Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 11 juni 2011

Superdejt och Åskar

Av Sigge Svamphund - 11 juni 2011 17:36

Gårdagen avslutade jag med att gå till sjön och ta kvällsdopp.

Mycket skönt, sov gott sen.

När jag vaknade så var det precis lika äckligt hett och kvavt som vanligt.

Ansåg att jag skulle ta ett par morgondopp men matte valde annan väg för

morgontoaletten.

Sen var jag ute och åkte.

Matte skulle fixa nåt i Malmköping.

Efter hennes fix så blev det vägen till Nelly, mycket trevligt.

Men snacka om överraskning som väntade där!!

 

Hoppade ur min bil och möttes av två okända snygga brudar!!!!!!!

Nelly hade besök av sina människors ena människovalp och hon har de två snygga

brudarna.

De gillade mej och jag gillade dom.

 

Kände mej som värsta Don Juan när tre snyggingar svärmade runt mej.

Mycket skoj hade vi!

 

Här är alla tre. Dementa skitmatte har självklart glömt namnen på mina nya brudar.

Tyvärr var det så hett och kvavt att vi inte orkade busa speciellt länge.

Slutade med fyra utslagna hundar på ett stengolv.

Vill dejta alla igen när det är svalare som vi orkar med en massa skoj.

När matte dränkt äckelsalladen och de andra grönsakerna var det dags att åka.

 

Hade sån tur att jag blev skjutsad direkt till sjön.

Går åt mycket bada nu.

 

Är fortfarande väldigt irriterad på att dunken är fastkedjad.

Slet en stund men var tvungen att ge upp.

 

När jag till slut bara stod och stirrade på vattnet ansåg matte att det var dags att

sluta bada.

Kände att Åskar var i antågande och jag blir också ganska slö då.

 

La mej och slappade på balkongen ihop med Askur.

 

Så helt plötsligt såg himlen ut så här.

Åskar kom på besök med dunder och brak.

Det blixtrade och dundrade rejält till mattes stora glädje.

Bara ett fel, han hade glömt att ta med sej regnet.

Icke en droppe kom det!!

Snart har Sörmland förvandlats till en öken.

 

Det här fick matte att bli väldigt orolig.

Hon såg nåt tjock rosa och var övertygad om att det var nåt allvarligt fel på mej.

Typ att tungan svullnat och jag skulle kvävas.

Korkade människa, jag hade ju bara en boll i munnen!

Släpade mej ut på en eftermiddagsrunda i äcklig sol och vidrig hetta.

Badade självklart.

Nu har Åskar hörts igen ganska intensivt.

Regn då?

Jo enorma mängder, matte räknade till ELVA regnstänk på balkongräcket!!!

 

Avslutningsvis, en bild matte snott på nätet.

Visst är den häftig, även den dag vi gått över Regnbågsbron så

vakar vi över er!








 
 
Boman

Boman

11 juni 2011 20:10

Vilken fin bild! Det var väl det jag visste, att ni håller koll även från andra sidan.

http://bomanskassar.wordpress.com

 
Eva H

Eva H

11 juni 2011 21:17

Väldans fin bild!
Likaså den på dig och Askur "rumpa vid rumpa"! Syns verkligen att ni är syskon, så lika svarta som ni är!
Killarna här har också dejtat! Kunde inte riktigt tro sina ögon när det stod en tjej utanför dörren:) Bildebevis kommer imorgon eller så.

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

11 juni 2011 21:20

Jodu, jag vet att din matte redan vet att vi fick minsann hela fem mm regn vi idag! Och svalt blev det, från trettio till femton som vi har nu. Nu kan man leva igen! Jippee!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

11 juni 2011 23:59

Vilken jobbig dejt det blev. Det kanske är bättre med en i taget? Simma lugnt! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

12 juni 2011 16:41

Kan tänka mig att en sån superdejt tär på krafterna!
Min mardrömsnatt har i alla fall renderat oss 20 mm regn (och ett översvämmar glasrum).

http://kasperian2.blogspot.com

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

14 juni 2011 12:15

Matten gillar inte alls Åskar när han glömmer att ta med sig regnet, i alla fall när det är kruttorrt för då är det illa. Sen när regnet kommer så gör det mindre säger matten. Vi tycker inte alls om Åskar, men det har blivit bättre för matten är så hygglig så hon sitter uppe med oss, så vi slipper vara rädda. Här är Åskar väldans vild och massor med blixtar och dunder på äckligt nära håll blir det.

Din dejt med brudarna avundas vi självklart, hade varit något men när det är så äckelvarmt så orkar men inte ens det, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards