Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 2 februari 2011

Fantastiskt fynd

Av Sigge Svamphund - 2 februari 2011 17:47

Börjar med att be om ursäkt.

Det har varit uselt med både besök hos er andra och svar på era kommentarer.

Men skitmatte har lagt beslag på min dator alldeles för mycket.

Dåliga ursäkten.............måste PLANERA.

Tur att ni inte kan se den märkliga planering som pågick i går.

Men inom en snar framtid så kommer jag att kunna avslöja vad som är på

gång nu.

En jätterolig sak som förhoppningsvis kommer att intressera många hundar.

Idag har jag haft ganska mycket att pyssla med.

Skulle åka till Eskilstuna och lämna tillbaka mattes mammas bil.

På väg dit så skulle jag till skogen.

Matte bestämde att vi skulle kolla snödjupet på Sörmlandsleden.

Det är svår abstinens efter att komma ut på den.

  

Alldeles i början av etappen så följer den en liten väg.

Idag var den skridskobana, jag höll mej uppe på snödrivorna och matte gick

med myrsteg trots broddar.

  

Snöäcklet är envist.

Men det har sjunkit mycket så fortsätter detta väder så kommer det snart att

komma fram överallt.

  

Inte hade onödiga isen haft den goda smaken att dö heller.

Ska vara bra spa här.

Men det blev bättre...........

  

Äntligen lite barmark!

Det finns hopp.

  

Ännu bättre.

Titta bakom mej, det är nästan helt snöfritt i skogen!

Matte såg bara jobb, för markeringen på tallen måste målas, bara det blir mer vår.

Gick in i skogen och bara njöt av att känna mossa, ris, barr och sånt under tassarna.

  

Usel bild, men barmark innebär jobb.

I går var det blomkålssvamp och i dag hittade jag några trattkantareller.

Mycket trevlig att kunna jobba som svamphund två dagar på raken i februari.

  

Så mitt inne i skogen.

Jag trodde nästan att jag drömde................

  

Äntligen kunde jag rulla tunna igen!!!

Jag rullade och rullade och ville aldrig sluta.

Enligt matte var jag helt galen, vilket jag inte alls var.

Hade bara så otroligt roligt och tunnrullning har jag ju inte kunnat ägna mej

åt på flera månader.

Allt roligt har ju ett slut tyvärr, så jag har gömt tunnan ordentligt tills jag

kommer dit igen.

Åkte till Eskilstuna och mattes föräldrar.

Där blev jag bjuden på utsökt lunch, stuvade morötter och falukorv.

Var hungrig efter allt tunnrullande så jag smällde i mej två jätteportioner.

Så skulle jag gå till tåget för att åka hem.

  

Tog vägen genom centrala stan för matte skulle leta efter tidningsförsäljare.

Jo hon hittade en sån och köpte nytt nummer av de hemlösas tidning.

Tåget överträffade sej självt och kom till och med lite tidigare än det skulle.

Slappade på tåget.

  

Nästan hemma hos mej igen så träffade jag Pasco.

Han var ute och rastde sin matte.

Blev inte så mycket umgänge eftersom matte var trött och ville hem.

Känner mej faktiskt väldigt nöjd med min dag.

Särskilt tunnrullningen.

 
 
Rudi

Rudi

2 februari 2011 18:57

Vet du vad min matte kom på på eftermiddagen? Jo, hon undrar så om du satt bunden utanför tråkjobbet när din matte och min matte babblade i hundra år idag. I så fall vill hon be dig om ursäkt, för då fick du vänta länge, och det är inte bra. Men kanske, förhoppningsvis satt du i bilen och väntade?

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

Sigge Svamphund

2 februari 2011 20:25

Ja mej gick det ingen nöd på, jag slappade i bilen.
Får inte passa din mattes tråkjobb så länge

 
Rudi

Rudi

2 februari 2011 19:09

Bra, hon misstänkte det. Men ville vara helt säker!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Eva H

Eva H

2 februari 2011 19:28

Jag vet att jag skrivit "toppendag" forut men nu blev det ju en toppenTOPPENdag! Grattis!
SV Vi unnar gärna dig och matten att kunna gå var ni vill! Och dig tunnrullning och svamphittande. MEN vi önskar torrare vägbanor så att de kan sopa gruset som J inte vill går på. Och torrare luft så hans leder mår bättre. Fast matte gnider in tassar med din mattes salva och har idag köpt laxolje-kapslar vi ska testa till lederna.

http://fyrfotingar.blogspot.com

Sigge Svamphund

2 februari 2011 20:24

Sopa grus det får vi nog vänta på.
Bara det fortsätter att töa så isen försvinner!

 
Ludde

Ludde

2 februari 2011 22:27

Skönt att både få rulla och jobba. Bra att ha en egen tunna gömd i skogen... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

Sigge Svamphund

3 februari 2011 20:37

Bborde finnas tunnor i alla mina skogar.
Med lite tur så kommer du att få en demonstartion i tunnrullning på kursen.

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

2 februari 2011 23:12

Den vägen med isgata såg inte kul ut :( Tur matten inte halka omkull där.
Vilken tur du haft som både hittade lite barmark och en tunna att rulla :) Vissa har tur.

Sv. Det syns inte så väl på bilden men det var fullt med pinnar med små taggar där vi gjorde uppletandet. Hela var inte dålig men på ett ställe fanns det en massa av det riset.

http://heratorpetsvinja.webs.com

Sigge Svamphund

3 februari 2011 20:38

Tur att det bara är ca 100 meter på vägen sen är det skogen som gäller......

 
Freja

Freja

3 februari 2011 13:53

Ni verkar ju haft det toppen bra!!! Mina människor snor minsann datorapparaterna stup i ett också =/ Men det får man kanske leva med... suck!
De planerar i alla fall att anmäla oss till din svampkurs!!! Vore ju skitkul!!! Tror jag i alla fall, jag vet ju inte om jag gillar att leta svamp, fast jag gillar att leta godis i lägenheten så det är kanske samma sak...
Nospussar!!!

http://prinsessanfreja.blogspot.com

Sigge Svamphund

3 februari 2011 20:39

Kan tala om för dej att det är MYCKET roligare att leta svamp i skogen än godis inne.
Kommer du på kursen så ska jag visa dej hur skoj det är

 
Buttons

Buttons

3 februari 2011 15:54

hellvittes halkiga bananer, den där vägen kan man väl knappast gå på. Sigge, snygging, du måste vakta matte noga så hon inte trattar på rumpan på såna där hälsovådliga ställen. Kul att du hittade lite barmark och en tunna i all fall. Svampen du hittade, var den ok att äta ?
blötpussar

http://floridatjej.bloggplatsen.se

Sigge Svamphund

3 februari 2011 20:40

Matte hade broddar på fötterna annars hade det inte gå at ta sej fram. Svampen den är kvar i skogen, matte påstod att den passade bäst där.

 
Kasper

Kasper

3 februari 2011 17:13

Hemskt mycket grattis till tunnan i skogen! Bästa grymma fyndet!

Men tunnor i skogen - ???
Nån däruppe måtte tycka mycket om dej! :)

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

Sigge Svamphund

3 februari 2011 20:41

Jo vissa dagar är alldeles extra bra....
Borde hitta tunnor mycket oftare

 
Hillman

Hillman

3 februari 2011 18:00

Fy fasen vicken skridskobana, där skulle ni haft en sånt däringa åkdon med medar på, då hade din matte kunnat skjutsa dig, hihi. Tunnrullningen satt väl fint förstår jag efter den långa trökvintern utan tunnor, hihi.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Sigge Svamphund

3 februari 2011 20:42

Tunnrullningen var helt underbar!
Mer tunnor till hundarna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards