Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 7 juni 2011

Hett

Av Sigge Svamphund - 7 juni 2011 18:18

Phu, det är äckligt hett och inte behagar Åskar komma och hälsa på heller.

Långa trevliga skogsrundor är ju inte att tänka på.

Följde i alla fall med matte när hon skulle ut och åka.

Först hamnade jag hos min bästa människovän Maggan där matte skulle lämna

några tråksaker.

 

Inledde mitt besök med att fynda en flaska gödning.

Men tråkmänniskorna bestämde att jag inte alls behövde nån gödning så jag blev

av med mitt fynd.

 

Hos Maggan var en annan av alla mina bästa människovänner Anki.

Hon är ju matte till min polare Sheppy, men han var hemma.

Anki höll med service för här blir jag duschad med vatten, jätteskönt.

Alltså vatten från vattenslang är skoj all annan dusch är tortyr!!!

 

Trots hettan så försökte jag busa en del.

Som här, jag hittade en skoj handske.

Blev inget bus eftersom människorna ansåg att det var för hett.

 

Det var för hett så jag la mej och slappade.

Efter besöket hos Maggan, som inte fastnade på bild, så skulle jag fortsätta till

Eskilstuna.

Matte slängde en massa saker på soptippen och sen skulle jag till hennes föräldrar.

 

Luktar väldigt gott på många ställen i stan.

Men bruden träffade jag tyvärr aldrig.

 

Hos mattes föräldrar var det lunch.

Jag var trött av hettan så jag slappade under bordet.

Blev bjuden på lunch, men jag åt den liggande under bordet.

Sen fick jag ett ärofyllt uppdrag.

Passa mattes föräldrar.

Matte var tvungen att gå till Gubbdagiset och skaffa ett nytt tangentbord åt mej.

Det gamla höll i fyra månader bara, köp alltså inte såna på Gubbdagiset!

 

Himla tur att mattes föräldrar är lättpassade för jag slappade på deras

skuggiga balkong.

Matte kom tillbaka och efter fika skulle jag åka hem.

Fast jag trodde hon fått värmeslag eftersom hon åkte förbi mitt hemma.

 

Det är faktiskt ordning på henne ibland!!!!!

Hon skjutsade mej till närmaste sjön.

 

Underbart att simma några tusen gånger.

Svalkade i alla fall av mej en stund.

Hemma igen så har jag fortsatt att ägna mej åt att slappa.

Matte gnäller över huvudvärk (jo hon har druckit massor) och tjatar om dejt med

Åskar.

Men han verkar härja överallt utom i Sörmland jsut nu.


 
 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

7 juni 2011 19:46

Ja nog är det ruskigt hett ute nu :( I morse vid 9 taget så var det redan 21 grader i skuggan och 30 grader i solen. Det är varken mänskligt eller hundlikt :(
Taskig matten är som inte låter dig behålla dina fynd som du hittar ;) Tur du fick lite dusch ute i värmen så du inte fick värmeslag.

Ja du, simning är nog snart den ända motionen som ni kan få på ett tag nu om denna värme ska fortsätta.
Vinja fick en kortis en bit mot våtmarken idag så hon kunde blöta sig lite, finns även så det går simma bättre lite längre bort som tur är :)

Du som är långhårig, tar det lång tid för din päls att torka när du badat? Vinjas tar rätt lång tid fast den inte är så lång.

http://www.heratorpetsvinja.webs.com

 
Eva H

Eva H

7 juni 2011 19:49

Kanske lika bra att det inte blev nå'n handsk.kastning? På bilden under ser du ganska så "värme-slagen" ut...
Lika illa här kan jag tala om. Men jag hörde nyss på lokalvädret att kanske, kanske kommer Åskar hit (om han nu tar rätt väg från Gotland) framåt småtimmarna. Vore väldans bra för detta vädret är för hemskt! T.o.m unge och pigge A flåsar som en bättre blåsbälg!

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Ingen bild

Pasco

7 juni 2011 21:29

Mycke varmt idag så matte tog mej till närmaste sjön och där fick jag en baddejt med Mimmi, mycke trevligt, hon simmade efter sin boll och jag efter min pinne, det va så skönt att blöta ner all päls idag också!

 
Jason / Matte

Jason / Matte

7 juni 2011 21:43

Ja idag har det varit varmt,just nu går åskan hära :/ ...Mkt fina bilder som alltid! kram påre

http://sugarpie88.bloggplatsen.se

 
Kasper med matte

Kasper med matte

7 juni 2011 21:45

Ingen Åskar här heller, men jag är lika glad om han håller sig borta. Gillar INTE när det knallar och har sig! Och blixtrar dessutom!
Skönt du haft med slangdusch och bad! Jag har bara badat.
Såg att du flyttar i midsommar - den dagen är jag fortfarande i Dalarna! Matte också.

http://kasperian2.blogspot.com

 
Hector

Hector

7 juni 2011 22:29

Hej Sigge. Vet du jag åkte nästan förbi hos dig både i lördags och söndags, men matte hade inte tid att stanna för att hälsa på. Vi passerade över sörmlandsleden också på vägen hem.
Här har det varit rätt blåsigt idag, och rätt skönt trots värmen. Men det ska visst komma regn i morgon hörde vi nyss på väderleksprognosen. Vi får väl se.

http://rocketbus.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

7 juni 2011 23:36

Slangdusch är läskigt! Jag föredrar nog sjön i alla fall... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Hillman & Illerson

Hillman & Illerson

14 juni 2011 11:50

Ingen åska idag heller och vi som har jobbat hela veckan med att förmå Åskar att dra söderut men här stannade han den rackarn.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards