Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 22 juli 2010

Ännu en dag i mitt hundliv

Av Sigge Svamphund - 22 juli 2010 18:04

Har lyckats fördriva ännu en sån här äckelhet dag.

När jag var ute för min morgontoalett så påstod matte att någon hade stulit

all luft för att det var så hett och kvavt.

Gick hem och slappade ett tag medan matte fixade tråksaker.

Sen var det dags att gå och bada.

Inledde med lite jobb.

  

Hittade en sån här.

Heter Guldkremla och är en mycket god svamp, matte blev alldeles överlycklig.

Evigheter sen jag lyckades markera nåt annat än kantareller.

Om det kommer hälsovådligt regn så brukar det finnas mängder med såna.

  

Tog några miljoner med bad ihop med dagens lilla nätta pinne.

Mycket skönt i hettan.

  

Hade tur och fyndade en dunk.

Men jag hade ingen större glädje av den.

  

Ytterst dålig kvalitet på den.

Gick sönder på en gång, jag är van vid att mina dunkar håller länge.

Alltså har jag övergett den.

  

Jobbade mera.

Kantarellvalpar som vuxit och blivit kantareller.

Mycket trevligt.

  

Men så kom stora svarta molnen.

Matte ansåg att det var dags att gå hem och invänta regn och förhoppningsvis Åskar.

Hann precis hem så kom regnet men Åskar han höll sej borta.

Blev löjligt lite regn.

Dags för eftermiddagsrundan och då gick jag en sväng i närmaste skogen.

Jobbade igen och hittade några fler kremlor.

  

Fast just den här står kvar i skogen.

Skalbaggar gillar också kremlor och denna verkade ju vara väldigt hungrig.

Bara baken sticker upp ut svampen.

Hittade en flaska som jag roade mej med istället.

  

Shit!

Matte har precis upptäckt vad jag planerar och beordrat mej att stanna.

Jag hade nämligen planer på att ta min fyndade flaska och dra iväg till Ollie.

Skulle ha varit lite snabbare för nu slutade det med onödigt koppel.

  

Jag är varm och törstig och detta är en löjlig vattenpöl!

Allt som visar att det faktiskt regnade här idag.

Borde ha vräkt ner så jag fått en massa spagropar och annat skoj.

Annars har det inte hänt nåt av värde.

Fortfarande är luften slut och det är äckligt varmt och kvavt.

Om någon hittar Åskar så säj till honom att bege sej till mina trakter.

 
 
Rudi

Rudi

22 juli 2010 22:40

Jag håller med dig, attans vad kvavt det var idag. Inte skönt alls! Det blev en ganska slö dag för mig också.

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Kajsa & Co

23 juli 2010 01:11

Voffsi! Den skalbagge ha jobbat på bra i den Kremlan :)) Husse funderar om inte en hangarvovve också kan leta svamp, och sen tittar han på mig & sen på matte. matte sitter och funderar om hon inte ska testa o se om jag har intresset för det, tja matte beror på vad jag får i betalning säger jag och tittar på min matte :))

Matte plockat massor med äckliga fästingar på oss, en hade hon på sig själv som satt fast på hennes axel, usch!
Ha en bra helg! i morgon (fredag) börjar Rötmånaden oxå.

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

23 juli 2010 01:23

Jädrans fin svamp, den där guldgrejen du hittade. Hade ingen aning om att det fanns såna. vi vill också ha regn, fick också löjligt lite i morse. Vi får väl be Torsten om regndans.
pussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Edith

Edith

23 juli 2010 14:25

Hej Sigge, Du kan vara helt lugn - Hilda stannar hos mig åtminstone ett år och sen får vi se. Du är en riktig fena på att hitta fina svampar. Det är lika imponerande varje gång. Och en duktig sakletare är du också. Ha' det så bra! Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Hillman och Illerson

Hillman och Illerson

23 juli 2010 20:59

Här är det svalt idag, ska försöka att skicka ned lite svalke till dig. För här var det bara 6 plusgrader i morse. Vi hade för oss att kantareller är gula men de där som du hittade är ju vita, hur kan det komma sig?

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards