Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 11 februari 2011

Tur att jag hade........

Av Sigge Svamphund - 11 februari 2011 17:58

.......skoj igår.

För idag har det varit en sån där tråkdag.

Äckelsnön har ju fallit i enorma vidriga mängder hela natten och halva dagen.

Dessutom så blåser det storm.

Jag som trodde att livet skulle bli lättare och skogarna framkomliga igen.

Så blev det precis tvärtom.

Skulle i alla fall ut på en lite längre runda.

  

Fick syn på Pasco som släpade runt på sin matte.

Umgicks med honom en liten stund medan människorna ägnade sej åt tråkprat.

  

Efter att ha skiljts från honom så sa jag hej till Mimmi som passade sin tomt.

Matte visste inte var vi skulle gå för det är alldeles för mycket äckelsnö överallt.

  

Den här vägen hade i alla fall varit plogad en gång och det fanns hjulpår.

På oplogade ställen var det minst tre decimeter snö.

  

Som här, jag har besökt en gran och lyckats hitta en pinne.

På väg tillbaka så håller jag på och drunknar i snön.

Inte en endaste spagrop fanns det heller.

När bilspåren tog slut så var det bara att vända.

I skogen gick det inte att gå och dessutom så knakade det alldeles för mycket

i träden.

  

Tur att Gazton var bussig och skickade kottar till mej för nu går det inte att

hitta såna längre.

Roade mej med stora snökockor istället.

Sen blev det tråkpromenad i onödigt koppel.

Gick hem och drömde om Nora, snöfria skogar och annat trevligt.

Åt mer skånskt godis.

Kan rekommendera getöra och strutslever till godissugna hundar, utsökt gott.

  

På eftermiddagsrundan hittade jag nåt intressant.

Min favoritgranne skottade snö åt Pasco.

  

Självklart försökte jag ge en hjälpande tass.

Eller i alla fall vara i vägen eller nåt.

Ja, ja skoj hade jag i alla fall den stunden.

Hoppas att jag får en roligare dag i morgon och att det går att hitta plogade vägar

att gå på.

Allra bäst vore det om det blev snöfritt under natten.


 
 
Eva H

Eva H

11 februari 2011 18:46

Jag har tänkt mycket på er idag... Tycker det är så ledsamt att vissa blir så deppiga som ni av snön medan andra blir så glada som en hel del här! Kan vi inte få nå'n slags "Harry Potter-grej" så att vädret alltid var precis som den som är ute vill? Barmark när du och din matte går - snö sekunden efter när vi kommer:) Vore bra tycker jag!

http://fyrfotingar.blogspot.com

Sigge Svamphund

11 februari 2011 19:58

Ni kan ju ha snön hos er, bara jag slipper den här.
Äckligt är det

 
Ingen bild

Saika

11 februari 2011 19:01

Stackars er, så mycket snö. Till och med jag som älskar sånt har tröttnat på den... Och idag kom det dessutom här också! Vill du hålla ordning på din matte så hon skickar eländet åt rätt håll när hon flyttar på det...???

Grankottar fanns i massor i en av mina skogar igår. Ska absolut plocka ett gäng och skicka till dig.

Kul att du gillade de lite mer exotiska godisarna också!

Tycker Eva H har ett himla bra förslag. Väder utifrån önskemål! Det tar vi! Nån som vet hur man gör?

Och apropå gårdagens kommentar: Nä, jag är inte svartsjuk ett dugg. Det är nog mest matte, tror jag... :-)

Puss på nosen!

Sigge Svamphund

11 februari 2011 20:00

Matte skyller på vindarna och de styr hon inte över. Så var det visst nåt mer men jag ska försöka skicka allt vitt till Norrland.

 
Giah med flock

Giah med flock

11 februari 2011 19:40

Hej Sigge!!! Ja nog har vi fått snö så det räcker nu ;) Fast det var rätt skoj att leka i den :)
Var det dig Dahro skällde på??? Han brukar hålla koll på vad som händer på gatan ;)
Klart du ska be matte bromsa här snart!!!
Puss Giah

http://www.belgarhuset.com

Sigge Svamphund

11 februari 2011 20:01

Jo bara vi ska mot Eskilstuna så ska jag försöka få henne att bromsa. Vet inte riktigt när men det dröjer nog inte så länge
Såg bara att Dahro stod och stirrade på vägen om han skällde vet vi inte

 
Rudi

Rudi

11 februari 2011 20:25

Jaaaa, att vara i vägen för snöskyffeln är bland det roligaste som finns!!! Det har jag också sysslat med idag. Kul, kul!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Sigge Svamphund

12 februari 2011 20:19

Begriper bara inte varför man inte får hålla på med det hela tiden.
Idag blev jag bortsläpad i onödigt koppel!

 
Ludde

Ludde

11 februari 2011 23:07

Det där skånska godiset verkar vara smaskigt. Får nog försöka få tag i en bättre hundöronsaffär... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Sigge Svamphund

12 februari 2011 20:20

Skånskt godis är väldigt smarrigt. Jag hoppas att matte tar med mej till den grisöronaffären när vi är i Skåne

 
Buttons 0 Floridatjej

Buttons 0 Floridatjej

12 februari 2011 02:08

Sigge, det är bara en sak att göra, packa ihop matte och kom hit.......blötpuss

http://floridatjej.bloggplatsen.se

Sigge Svamphund

12 februari 2011 20:21

Matte påstår att hon sett hur din matte gnällt på kyla på FB.
Fast ni har väl inte de äckliga 14 minus som det är här nu

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

12 februari 2011 11:12

Inte kul att det kom en massa äckel snö igen :) Lagom det började smälta och bli lite barmark här och där. Fick ju nästan lite vårkänslor ;)

Tacka matten för sakerna, dom kom igår med posten :)

Ha en skön lördag och hoppas ni också har lite sol :)

http://heratorpetsvinja.webs.com

Sigge Svamphund

12 februari 2011 20:25

Vad bra att det kom fram, lappen som matte skrivit låg självklart kvar på köksbordet!
Med all äckelsnö så går det åt salva för att slippa snöklumparna

 
Hillman

Hillman

12 februari 2011 13:00

Jadu, Sigge inte blev det något vidare idag heller, fast solen skiner men minusarna gör att det inte är roligt att va ute. Vi hoppas oxå på en vår snart men när man tittar ut, så inser jag att det inte är att tänka på. Funderar skarpt på att göra som nallen gör, då i ide med massor av matförråd förstås, hihi.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Sigge Svamphund

12 februari 2011 20:26

Smart Hillman!
Jag och matte funderar på samma sak.
För våren känns väldigt långt bort

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards