Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 3 februari 2011

Jag har fått post!

Av Sigge Svamphund - 3 februari 2011 18:05

Tråkdag detta.

Halkade ut för morgontoaletten, det var skridskobana överallt.

Alltså gatorna såg ut ungefär som vägen igår.

Slappade ett tag innan jag skulle ut på en lite längre runda.

Halkade iväg till närmaste tråkskogen.

Har inte så mycket skoj där, men gå nån annanstans hade inte matte lust med.

  

Ingen barmark i den skogen inte.

Men skönt att slippa halkan.

Ägnade mej mest åt vanliga hundgöromål.

  

Matte var trist och ägnade sej åt detta.

Plusgrader innebär att det går bra att skrapa kåda från granarna.

Den här kommer att bli salva och läppcerat framöver.

  

Medan hon var tråkig så hittade jag i alla fall dagens enda spagrop.

Det blåste halv orkan så matte ville inte vara kvar i skogen. Trillade ner en massa

grenar och knakade oroväckande i träden.

Blev alltså ingen lång skogsrunda idag.

På eftermiddan skulle jag gå till bilveterinären och kolla om min bil är

färdigopererad.

Men bilveterinären hade gått hem fast han sagt till matte att han skulle vara kvar.

Gick en runda och träffade Pasco en snabbis.

Så fick jag passa Konsum.

  

Matte kom ut och hade minsann ett paket till mej!!

Hade visst roat personalen på Konsum att paketet var adresserat till mej.

Luktade mycket intressant så jag hade bråttom hem för att kolla innehållet.

  

Jag har öppnat och det är MYCKET trevligt innehåll!

  

Kolla här!

En gosekanin, grisöron och sist men inte minst mängder med GRANKOTTAR!!!!!

TACK SNÄLLA Gazton och Elvis med människor!!!

Nu behöver jag inte bekymra mej om kottar på länge.

Jag ska ta väl vara på dom!

Självklart så åt jag omgående upp ett utsökt grisöra.

Matte som höll på med nånting tyckte att jag smaskade ovanligt länge.

Så klart jag gjorde för när det första  var slut så tog jag nästa.

Hade egentligen planerat att äta upp alla fyra men så skoj fick jag inte.

Nädå, matte snodde dom!

Det är faktiskt mitt paket från mina kompisar, då gör jag vad jag vill med

innehållet!

En tråkdag som faktiskt blev en väldigt bra dag!


 
 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

3 februari 2011 18:27

Men vilket paket du fick, precis sånt som du gillar. Oj vad det ser ut att smälta hos er, hos oss kommer den onödiga snön fortfarande. Ha en bra dag

http://mrbamse.bloggagratis.se

Sigge Svamphund

3 februari 2011 20:43

Paketet var superbra!
Att onödiga snön försvinner är underbart, hoppas att den inte återkommer mer i år

 
Elvis & Ellis

Elvis & Ellis

3 februari 2011 18:32

Säg bara till om det blir kottbrist igen så ska vi nog kunna fixa fram fler =)

http://elvispen.bloggagratis.se

Sigge Svamphund

3 februari 2011 20:44

Tack snälla!
Ska vara mycket rädd om alla kottarna

 
Gazton

Gazton

3 februari 2011 18:35

Klart vi skickar ett litet paket till dig med lite extra gotter. Säg du åt matte att hon är en snålis när du inte får äta upp alla öronen. =)

http://gaztons.wordpress.com

Sigge Svamphund

3 februari 2011 20:45

Når skitsnack om att fyra grisöron på raken är för många.
Vad vet hon om det som inte äter såna?

 
Marie & Leo

Marie & Leo

3 februari 2011 18:43

Hm Leo som letade upp ett gäng utsökta kottar i söndags men kunde inte skicka dem genast för de var tämligen blöta. Men nu har du ju fått så du klarar dig ett tag så då kan jag lägga ut våra till ekorrarna. Så blir de glada!

http://www.marieofsweden.se

Sigge Svamphund

3 februari 2011 20:46

Ta med kottarna i april, det kan bli akut brist igen!

 
Rudi

Rudi

3 februari 2011 19:10

Jaaa, det är sååå rooooligt att få paket med gotta från polare!!!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Sigge Svamphund

3 februari 2011 20:46

Morr på dej!
Fast vi borde få skoj paket varje dag

 
Ingen bild

Saika

3 februari 2011 19:42

Dumma eländiga bilveterinär! Blev din matte sur när han hade gått hem? Min matte har ju varit sur hela dan, så därför vägrade jag i det längsta att gå ut med henne. Hon kunde gott vara nödig, tyckte jag.

Kalas med såna där godispaket. Ska skaffa mig såna kompisar, tror jag. Tänk nu bara på att spara ett par kottar till öronen. Bra att ha när matte hojtar och man själv är upptagen av viktigare saker!

Sigge Svamphund

3 februari 2011 20:48

Min matte blev rejält sur!!!!
Han skulle vara kvar till en viss tid och vi var där en halvtimme innan.
Nu blir det morgontoalett hos honom istället.
Skit det där med sura mattar och de är det alldeles för ofta tycker jag

 
pillan

pillan

3 februari 2011 19:59

längesen jag hälsade på hos dej , men ville bara kika in för att berätta att det kommer hem en njuffe valp till oss den 25 februari ..och han behöver nog kanske lära sig ett och annat från en sån klok vovve som du Sigge , du & Molle hade ju väldigt mycket gemensamt med era vinterbad osv...
ta hand om dig
kram

http://www.pillans.se/wp

Sigge Svamphund

3 februari 2011 20:49

Men va skoj!!!!
Självklart ställer jag upp med massor med tips och råd till den lille nykomlingen!

 
Eva H

Eva H

3 februari 2011 20:41

Vilket toppenpaket!!!!
(Vi har hittat kottar också - lika blöta som Marie och Leos dock...)
Vi skulle gärna skicka dig en del av allt vatten vi har här överallt... Det skulle kunna bli MASSOR av djuuuupa spagropar åt dig! Får se om vi kan komma på hur bara...
Jesper och Assar

http://fyrfotingar.blogspot.com

Sigge Svamphund

3 februari 2011 20:49

Kapa en tankbil, fyll den och skicka hit vattnet!

 
Freja

Freja

3 februari 2011 21:25

Det verkade väl inte vara nåt fel mad den skogen? Du hittade ju spagrop utan onödig is och allt!!
Din matte verkar ju vara hemskt skogsmullig med svamp och kåda och salvor och jox...
Grattis till paketet förresten! Såna vill jag ha också ju!!! Fast de som känner mig här nere kan ju inte skicka sånt för här finns ju inga kottar... Har nog aldrig sett en riktig kotte när jag tänker efter men husse berättade hur de ser ut, fattade inte helt men du verkar ju ha kul med dem så de är nog superbra prylar!!!
Phalénepussar!!!

http://prinsessanfreja.blogspot.com

Sigge Svamphund

4 februari 2011 19:59

Kottar är helt fantastiska uppfinningar, det borde du verkligen testa!
Matte är häxa, fast en snäll sån.
Hon tar reda på vad naturen ger och förvandlar det enligt gamla recept till allt möjligt nyttigt.

 
ililla o anja

ililla o anja

3 februari 2011 22:03

Länge sedan jag tittade in hos dej. Vilket härligt paket du fick blir riktigt avundsjuk:) har lagt till dej så jag prenumererar på din blogg i Bloglovin så jag inte missar något härligt innlägg.
Nospussar från DSG Anja.

http://ililla.blogspot.com

Sigge Svamphund

4 februari 2011 20:00

Vad bra att du håller koll på mej. Ska ta och kika in till dej också

 
Ludde

Ludde

3 februari 2011 23:41

Jag tror att bilveterinären gick hem tidigare, för han hade nog inte lyckats med din bil. Nu hinner han göra klart den i morgon innan ni hinner dit. Och du! Vi har jättemycket is på vägarna, men matte och husse vågade inte gå där förrän idag... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Sigge Svamphund

4 februari 2011 20:01

Bilveterinären hade åkt och hämtat nån sjuk människovalp.
Bilen ska vara frisk nu säjs det

 
Ingen bild

Jenny, Elba o Dio

4 februari 2011 09:39

Men Sigge! Vilken fin present du fick. Exemplariskt vackra kottar OCH grisöron OCH en kanin!!! Vilken superdag! Men bilveterinären tycker vi var taskig, som lurade din matte på det viset!

Sigge Svamphund

4 februari 2011 20:02

Det där paketet var superbra!
Borde få såna minst varje dag.
Bilveterinären hade sjuk människovalp det var därför han åkt.

 
Hillman

Hillman

4 februari 2011 15:22

Va kul att få paket, med grisöron och kottar. Nu spelar det ingen roll om du inte hittar några kottar i skogen du har ju massor av egna, hihi. Fast jag tycker nog att det var tassigt att du inte fick ha paketet kvar.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Sigge Svamphund

4 februari 2011 20:03

Jag tycker också att jag borde ha fått äts upp alla fyra grisöronen på en gång. Det är så dålig hållbarhet på såna

 
Boman

Boman

4 februari 2011 16:17

Skickar en vårrapport från Blekinge, eller Skånegränsen då. Gick en långrunda i Valje parken. Marken är bar nästan överallt, 7 plusgrader och stark vårvind. Mycket knak i skogen här med. Gott om spagropar och vatten också. Såg en sån där svamp... eller resterna av den, som påminner om blomkålsvampen men bor under ek och tänkte på ditt fynd här om dagen. Annars finns här bara citronkrös och skinn och tickor, ingen mer svamp, än.
Kul med paket, njut av innehållet!

http://bomanskassar.wordpress.com

Sigge Svamphund

4 februari 2011 20:05

Matte säjer att hon vet vad du menar för svamp fast hon glömt namnet.
Här har det kommit äckelsnö men den försvann igen som tur var.
Snart är det förhoppningsvis dags att jobba som murkelhund

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards