Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 6 maj 2010

Av Sigge Svamphund - 6 maj 2010 18:02

Haft ganska mycket att göra idag.

Började mycket bra, skulle åka med min bil.

  

Ännu bättre för det här är vägen till Bäverbäcken.

Alltså planerade jag genast för bad i den, sticka före matte och roa mej

ordentligt med vattenkannan och en massa annat skoj.

Men inte ställde min matte bilen utanför bommen inte.

Nädå, det blev bil in i skogen.

  

Titta.

Lotta hade rätt, vattenkannan ligger på marken och jag borde roa mej med den.

Men jag satt i min bil och skitmatte hade inte en tanke på att släppa ut mej.

Inte stannade hon vid Lottas hus heller så jag kunde rulla tunna.

Till slut så var vi vid en av mina sjöar och Sörmlandsleden.

Äntligen kom jag ur bilen.

  

Jobbardags.

Min bil var full med nya stolpar som markerar var leden går.

Här håller jag på och släpar bort en gammal trasig.

  

Nu ser det ut så här.

Ny stolpe och ny pil så inga vandrande hundar går fel.

  

Eftersom jag var vid sjön så passade jag på att ta en massa trevliga simturer

från mitt bad och fikaberg.

Mitt i allt jobbande så fick jag gå en sväng i skogen också.

Skulle kollas några murkelställen.

  

Det var en gång en vacker gammal skog.

Men sen jag gick där i höstas så har den fina skogen försvunnit och istället

ser det ut så här.

Fast ok de har ju glömt några björkar, kanske att vissa räknar det som skog då?

  

Under mitt slit som murkelhund så kom jag till min trevliga nästansjö.

Hade tur och det var sjö där nu.

Passade självklart på att bada en del.

Sen var det sitta i bilen.

Matte körde en bit, stannade plockade markeringsstolpar som var sönderkörda

och satte dit nya.

Sörmlandsleden följer en liten skogsbilväg nån kilometer och där var nästan alla

markeringsstolpar förstörda.

Men så fick jag komma ur bilen igen.

  

Illa, markeringsstolpe som ligger på backen.

Jag lyckades inte ställa den upp.

  

Matte hade nån moj som hon gjorde hål i marken med.

Onödigt, jag tyckte att det var bättre att gräva ett hål till stolpen.

  

Det tar på mina hundliga krafter att få ordning på stolpar.

Men nu står alla där de ska vara så att alla hundar hittar rätt.

När jag satt i min bil igen så kom jag på att jag missat nåt viktigt.

Sista stolpen är alldeles nära jaktstugan och jag hade alldeles glömt att sticka

dit och rulla tunna.

Men på väg tillbaka så gjorde matte en tvärnit alldeles nära Lottas hus.

Trodde självklart att hon skulle belöna mitt hårda slit med att låta mej rulla

tunna där.

Nädå, jag kom inte ens ur bilen.

Matte bara gömde nåt i diket.

Jag vet vad hon gömde men får inte skriva om det här just nu, det kommer en

annan dag.

Inte stannade hon vid vattenkannan eller Bäverbäcken heller.

Hemma så slappade jag ett tag medan matte tog reda på svampen.

  

Förmiddagens skörd färdig för torken.

Men så skulle jag ut igen.

Var i en annan skog för jag behövde få röra lite mer på mej än jag gjort på

förmiddan.

  

Blev ännu mera murkelhundsjobb.

Nästan lika mycket till.

Så hittade jag några trevliga spagropar och en nästansjö också.

Nu är jag en trött hund och matte funderar på att försöka sälja sina händer som

gör ordentligt ont efter alla stolpar.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards