Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 15 februari 2010

Blev ingen dejt

Av Sigge Svamphund - 15 februari 2010 18:29

Började dagen som vanligt.

Var en sväng i skogen.

  

Titta!

Jag hittade början till en spagrop.

Finns kanske hopp om en vår.

Ägnade mesta delen av promenaden åt mina vanliga hundgöromål.

  

I skogen så kom tåget.

Det är bara en liten bit som vägen går så nära järnvägen och jag var försedd

onödigt koppel.

Efter skogen så åkte jag till Eskilstuna.

  

Här sitter jag och väntar på att mattes föräldras dörr ska öppnas.

Jo jag blev insläppt.

Mycket trevligt för jag blev bjuden på god lunch.

Ungefär då fick jag veta att min dejt med Giah var inställd för hennes matte mådde

inte bra.

Undrar fortfarande när människor ska lära sej det där med spa och sånt för att

hålla sej friska.

Mätt och belåten så följde jag med matte ut i centrala Eskilstuna.

Hon skulle fixa några mänskliga tråksaker.

  

Skumt det är ingen snö mitt i stan.

Kändes väldigt märkligt med barmark under tassarna.

Hade mycket att göra med alla nya dofter och allt nytt att kolla på.

Matte påstår att det är bra för skogshunden att vistas i civilisationen ibland.

  

Passade Rudis mattes jobb några minuter.

Sen markerade jag in reviret ordentligt så inte Rudi missar att jag varit där. 

  

Har minsann sett hos Rudi att han pinkade in den här stolpen.

Jag har precis noggrant markerat över.

  

Bra service i Eskilstuna!

Var evigheter sen jag fyndade en vägkon sist.

Försökte självklart ha en brottningsmatch med den.

Människorna i Eskilstuna har tydligen aldrig sett en hund brottas med en vägkon

för de stirrade på mej och matte bad mej sluta omgående.

Nåt om att man uppför sej inte så i städer.

Äsch, jag hade skoj med den.

Tillbaka hos mattes föräldrar så var det fika.

  

Det tog på krafterna att gå i stan.

Jag somnade som en stock under köksbordet.

Jäkla matte att smygfota när jag sover!

Sov så gott att jag alldeles missade fikat.

  

Men hade tur och fick lite fikabröd innan jag skulle åka hem.

När jag passerade Giah så viftade jag extra mycket på svansen.

Hoppas att hennes matte snart mår bättre så vi kan dejta igen.

Nu ska jag försöka hinna med att titta in till alla er andra.



 
 
Bia

Bia

15 februari 2010 19:08

Inte kul när dejter inte blir av... Hoppas det går bättre nästa gång!

http://biaweb.se

 
Rudir

Rudir

15 februari 2010 20:12

Attans att du hittade just DEN stolpen av alla stolpar i stan. Nu måste jag be matte om en stadstur igen för att pinka över ditt! Synd att matte missade dig när du var på hennes tråk-jobb.

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

15 februari 2010 22:57

Vilken jädrans osis att det inte blev någon träff med din älskling. Men bra gjort att markera i stan.
pussar

http://lagottoflickorna.se

 
Ludde

Ludde

15 februari 2010 23:26

Attans otur att det inte blev någon Giah-date, men du fick en uppfriskande revirpinkningspromenad i Askilstuna i stället. Inte dumt det heller. Kramar!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

16 februari 2010 00:21

Synd på dejten som inte blev av, men snart är nog Giahs matte bra igen.
Såg att det bor en spindel på eran toa. Det finns en hos mej också, och den får vara där säger matte, för den går ingen annanstans. (Den heter Oskar.)
Och du - BRA att du hotar Lottas matte med att gräva ner henne om hon inte slutar att skicka hit mer snö!!!)

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Torsten

Torsten

16 februari 2010 07:03

Kändes ovant att se dej i stadsmiljö :) Synd att du inte fick träffa söta Ghia....men misströsta icke, snart är du där igen!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

16 februari 2010 07:52

Taskigt att dejten vart inställd. Men du verkar ha haft en bra dag iallafall, med god mat och fikabröd. Oj börjar det komma fram spa gropar hos dig. Hos oss kommer det nog att dröja om man ser på snötäcket som döljer dom. Ha en bra dag.

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Stella o Doris

Stella o Doris

16 februari 2010 09:36

Det är kul att komma in till stan ibland, men vi är nog främst skogshundar! Kan tänka mig att komma en sväng till dig, gillar den där början på spagropen!

http://blondinstella.bloggagratis.e

 
Hillman

Hillman

16 februari 2010 10:21

Stackars dig som inte fick träffa Giah, men hennes matte frisknar nog till så du kan åka och hälsa på. Det där med städer är klart överreklamerat, för visst luktar det en massa men det luktar illa oxå. Själva föredrar vi nog landet där man snosa sig till rådjur, älgar, rävis och massor med andra goa dofter.

Hoppas att du får en kanondag med massor av skogsrundor.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards