Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 3 maj 2010

Sövande människovalpspassning

Av Sigge Svamphund - 3 maj 2010 17:58

Ursäkta att ingen fick besök av mej igår.

Men det gick inte att komma in på bloggen på hela kvällen.

Ska försöka hinna med i alla fall en del av er ikväll.

Idag har jag jobbat med människovalpspassning.

Men innan jag gjorde det så var jag som vanligt i skogen.

Slit och släp som vanligt.

  

I dag hade matte köttbullar med som lön för murkelhundsslitet.

Jag var väldigt sugen så jag började med att luras.

Precis här brukar jag hitta Svart trumpetsvamp alltså försökte jag se ut som om jag

hittat sån.

Skitmatte gick inte på det utan påstod att jag får vänta med att jaga sån till

i höst.

  

Avreagerade mej genom att försöka flytta på en gammal gran som enligt mitt tycke

ligger på alldeles fel ställe.

Lyckades inte flytta på den.

  

Kylde av alla känslor genom en simtur i en nästansjö jag råkade passera.

Jobbade mer som murkelhund, gott med köttbullar.

  

Passerade vid jaktstugan.

Tunnrullning, det var ju ett tag sen sist.

Men den här fick jag inte omkull, för mycket vatten i den.

  

Den andra tunnan hittade jag i några buskar.

Gissa vem som rullade tunna i massor?

Fantastisk motionsform detta med tunnrullning.

Gick till sjön och badade en hel del från ett par av mina badplatser.

  

Mer slit och släp.

Bakom stubben har jag hittat nåt.

  

Japp en murkla.

Hade kommit en massa små murkelvalpar också så jag måste tillbaka.

  

Kollade min fyndhörna men hittade inget jag ville ha idag.

Dessutom började matte prata om att vi inte hade hur mycket tid som helst.

Jobbade lite mer på väg till bilen.

Idag blev det bara en halv korg med murklor.

Så åkte jag till Eskilstuna för att passa människovalparna.

Där var det lunch, så jag bjöd mej självklart på smaskig mat.

Så var det en massa busande med Oliver.

  

Helt plötsligt var Adam jättetrött och somnade.

  

Oliver ville att vi skulle gosa.

Säjer jag aldrig nej till.

  

Men helt plötsligt så hade även Oliver somnat.

  

Unik bild.

Utarbetad svamphund sover.

Gillar faktiskt inte att matte smygfotograferar mej när jag sover.

Matte påstår att hon var vaken när vi andra sov vår skönhetssömn.

Jag undrar om det stämmer?

Alldeles innan deras mamma Cissi kom från sitt jobb så vaknade både jag och

människovalparna.

Lite orolig är jag för att människovalparna kanske helt plötsligt tycker att jag är tråkig

så de somnade av den anledningen.

Ska faktiskt testa imorgon, för då ska jag passa dom ett par timmar igen.

Men då kanske vi håller pss vakna.

 
 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

3 maj 2010 18:37

Tror det är enda gången vi sett en bild på dig när du sover. Ser skönt ut!

http://www.kattarina.se

 
paula

paula

3 maj 2010 18:47

Klart att du måste ta din skönhetssömn Sigge! Hur ska du annars kunna charma alla brudarna?
Sen är det faktiskt minst lika jobbigt att passa människovalpar som att jobba som svamphund...

http://paulaz.se

 
Rudi

Rudi

3 maj 2010 20:59

Sov du i lugn och ro, sigge. Valparna gör ju inget kul när de sover i alla fall. Mer bus i morrn då?

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Kajsa & Co

3 maj 2010 21:28

Voff! *hihi* vad söta ni är allihopa när ni sover :)))
Vad fin du är i pälsen Sigge :) så blank och fin, tycker min matte.

Hoppas ni får en fin & trevlig kväll!
Här hotar man med mer regn i morgon på nyheterna, I natt och i morse var det minusgrader och frost ute, jag låg på altanen på förmissagen och tyckte det var fiiiint och så skönt att ligga ute och filosofera. Tass på er!

 
Kasper

Kasper

3 maj 2010 21:57

Var inte orolig du, tråkig är vad du minst av allt är!
Ser ju jätteskönt ut när ni sover allihop!
ALLA behöver sin skönhetssömn, tycker jag. Jag VET att min matte sover en hel del, men ibland undrar jag... ;)

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

3 maj 2010 22:28

Hi hi ser du ut så´n när du hittar svamp? Söt du är!! Jag tror så allt INTE att människovalparna somnade för att du är tråkig...nääää tvärtom, ska ni orka med allt bus i morgon så måste dom ju sova en stund... Så söta kisseungarna var, tänk om jag finge bo på landet...då skulle jag ha en liten kisse och Primo skulle vara överlycklig!
Ha det gott du skogens store "Tunnrullare"!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Ludde

Ludde

3 maj 2010 22:47

Undrar om det var tunnrullningen eller den ansträngande barnpassningen som tröttade ut dig? Kanske lite av varje... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Lotta

3 maj 2010 23:34

Passa på att ta en promenad på "min" väg. Se till att komma före matte till Heden. Den vita vattenkannan ligger nämigen på marken igen! Du hinner säkert ha massa skoj med den innan matte tycker att den ska hängas upp igen.

 
Myrra

Myrra

4 maj 2010 06:19

Självklart måste man ta igen sig när man nu jobbat så hårt som du! Återhämtning är a och o. Matte undrar lite om detta med murklor: har hört att de inte är särskilt hälsosamma, rent av giftiga, ÄVEN efter förvällning. Stämmer inte det då? Hittar murklor ibland uppe i Ångermanland men vågar inte äta dom.

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Ville

Ville

4 maj 2010 09:21

Så gott att se att du faktiskt tar dig tid att vila lite ;)
Tack för överraskningen till mig i mattes paket...så jäkla gott så jag tjöt i köket när matte la undan påsen och sa att det är ju svamphittar godis Ville!!! För en sån godbit kan jag hitta vad som helst...mums!! Tack Sigge!!

http://marno.bloggagratis.se

 
Edith

Edith

4 maj 2010 10:43

Du är en mästare på att finna murklor. Hur bär du dig åt? Jag tror att du har någon magisk påverkan som gör att människovalparna somnar snabbt som attan. Och det är klart att du också behöver sova ... livet tar på. Pariserkramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Wille

Wille

4 maj 2010 10:45

Ja även matte och jag hade vissa problem på bloggen igår. Irriterande tycker hon.
Skönhetssömn är viktigt. Det måste man ha för att orka med resten av dagen. Själv ska jag nog ta en lur jag med strax, ska bara kolla in hos kompisarna först.

http://willebus.bloggagratis.se

 
Hillman

Hillman

4 maj 2010 11:16

Du Sigge jag tror inte du behöver oroa dig om att du skulle vara tråkig. Människovalpar ska sova middag, för det är nyttigt, säger matte. Så nu vet du det, sova middag det gör vi oxå jag och brorsan och ibland så sover matte en microsömn på 10 minuter.

Du är världens bästa tunnrullare tycker vi, här finns bara en gammalt rengjort oljefat och det får vi inte rulla med för husse ska ha det som eldfat, att elda upp papper som ingen annan ska se om inte matte kör dem genom tuggen förstås.

Ser att du jobbar hårt, va bra att din matte bjussar dig på köttebullar för såna måste du få många om vi tänker på va murklor kostar i butiken.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Stella & Doris

Stella & Doris

4 maj 2010 17:18

Nä du Sigge, inte är du tråkig, sådana där småttingar behöver sova ibland och så även du ser vi :-)

Ha det gött

http://blondinstella.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards