Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 21 september 2009

Hälsat på människovalparna

Av Sigge Svamphund - 21 september 2009 18:14

Idag har jag varit och hälsat på människovalparna

Oliver och Adam.

Oliver blev jätteglad när jag kom.

Vi busade massor.

  

Matte lärde Oliver att gömma godis som jag ska leta reda på.

Fast jag behövde inte leta.

Oliver är ju uppfostrad av mej så han visade var godiset var gömt.

Smart människovalp.

Sen hände det som inte får hända.

Oliver visade att han hade en enkrona.

Så var kronan helt plötsligt borta.

Den hade Oliver i munnen upptäckte hans mamma.

Bara det att precis då så halkade den ner i halsen på Oliver och satt fast.

Matte stoppade fingrarna i halsen på Oliver och lyckades på något märkligt sätt

få tag på den.

Kronan kom ut och Oliver kunde andas igen.

Människorna var väldigt ledsna och upprörda för det kunde  ha slutat med

att det inte funnits någon Oliver mer.

  

Oliver blev väldigt rädd och ledsen.

Här sitter han och tröstar sej med sin älskade kanin.

Nu slutade ju allt väl och efter en stund så var Oliver alldeles som vanligt igen.

  

Jag och matte tog med Oliver och gick till ett litet skogsområde.

Där hade vi väldigt mycket skoj.

På bilden så håller Oliver på och gömmer bollen för mej.

  

Visst är vi ett snyggt par jag och Oliver?

Han blir nog hundförare när han blir stor.

  

Duktig människovalp för han kan minsann leta svamp!

Men inte fick han godis av matte för det inte.

  

Vi grejade en hel del med en grop som Oliver hittade också.

Man kan ha mycket skoj med människovalpar,

Fast när han tyckte att jag skulle testa att åka rutchkana då vägrade jag.

Tror inte att det är nån lämplig hundsysselsättning.

  

Hittade faktiskt en löjligt liten spagrop.

Matte förbjöd Oliver att vara i den eftersom han inte hade stövlar på sej.

Dumt för vi skulle säkert ha haft jätteskoj.

Sen gick vi hem till Oliver ett tag.

  

Adam har jag fortfarande ingen nytta av.

Fast idag lyckades jag i alla fall pussa honom.

Oliver var snäll och bjöd mej på sin lunch, mycket gott.

Vi busade ännu mera innan det var dags för mej och matte att åka.

Efter människovalparna så var vi förbi mina bästa vänner mattes föräldrar.

Där bjöd jag mej på god kyckling.

Sen fick jag passa bilen ett tag medan matte handlade.

På väg hem så stannade matte vid en av alla mina skogar.

Hon är fortfarande chockad och upprörd efter det som hände med Oliver så hon

skulle tömma huvudet.

Jag jobbade lite som svamphund och hade sån tur att jag hittade några spagropar.

Nu är jag väldigt trött efter en mycket intensiv dag.

Matte har huvudvärk och påstår att hon inte kan tänka så det blir nog

slapparkväll i soffan.

 
 
Stella och Doris matte Lotta

Stella och Doris matte Lotta

21 september 2009 20:34

Vilken tur att det gick att få loss kronan, riktigt läskigt, Oliver med en krona i halsen och ni andra med hjärtat i halsgropen kan jag tänka!

Ni hade ju i övrigt en väldigt trevlig dag ser det ut som!

Kram

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

21 september 2009 22:31

Oj så mycket trist det vart. Se till att inte visa nästa gång hur du gör. Människovalpar skall man vara rädd om. Dom kan man lära nya saker, som dom kan göra med en sen. Ni hade det mysigt iallafall. Ha det så bra, vi åker tillbaka till stugan imorgon, med mycket bad och bus.

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

21 september 2009 23:35

Men så farligt!!!. Det här med ungar som stoppar allt i munnen, hualigen. Tur att det slutade lyckligt. Och ni, om ni har en IP-telefon, ring inte på hjälp från den. Använd en mobil i stället. IP-telefonen har ingen "fast" hemadress.
pussar

http://lagottoflickorna

 
Kasper

Kasper

21 september 2009 23:53

Hu, så läskigt, säger matte och jag. Måste ju varit en verklig chock. Tänk om...
Och så säger en del att det inte finns änglavakt. Den här gången,Sigge, så fick din matte vara ombud!

http://www.belof.se

 
Torsten

Torsten

22 september 2009 07:19

Men usch vad hemskt!!! Tur att det gick bra i slutänden iallafall...förstår om Oliver blev lite rädd o lessen, tur att han hade dej att leka med sen! Ni verkar haft rätt roligt iallafall och äntligen fick du pussa lite på "lillen", hoppas han smakade bra!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Charlotte

Charlotte

22 september 2009 08:56

Hu så hemskt, vilken tur att det gick bra och att matte din räddade Oliver.
Vill du och matte hjälpa mig att artbestämma en konstig svamp jag hittade för ett tag sedan? Foto finns i min blogg 21/9 första inlägget för den dagen som började med lite annat än svamp. Jag har aldrig sätt något liknande, det fanns bara den och den växte intill ett träd.
Nu ska jag och lånehunden gå och posta brev. Ser ut som om det skulle bli regn så idag ger vi oss inte ut på någon längre tur.
Ha en fin dag och hoppas ni slipper regnet.

http://charlottas.bloggagratis.e

 
Bella & Smilla

Bella & Smilla

22 september 2009 10:44

Oj så läskigt med enkronan tur att det gick bra för Oliver och bra att du tog ut honom på promenad sedan så han blev glad igen. Vadå ingen nytta av Adam han har ju en jättesmaskig napp du kan låna det luktar så gott om nappar hälsar Smilla.

http://teamlagotto.blogg.se

 
 Anna med flock

Anna med flock

22 september 2009 13:45

Vilken himla tur att allt gick så bra och att ni fick upp kronan, förstår att din matte och familjen blev rejält skakade....hua! Förutom det verkar du ju ha haft en bra dag, himla väluppfostrad du lyckats få Oliver, bra hundvän du har i honom!

http://timsevimse.blogg.se

 
Hillman

Hillman

22 september 2009 14:50

Va läskigt med kronan som fastnade vad bra att din matte kunde få tag i den. Min matte räddade livet på mig när jag svalt en för stor bit av ett tuggben, det fastnade så jag kunde inte andas. Hon lyckades få tag på den och sen den dagen får jag inga stora bitar alls, inte av någonting. Du är för glupen sa matte, undras vad hon menade med det......

Taxkramisar från en mycket piggare Hillman, Illerson hälsar oxå.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

22 september 2009 16:02

Hu så otäckt med pengen! Bättre att stoppa den i din sparbössa än att stoppa den i hans mun!

http://www.kattarina.se

 
Marianne

Marianne

22 september 2009 23:42

Vilken tur att matten lyckades få bort kronen från Olivers hals. Jag förstår att matten behövde rensa huvudet efter den pärsen. Spagroparna borde dyka upp på allt fler ställen nu när hösten är på G.
ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards