Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 10 juni 2011

Puuuust!

Av Sigge Svamphund - 10 juni 2011 17:48

Här har det då inte hänt mycket idag.

Redan vid min morgontoalett strax efter klockan sju var det äckligt hett och

flera tusen procent luftfuktighet.

Gick hem och slappade på balkongen.

Skulle ut igen.

Långpromenad var absolut inte att tänka på, släpade med matte till sjön.

 

Enda vettiga stället att befinna sej på.

Badade massor.

 

Mycket trevligt.

Årets första smultron.

Mycket gott enligt mej, perfekt att det fanns två, ett till mej och ett till matte.

 

Eftersom jag befann mej på badudden så passade jag på att titta till mina

kantarellvalpar.

Var orolig för att de torkat bort.

 

Nädå, de lever och har nog växt en halv millimeter sen jag hittade dom.

 

Matte ägnade sej åt att plocka sån här rödklöver.

Nu ligger det ett gäng såna på tork som ska bli nåt annat framöver.

Gick hem och slappade.

Så märkte jag att matte tänkte ge sej iväg nånstans.

Inte utan mej ansåg jag fast hon tyckte att jag kunde vara hemma istället för att

åka bil.

Jag ville åka bil så jag fick följa med.

 

Hit skulle matte.

Det på bilden är den där bokbussen.

Skulle visst hämtas några böcker och kollas den nya hållplatsen som vi ska till

efter flytten.

 

Jag som absolut inte får vistas i stillastående bil i denna äckelhetta passade

en bänk.

Hade faktiskt en snygg brud att kolla på under tiden.

Tyvärr fick jag inte bekanta mej närmare med henne efter som hennes människor

inte var precis där.

Matte anser att man ska fråga först.

Äsch, mänskliga dumheter!!!!!

Det är väl bara att dejta på utan en massa onödiga frågor!

 

Eftermiddan tillbringade jag sen så här.

Det är fullkomligt outhärdligt varmt och kvavt.

Matte gnäller över illamående och huvudvörk, hon klarar inte sån här värme.

Jag tillbringar tiden på det någorlunda svala balkonggolvet och hoppas på att

Åskar ska komma på ett rejält besök med massor av hälsovådligt regn


 
 
Kasper

Kasper

10 juni 2011 18:21

Tänk att ni har hittat två smultron! Hos mig finns knappt ens kart!
Värsta värmen är på väg bort från dig, vi kollade, jag och matte!
Så spännande det ska bli att höra hur det blir efter flytten!!

http://kasperian2.blogspot.com

 
Eva H

Eva H

10 juni 2011 18:56

Lika bedrövlig matte här... Gillar INTE värmen!!!
Klok matte har du dock, om än småkrämpig. Att hon ville fråga först om dejt alltså. När jag gick med småpryttlarna kom en lös hund framrusande. "Han är sååå snäll!" sa' de. Och det var han nog... men hur vet de att MINA är det??? TUR att Assar inte var med, för han är superkinkig med så'nt just nu och vill hälsa i lagom takt - inte bli pårusad!

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Eva H

Eva H

10 juni 2011 18:58

PS Var det verkligen tjejen du var ute efter? Jag ser nu att det ligger en hink där också...:)

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

10 juni 2011 22:31

Så synd att inte Åskar stannade till ett tag hos er. Men han har inte varit hos oss heller, trots varningar. Ser så gosigt ut med dina bad. Hoppas matte snart har packat färdigt. Besvärligt det där med flytt.
pussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

11 juni 2011 00:09

Inte behöver man fråga innan man dejtar nån. Här har vi inte sett röken av några smultron än,men det var ju kul att matten fått gott om klöver... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

11 juni 2011 01:14

Ja puh vad det är varmt. Tur du har en massa sjöar att svalka dig i :)

Taskigt av matten du inte fick dejta tjejen.....Tror matten kan sluta leta efter Åskar för han finns nämligen hos Hillman & Illersson. Bad dom skicka honom till din matte eftersom hon tjatat om honom så länge nu. Så hoppas dom skickar hem honom till er nu ;)

http://heratorpetsvinja.webs.com

 
Ingen bild

Roslagsjyckarna

11 juni 2011 09:11

Matte tycker att den där blomman du hittade häromdagen är misstänkt lik en överblommad smörboll eller bulleblomster som hennes mormor kallade den.
Sen har matte gjort sån där granskottssirap som hon fick recept till av din matte och hon undrar om det är normalt att den pyser när man öppnar flaskan eller om hon råkat göra granskottsvin?
Nej, nu sticker vi och badar, får se om vi får matte att ta sitt premiärdopp för i år.

 
Synnöve

Synnöve

11 juni 2011 10:37

Hejsan igen.
Bara jag som tittar in ännu en gång.
Vad saker det hänt hos er.
Smultron lät gott det. Tur du fick två :))

Här ska jag säga att det både regnar och Åskar är på besök. Varje dag! Så även denna dag.

Härliga bilder hos dig i alla fall.
Är det det svårt att bli svamphund?

Ha nu en skön pingst.Här är vi som tur lediga även annandag pingst. Röd dag här.
Ha det gott.
Kram Synnöve.

http://nabolandet.blogspot.com

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

11 juni 2011 16:00

Vi har bett Åskar dra åt ert håll men icke han är fortfarande här och spökar sig, runt om oss går åskan och det är äckligt varmt. Linan blev lagad nu på ettermiddan men vi får se hur länge den är hel. Vi tycker att du inte skulle behöva fråga om du får dejta det är väl en sak mellan dig och sötnosen som du kikade på, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards