Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 15 juni 2011

Varit lite kulturell

Av Sigge Svamphund - 15 juni 2011 18:16

Idag har jag ägnat några timmar åt att vara lite kulturell.

Åkte iväg och begrep absolut inte varför matte stannade omotiverat i en

vägkorsning.

Enligt mej fullkomligt onödigt eftersom jag visst vart jag skulle.

Men så............

 

Mattes mamma kom så det var henne vi väntade på.

Jag skulle guida henne på ett ställe där hon aldrig varit.

 

Skulle hit igen till den där Botvids täppan där alla gamla husgrunder och en

massa andra gamla lämningar finns.

Tog visst ett par år innan det blev av för mattes mamma att följa med.

 

Skulle läsas på en massa skyltar och tittas på en massa ruiner och annat.

Jag hade en del viktigare saker att pyssla med.

 

Det är vackert där den där Botvid bodde på 1600 talet.

 

Drog med människorna in i skogen.

Tyvärr hittade jag inga svampar idag.

 

Nog för att matte är trött, stressad och för det mesta inte vet vad hon pysslar med

just nu.

Nu kan hon inte hantera kameran åt mej heller.

Undrar vad detta ska föreställa?????

 

Till slut långt bort i skogen så var vi här.

En kolarkoja.

Eremitmatte som inte har något behov av en massa människor bestämde sej

omgående för att här kan hon och jag bo.

Ingen kommer att hitta oss.

 

Vi ryms precis därinne och det finns två "sängar" och en eldstad.

Enligt matte skulle det passa ypperligt att bo där.

 

I kolarkojan fanns det en gästbok.

Mattes mamma var artig och skrev en hälsning i den.

Jodå, mitt namn finns också där så alla vet att jag varit där.

 

Dagens huggorm.

Jag missade den precis, vilket enligt matte var en himla tur.

Bli biten av en sån är absolut inte bra.

 

Fikapaus och jag fick självklart egen macka.

Lyckades få av människornas mackor också så jag blev mätt och belåten.

 

Innan jag skulle åka hem så visade jag Skattkistesjön.

Självklart blev det massor med trevliga bad.

Men vattentjuven har varit där också.

Har försvunnit massor med vatten sen förra veckan!!!!

Åkte hem och slappade medan matte ägnade sej åt tråkkartonger igen.

Så var det dags för eftermiddagsrundan.

 

Gick genom skogen och hittade en mycket bra pinnsamling.

Var faktiskt ganska svårt att välja.

 

När jag nådde sjön så såg himlen ut så här.

Jaha sa matte nu tänker det regna.

Hade tur och slapp skadas för det kom inget alls.

 

Kunde alltså bada ännu mer i lugn och ro.

Kollade kantarellvalparna som växt lite.

Sen när jag kom hem kom det lite regn, men då var jag ju inne så då kan det

gärna regna massor!



 
 
vi i pörtet

vi i pörtet

15 juni 2011 19:04

Nu får du ta o hälsa till mattes mamma, henne minns vi så väl sen hon var här på besök. Min matte säger att man inte kan bo i kolarkoja på vintern, inte ens om man har päls som du!
Här har det regnat hela dagen, nu är min päls alldeles mjuk o fluffig och löper gör jag också så akta er killar/Blink-fisen

http://paulaz.se

 
Eva H

Eva H

15 juni 2011 19:05

Det är verkligen underbart vackert där!
Så kul att du fick guida också! Och att mattens mamma kom sig för medan hon kan, hade ju varit attans synd om hon missat det där:)
(Och, oss emellan, så'na där "icke-bilder" blir det här ibland också, trots att jag sällan är hälften så stressad som din matte...)

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

15 juni 2011 20:19

En sån där otäck orm idag igen... tur för min matte att vi ännu inte har hittat någon i min skog!
Hos mej har det i alla fall regnat. I två omgångar! Nästa regn kan DU få, till dina spagropar och svampar!

http://kasperian2.blogspot.com

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

15 juni 2011 21:11

Egna limpmackor vicken lyx, ursmarrigt när man är i skogen, mums. Du måste nog börja på titta vart du sätter tassarna med så mycket orm i skogen, din matte kanske kan gå före och stampa riktigt hårt i backen. Det ska visst hjälpa, här har vi inte så mycket myror som förut, så hussen får nog hålla undan gräset så inte ormarna trivs här.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

15 juni 2011 22:47

Snällt att gå ut med gammelmatten i skogen. Tror att det kan bli svårt att få plats med alla kartonger om ni flyttar in i kolarkojan... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards