk på det!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Eva H

Eva H

11 februari 2012 19:47

Luddes råd är goda! Men fundera inte ens en millisekund på denna matte... Lyckades just trycka på "enter" utan att ha skrivit en bokstav...
Spännande med det där samboparet! Kunde de inte satt upp namnskyltar så det blev helt klarlagt?
Och jag fick läsa nedan (igår var datorn på sitt sämsta...) och skrattade MYCKET gott åt din rastplats i E-tuna! Du kunde ha fått sällskap av A där. "HÖGT ska det vara!" säger han och älskar snövallarna. (Annars försöker han "klättra" på grästuvor eller bara högt gräs... Tala om pinsamt och skrattretande:D)
PUSS!
SV
Jo, han kunde väl ha tackat?!? Men i och för sig var besöket belöning nog:) Lite häftigt att få möta en så'n!

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Kasper med fyra katter

Kasper med fyra katter

11 februari 2012 22:48

Min matte är i alla fall tröttast av alla! Så fort hon sätter sig i en fåtölj så somnar hon! Jag var jättenervös när vi var ute och åkte bil - tänk om hon skulle somna då också (men det gjorde hon som tur var inte).
Räv och grävling i samma bo - ja varför inte. (Här finns ju orre och fasan, hihihi, säger matte. Som lovar att jag faktiskt SKA få träffa Mollie någon mer gång i livet.)

http://kasperian2.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

11 februari 2012 23:49

Vad tråkigt att du fått en sån seg och trött matte. Får väl hoppas att hon är piggare i morgon då så hon inte hamnar på Blocket då.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Frasse

Frasse

12 februari 2012 15:20

Nåjam, även om matte var trött så tycker jag att du lyckades få ut en hel del av din promenad. Dejting, svampletning, räv- och grävlingspårning samt tassdoppning - det låter som en innehållsrik runda!
Tror att det vore ett misstag att byta matte mot ett grisöra. Grisöron förgår, men mattar består :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

 
Malin

Malin

12 februari 2012 15:22

Hoppas helgen varit bra för dig Sigge och din familj!
Kramar!

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards