Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 12 juni 2010

Av Sigge Svamphund - 12 juni 2010 17:52

Haft ganska mycket att pyssla med idag.

Ingent hälsovådligt regn på förmiddan så jag kom iväg på en runda i en av

mina hemma skogar.

  

Började med bad i en sjö som jag inte simmat i på ganska länge.

Simmade mycket eftersom jag missade alla bad igår när det bara regnade.

  

Försökte fynda en orienteringsskärm.

Fick inte ta den för matte, skit också, jag ansåg att jag behövde en sån.

  

Hälsovådliga regnet har fyllt på spagroparna.

Här syns en flygande svamphund på väg att hoppa i för välgörande spa.

  

Dagens äckelbild.

Två skogssniglar kalasar på sin döda kompis.

  

Jag skymtar som en liten svart fläck.

Har planer på bad i andra sjön.

Men det gick inte matte med på för i den sjön så bor hundätande vithajen gäddan.

Jag får inte bada där för henne eftersom hon inte vill att jag ska bli mat

åt monstret.

Räcker med att den redan bitit en hund påstår hon.

  

Detta är tunnmissbruk på hög nivå!

Inte en chans att nå tunnan och rulla med den inte.

Ägnade mej åt andra viktiga hundgöromål istället som spagropar, trädflyttning

och liknade.

Sen var jag hemma ett tag innan det var dags att ut och åka med min bil.

  

Gillar inte alls detta.

Jag är vid Bäverbäcksvägen och långt där borta går alla vidriga komonster.

Hade stenkoll på att de inte kom närmare för att sätta tänderna i mej.

Var tvungen att ha koll på dom en stund.

Men så kom mattes mamma som skulle med ut i Bäverbäcksskogen.

Mycket trevligt eftersom jag hade väldigt mycket att visa henne.

  

Som här, Bäverbäcken som fortfarande behöver mer vatten.

  

Vattenkannan hade blåst ner till min stora lycka.

Men jag behöver väl inte ens tala om var den befinner sej nu?

Till slut så hamnade jag här..........

  

Hos Lotta.

Var dit vi skulle för mattes mamma ska måla en svampkorg till Lottas matte.

Innebär att Lotta kommer att få jobba hårt och bli svamphund denna säsong.

  

Jag hittade en skoj boll och en leksaksfågel som jag roade mej mycket med.

Finns en trevlig lättdresserad människa där också som gärna kastar åt mej.

När människorna var klara med allt mänskligt tråkprat och vi skulle gå

tillbaka så kom hälsovådliga regnet.

  

Här har jag planer på att "låna" med mej Lottas skojiga boll.

Men Lotta såg och matte såg så det blev inget av med det.

Jag slapp i alla fall skadas av regnet för Lottas matte var snäll och skjutsade

oss till vägbommen där min bil stod.

  

Lotta följde med i bilen som sällskap.

Gick alldeles utmärkt att åka tillsammans med henne.

Så har jag alltså fördrivit ytterligare en dag i mitt hundliv.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards