Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 6 februari 2012

Lite aktivare dag

Av Sigge Svamphund - 6 februari 2012 17:56

Faktiskt inte lika griskallt idag så jag har kunnat vara ute lite mera.

Efter mina vanliga morgonrutiner så skulle jag gå en längre runda.

Här är jag på väg mot någonstans.

Matte var så där lagom velig så jag fick nästan bestämma väg på egen tass.

Helt plötsligt så visst jag precis vart jag skulle gå.

Den här vägen leder till ett bra ställe.

Förbaskade kyla!

Jag hade tänkt kasta mej i bäcken innan matte hann med.

Gick inte alls för onödiga isen hade invaderat den, elände jag skulle ju bara spaa lite.

Drog runt på de små vägarna.

Hittade en liten skum pryl som jag trodde att jag gömt förra gången.

Måste ha varit slarvig för nån annan hade hittat den och nu var den bara halv.

Efter lite mer väg och skog så nådde jag spårvägen.

Fick bråttom för om turen var med mej så kanske.............

Nä inte det inte.

Ån mellan mina sjöar är invaderad av onödoga isen den också.

Hade ju planerat att i alla fall få känna på vattnet.

Skitkyla!

Jag vill spaa och bada!!!

Drog i väg ut på isen, det är plogad väg runt hela sjön nu.

Men det blåste riktiga iskalla vindar så enligt matte var det alldeles för kallt för att gå runt hela.

Så mitt ute på isen bestämde jag mej.

Det var väldigt länge sedan men nu skulle jag prova.

Frågan är ska jag eller ska jag inte?

Jag skulle!

Detta är en fullkomligt unik bild, mitt första snörull på minst två år!!!!!!!

Matte funderade på om jag blivit allvarligt sjuk och behövde till veterinären.

Men jag kan meddela att det räckte med ett snörull, så skoj var det inte.

Nu tar det nog ett par år till nästa gång igen.

Det här ska föreställa en av mina bra badplatser.

Bad är mycket roligare än snörull fast jag lär få vänta på badsäsongen.

Så drabbades jag av onödiga kopplet.

Tänk det där som såg ut som en ypperlig simbassäng i lördags var borta.

Isen höll i alla fall för mina framtassar, mer fick jag inte prova för skitmatte.

På säkert avstånd från fd bassängen slapp jag onödiga kopplet och kunde roa mej.

Hittade en liten pinne som absolut inte skulle drälla runt på isen.

På land igen så passerade jag skidbacken.

Kollade skrothögen fyndhörnan, men hittade inget intressant att ta med.

Den här såg spännande ut men matte la sej i och förbjöd mej att ens tänka tanken att släpa iväg den.

Gick hem och grejade med lite saker och slappade en del.

Har varit ute igen men inget skoj hände.

Hoppas det fortsätter vara varmare så jag kan få mina bra långrundor. 

  

  


 
 
Ludde

Ludde

6 februari 2012 19:34

Fånigt när andra nosar fram ens saker och förstör dom. Det är nog slut på rinnande vatten för ett tag, så du gjorde nog rätt i att snörulla... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

6 februari 2012 19:56

Ni ser ut att ha haft en trevlig promenad i solen du o matte idag :)
Synd att alla dina spaställen hade frusit till is :(

http://kjellebus.blogspot.com

 
Kasper med sina katter

Kasper med sina katter

6 februari 2012 21:40

Ett tips - när man snörullar ska man inte ha nån jacka eller nåt sånt på sig! Nä, in på bara pälsen ska man känna snön!!! Så prova igen, du! ;)

http://kasperian2.blogspot.com

 
 Rudi

Rudi

6 februari 2012 22:45

Håller med Kasper. Hela nöjet med snörull är ju att man ska va naken ju! Nu får du testa igen i morrn i födelsedagskostymen!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

7 februari 2012 06:33

Men vad kul Sigge att du också snörullat :) Om du frågar Vinja är det nästan det bästa man kan göra :)

Jo var lite skönare ute igår med "bara" -8 grader, men här blåste det attans kallt, men i skogen var det skönt.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Frasse

Frasse

7 februari 2012 16:09

Vilka härliga snöbilder, de skiftar så vackert i blått. Och¨så din läckert självlysande gula rock på det - jamarläckert!
Tänk att du vågar rulla dig i snön - den köldchocken hade jag inte klarat :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

 
catta

catta

7 februari 2012 17:03

Jag såg detta på facebook och tänkte direkt att det kanske vore bra att tipsa er eftersom ni bor väl i Malmköping?

"Simba försvann i söndags 8 januari från sitt hem i Malmköping. Han är ca 50 cm hög och och svart med bruna inslag (Slovakian Kopov). Snälla hjälp oss att sprida detta så blir chansen större att han kommer åter till sin familj som oroar ihjäl sig!! Om ni ser honom snälla ring Polisen 114 14 eller hör av er till oss här!! Tack snälla!!"
Det finns en bild på honom: http://www.facebook.com/pages/Efterlysta-Hundar-Du-annonserar-gratis-efter-Din-saknade-hund/215141331903840

Hoppas att ni tycker att det är okej att jag skriver det här, så kanske ni kan hjälpa till på något sätt. Han är tydligen fortfarande försvunnen så chansen att hitta honom utan att han skulle ha blivit förvildad är kanske ganska liten, men det känns bättre att sprida det ändå.

/Catta

http://www.wodzan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards