Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 4 juni 2010

Grejat en del

Av Sigge Svamphund - 4 juni 2010 17:48

Haft en alldeles vanlig hunddag.

Varmt idag också så någon riktig långrunda har det inte blivit.

Matte skjutsade i alla fall iväg mej till en bra skog.

  

Inledde med en massa trevliga bad i den här sjön.

  

Men så fick jag syn på att några av människorna som har en massa otäcka vithajar

ädelfisk i sjön grejade med nåt.

Alltså stack jag iväg för att kanske kunna ge en hjälpande tass.

Jag syns inte på bilden men finns där.

Skitmatte ansåg att jag inte alls skulle hjälpa till med vad de nu hade för sej.

Hon var mest rädd för att jag skulle fynda en vithaj, alltså släpades jag iväg.

  

Tröstade mej med underbara frömjölsinpackningar i superspagropen istället.

Upptäckte att många av mina bra spagropar håller på och försvinner.

Det behöver alltså komma hälsovådligt regn så jag kan sköta pälsen.

Grejade med en massa vanliga hundgöromål.

  

Testade en ny pälsvårdande behandling.

Inpackning med fönsterlav.

Mycket bra, kan rekomenderas för den sitter i länge.

Bilden är bara en liten del av min päls efter att jag rullat ordentligt.

  

Efter att ha gått en bit genom skogen så kom jag till den här sjön.

Simmade massor där också.

  

Här ser ni en mycket oskyldig svamphund som absolut inte planerar nånting.

Ser väl alla att jag bara står där med pinnen i munnen och filosoferar över

hundlivets väsentligheter.

  

Nästan samma ställe och jag och pinnen är försvunna.

Jag vara bara tvungen att kolla lite vid det lilla, lilla huset.

Huset ligger alldeles vid sjön och det är svårt att hitta dit om man inte vet vägen.

Min eremitmatte funderar ofta på att flytta dit.

  

Tänk pinnen förvandlades till en handske!

Men tro inte att jag fick behålla mitt fynd inte.

Nädå, skitmatte såg till att det kom tillbaka till huset.

  

På väg tillbaka så gjorde jag ett stort fynd.

Men jag fick inte ens "låna" presenningen som döljer en fyrhjuling.

Den där fyrhjulingen har de visst för att köra saker till huset.

Letade efter svamp men hittade ingen.

  

Men så hittade jag den där reklamen för mattes brors jobb igen.

Bestämde mej för att den inte alls ska skräpa ner i mina skogar så jag tog den med

mej.

Nu ligger den i min bil och vid tillfälle ska mattes bror få den.

Sen slappade jag medan matte grejade med mänskliga tråksaker och babblade med

Strövelstorpslagottonas matte i telefon.

Nästa runda tog jag i min närmaste skog.  

Ägnade mej mest åt pinnar.

Hittade faktiskt svamp, men gamla torra föränderliga tofsskivlingar ville inte

matte ha.

Sen var jag väldigt smart.

Vet precis var onödiga kopplet brukar åka på för att jag inte ska sticka till Ollie.

Strax innan så bestämde jag mej.

Stoppade tallkottar i öronen och så drog jag snabbt som ögat.

Matte hann ungefär se svansen försvinna.

En något sur matte dök upp hos min polare Ollie.

Vadå, jag hälsar på mina vänner när jag vill, hon frågar aldrig mej när hon

hälsar på sina.

Jag roade mej ordentligt där en stund innan jag blev ivägsläpad i onödigt koppel.

Blev inga bilder eftersom surmatte vägrar ta bild på döv olydig hund.

Hon måste ha hallucinerat för jag såg bara mej och Ollie och vi hör och är

lydiga.

I morgon ska jag åka till det där Julita ihop med matte.

Med tur så träffar jag en massa snygga brudar och kanske att jag får

chansen att svära åt Rudi också.


 
 
Ingen bild

Roslagsjyckarna!

4 juni 2010 19:25

Vår matte påstår att två av oss har kroniska kottar i öronen. Men hon fattar inte att det är att huskys inte behöver lyssna på mattar, vi vet bättre själv. Ex idag backade en av oss ur kopplet, satte kottarna i öronen illa kvickt och började spåra efter mattes rävs lya (matte matar räven, har du hört på maken Sigge?), tyvärr är matte också bra på att spåra (vet var lyan ligger) så onödiga kopplet åkte på precis när casper hittat lyan.
Nu ska vi äta mattes misslyckade bullar!

Ha det gott!

 
Ingen bild

Ifrith

4 juni 2010 19:31

Sigge du har en så ljuvlig blogg! Hälsa din matte det! Jag blir så himla GLAD i kroppen varenda gång jag hälsar på hos dig. Jag ville bara tacka så mycket för all glädje du och din matte sprider! (Hade jag mött dig i skogen hade du självklart fått massa korv av mig!) =)

Lycka till med tunnrullning, svampmarkering, bad, bus och lek!

 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

4 juni 2010 19:34

Jag är så avundsjuk på alla dina kompisar. Men snart har jag nog också en massa kompisar nu när jag kan leka med andra hundar igen!

http://www.kattarina.se

 
Rudi

Rudi

4 juni 2010 20:04

Njo, det kan nog mycket väl hända att jag släpar med människorna till dig i morgon, så öva upp svordomarna du!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

4 juni 2010 21:23

Ser ut som om du haft en härlig dag. Bra att du hann med att hälsa på Ollie, och att du var fin i pälsen när du träffade honom. Förstår inte varför en del mattar ska vara så osociala? Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

4 juni 2010 22:17

"Även solen har fläckar", säger matte och med solen så menar hon dej!!!! Hmmm...
Hon menar att även du drabbas av tillfällig dövhet då och då. Konstiga dom är, dom där mattarna, jag menar vi väljer noga och omsorgsfullt ut exakt när dövhet är på sin plats. Att kalla sånt för "fläckar" ... jag antar att hon inte menar fläckarna som nåt positivt!
Rulla i lav är kul - har du förrresten upptäckt att det finns en del gräsfröer också, som är väldigt bra om man vill ha dom kvar länge, länge!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Hillman

Hillman

5 juni 2010 10:20

Det där med mossan i pälsen har jag oxå praktiserat flera gånger, varje gång får jag höra att jag är så gammal att det växer mossa på mig. Inte tal om att det kan va nyttigt för pälsen inte, nä då bara besvärligt med allt skräp jag drar in. Mattes kusin säger då att när ingen drar in skräp så kommer du att sakna det, hon är väldans klok den tanten.

Idag ska vi nog inte göra så mycket mer än slappa och ut och snosa runt lite där vi bor, får se om vi åker in till näset och fotar lite under dagen men det är inte säkert.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kajsa & Co

5 juni 2010 14:29

Voff! åhå vad fin du gjort dig i pälsen, det kan man snacka om pälsvård :) nu ser du ut som ett litet hundskogstroll, full med mossa. Jag brukar gilla att rulla mig i torkat gräs och gamla löv, så jag ser ut som mattes komposthög. Hoppas ni får en trevlig dag, Själv ligger jag i soffan och tar igen mig och är lite sur, det är för varmt för en hangarhund att vara ute. Har varit och hälsat på min "farmor" (mattes svärmor) matte & husse fick en present en fin fågelbok, med ljud/fågel kvitter till. Husse är inte hemma han har flugit till Eaa s fly-in i Norrköping, och jag är svinsur för att jag måste vara hemma med matte i dag, fick inte följa med, det blir för varmt för mig....säger dom. Jag tror det är matte....hon klarar sig inte utan mig. Förra helgen var jag med husse på flygplatsen som funktionär, och matte skickade typ 20 sms och fråga vad jag gör, jag hade inte tid att svara höll precis på med en jätte viktig inventering i en bäck alldeles i närheten, sen skulle jag gå och bjuda mej själv på en korv tänkte jag. Nu har matte handlat korv till mig i går, hon försöker muta mig, hon köper ica handlarnas grillkorv, men jag tycker ändå det är roligare att vara med husse, få se om jag kanske ska vara lite sur på honom när han kommer hem, för att han lämnat mig hemma i dag med matte.
Svansvifft!

 
Edith

Edith

5 juni 2010 16:03

Sigge - du fick mossa i pälsen och när jag är ute på vår tomt så fastnar det jättemycket löv och gräs och små klibbiga blad och allt möjligt annat i min långa päls. Sen på något konstigt sätt så lossnar allt detta inne i huset. Till mattes stora förtret. Inte populärt. Ha' det så bra!

http://www.parisercollie.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards