Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2011

Här händer det saker

Av Sigge Svamphund - 19 augusti 2011 18:04

Här händer det saker just nu.

Idag skulle jag egentligen ha åkt bil i flera tusen mil till Skåne.

Enligt matte överdriver jag det är "bara" 50 mil till Helsningborg.

Men kursen jag skulle ha blev ju inställd.

I stället åkte jag tre mil till Eskilstuna.

Hälsade på hos mattes föräldrar en stund eftersom matte och hennes mamma

skulle byta saker med varandra.

Sen passade jag bilen i ett par omgångar, först Rudis mattes tråkjiobb och sen affären med människomat.

Faktiskt ytterligare ett stopp vid en ny Grisöronaffär.

Blev inga bilder på förmiddan, för matte trodde att kameran var hemma fast sen

upptäckte hon att den var med, men då var vi hemma igen.

Hemma så slappade jag medan matte pratade i telefonen och bakade en kaka.

Bakas det kaka brukar det innebära besök.

Gick ut en runda och hann vara inne några minuter innan matte gick ut och

kom tillbaka in med.................

 

KASPER!!!!!!!!!!!!!!

Wow! Kasper har minsann aldrig varit hemma hos mej och hälsat på tidigare.

Så kul med honom på besök.

Men han kom inte själv han hade sin matte med sej och nåt mer.

 

Här är hon kisse som varit rena följetongen i Kaspers blogg.

I morse så satt hon i fällan när Kaspermatte kom.

Hon kördes hem till Kasper, men av olika orsaker så kan hon inte bo där.

Alla har ju varit oroliga för att hon skulle föda kattvalpar utomhus som sen antingen

skulle sluta som räv eller grävlingmat eller bli grunden för en koloni vildkatter.

Matte och Kaspers matte stängde in sej i tortyrkammaren med kisse.

Jo med 99% sannolikhet så har hon kattvalpar i magen.

Alla tecken tyder på det, men det kommer att dröja ett tag innan de ser dagens ljus.

 

Usel bild, men så här tyckte Askur om Kaspers besök.

Kasper struntade totalt i Askur och efter ett tag insåg Askur att Kasper inte

är ett dugg farlig.

 

Fast Kasper gillade inte riktigt när hans matte var i tortyrkammaren med kisse.

Som tröst bjöd jag honom på torkad vomkorv.

Människorna pratade och fikade.

Jag fick en korkad knäpp och bestämde mej för att försvara den där krusbärskakan

som stod på bordet.

Kakan försvann från bordet och jag blev inte bjuden!!!

Stackars kisse då.

Hon har med största sannolikhet blivit dumpad av någon som inte ville ha henne.

Enligt matte så är hon helt underbar.

Bara hon petar på henne så spinner hon och är så kelig.

Ett hem det har hon haft det märks.

Nu får hon bo här och få sina kattvalpar när den tiden är inne.

Sen ska både hon och hennes valpar få riktigt bra hem.

Hon bor kvar i tortyrkammaren ännu för att få lugn och ro.

När matte skulle gå in och prata med henne för en stund sedan så smet Askur in.

Innan matte hann reagera var han framme hos kisse Mysan (kaspers matte har

döpt henne).

Inga svordomar från nån och Askur slickade henne på huvudet.

Matte säjer att hon blev alldeles tårögd.

Lilla underbara kisse som bara dumpats och varit hemlös i skogen.

Nu ska vi göra allt för att hon ska få ett bra liv!

Alla djur är värda BRA liv!

För övrigt så vräker hälsovådliga regnet ner ute så jag tänker sova.

Imorgon ska jag åka med matte och hämta min dator hos datorveterinären.

Skulle vi ha gjort idag men det kom ju lite annat emellan.






 
 
Kasper

Kasper

19 augusti 2011 19:02

Min matte blev också tårögd, när hon läste om Askur och lilla Mysan! Underbart!
Hon är så ledsen att hon inte själv kan ta hand om Mysan som jag och matte har döpt henne till. Den mest underbara katt man kan tänka sig, säger matte! Och tillitsfull! När hon väl bestämt sig för att lita på någon.

Vi får strax ett nytt besök här hos oss, så jag får itne blogga förrän senare.

Men tack så väldigt mycket för i dag (matte körde inte fel en enda gång...) - och nu, när matte har läst om Askur och Mysan, så är hon BARA glad. Även fast hon saknar en liten ung katt som faktiskt redan var keligare och gosigare än någon av mina andra tre!

http://kasperian2.blogspot.com

 
Ingen bild

Marie

19 augusti 2011 19:06

Härliga ni är som tar hand om "kisemåns"! Skönt att det finns några vänliga och snälla människor i denna trista värld!

 
Ingen bild

Viveka

19 augusti 2011 19:11

Underbart... Du och din matte är världsbäst.

 
vi i pörtet

vi i pörtet

19 augusti 2011 19:48

Tur att din matte finns Sigge, hur skulle det annars gå! I Säfsen där vi bodde förr hade någon lämnat en hundbur med 7 katter i på en fickparkering. Det var både kattungar och vuxna. Hur kan man göra så? De var hos polisen några dagar men ingen hörde (förstås) av sig, men se det gjorde tidningens läsare som blivit varse vad som hänt. Alla kissar fick nya hem!
Kram från ett regnigt Björsjö o ha en riktigt goder helg med nya kompisen!

http://paulaz.se

 
Rudi

Rudi

19 augusti 2011 19:54

Full rulle hemma hos dig, ser jag! Attans snällt av er att låta Mysan och hennes barn bo hos er och Askur, tycker vi också! Hoppas hon inte får massor av ungar, ett par blir väl bra?

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Emma och Malte

Emma och Malte

19 augusti 2011 21:31

Hej Sigge Svamphund!
Tack för informationen om lilla Myzan! Vi är så glada att hon äntligen har kommit fram och kan bli omhändertagen!! Och att hon inte hade hunnit få sina små valpar, utan kan få dom i trygghet hos er istället.

http://cockerkillarnasvardag.blogspot.com

 
Eva H

Eva H

19 augusti 2011 21:43

HURRRAAAAAA! Hurra! Hurra! Hurra! Hurra! (MATTE!!! Lägg aaaav nu!)
Åh vad glad jag blir! Här rann det floder, både av att hon är i trygghet hos er och av Askurs goa' välkomnande. Han blir nog en toppenfin fosterpappa.
Och så var Lilla Mysan (vilket bra namn!) då så trevlig och go' som hon såg ut på första bilden Kasper visade o se'n hade på affischen.
Nu kan jag sova gott i natt!
PUSS på er allihop!

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

19 augusti 2011 22:47

Vilken hedersmatte du har! Bättre än hos dig och din matte kan inte Mysan få det! Att dessutom Askur gillade henne är ju rena grädden på moset. Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Roslagsjyckarna

19 augusti 2011 23:57

Vår matte är ju helt galen. För det första har hon fått för sig att vi ska bo utanför uppsala, sen klurar hon på hurvida en kisse ska hjälpa henne med sorkarna. Hon undrar om du har en kissemiss som är långhårig (hon spinner kattgarn) som vill ha ett utekattsliv med fri ingång?'

 
Buttons 0 Floridatjej

Buttons 0 Floridatjej

20 augusti 2011 01:32

MIn matte gillar din matte så ini nordens mycket eftersom du är en sann djurvän. En del människor är skit..........blötpussar till er båda

http://floridatjej.bloggplatsen.se

 
Gizmo

Gizmo

20 augusti 2011 01:53

Åh vad bra att ni kunde ta hand om den söta kattfröken. Jag skulle bli jätte ledsen om mina katter försvann. Jag busar med dom varje dag och vi sover ihop ibland. Du får vakta kattvalparna noga sen.. Såna är ju söta som socker.
Tjingeling
Gizmo

http://gizmopojken.blogg.se

 
Hillman

Hillman

20 augusti 2011 11:50

Du min matte kan massor av konstifika ord som inte lämpar sig i tryck, när hon hör om dumpade djur. Hon anser att såna människor som gör så inte skulle få finnas till och jag kan bara hålla med. Vicken tur att missen gick i fällan så hon kan få ett bra liv hon oxå, som du säger så är alla djur värda det. Tyvärr så kan vi inte ha katt för matten är allergiskisk mot såna djur.

Taxpussisar i mängd till alla mattar och hussar som ger sina djur ett bra liv.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Katarina Uggla

Katarina Uggla

20 augusti 2011 12:37

Mina kattpolare Sammy och Stålis har med tvärilskna ögon och spottiga munnar kommenterat ohederliga kattmattar och hussar hela dagen. Jag var tvungen att påminna dem om att din helshysta matte (och Kaspers) faktiskt hjälpte kissen. Då blev dom glada och låter hälsa att våran matte ska få baka en fin kaka ifred (utan kattslick) att bjuda er på om ni kommer på fika någon dag!! HURRA vad jag blev glad över det!! Ta med Kasper å kom vet ja`!
Hysteriskt glada svansviftningar från Scilla

http://www.misscurlysue.blogg.se

 
Boman

Boman

20 augusti 2011 18:50

Sådana skurkar det finns! Dumpa en blivande mamma! De borde prova själva att leva utslängda. Du och din matte och Askur är hjältar som räddar dem. Han blir nog en bra fosterfar.
Tänk om jag inte var allergisk... då hade kissarna fått ett hem här, plats har vi och kärlek med. Vill så gärna ha en egen spinnmaskin:-) Våran hittekatt har det bra i sitt nya hem också och kommer hit ibland på semester.

http://bomanskassar.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards