Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 8 juli 2009

Hårda tider

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2009 18:06

Innan jag glömmer det.

Visst var det tranbärskart på gårdagens bild.

Hjortron ska jag visa nån annan dag när jag kollat nån av mina myrar.

Idag har jag jobbat hårt.

Matte skulle lämna nåt på Sagostigen så jag tillbringade ett par timmar på mina etapper av Sörmlandsleden.

Fick slita hårt idag.

Inte nog med alla spagropar och bäcken (som fortfarande är i uselt skick).

Jag jobbade massor som svamphund.

Började med de här.

En gammal trädstam alldeles full med ostronskivlingar.

Blev flera kilo såna.

Lämnade kvar ett gäng med såna valpar så jag måste snart tillbaka igen.

Så hittade jag flera stubbar med sån här Föränderlig tofsskivling också.

Blev visst 6 liter såna.

Självklart hittade jag kantareller med.

Mycket bra alla dessa fynd för det blev mycket korv till mej.

Men jag hann faktiskt med lite mer.

Hittade en gammal papperssäck som jag hade mycket skoj med.

Ett tips är att ta den i munnen och sen springa fort.

Uppstår så skoj ljud då.

Självklart så badade jag en massa i sjön.

Men matte vägrar att låta mej visa badbilder varenda dag.

Det här gjorde mej deprimerad.

Hittade min fina lila vattenkanna på alldeles fel ställe!

Inte nog med det, den är numer en före detta vattenkanna!!!!!!

Ska skulle vilja prata med den som misshandlat den så här mycket!

Matte tror att det kan vara de där vildsvinen som gjort det.

För det är massor av spår efter dom precis där jag hittade kannan.

Dessutom påstår hon att jag inte får prata med vildsvinen!

Jag pratar med vem jag vill!

Funderade på att börja samla på gamla benknotor istället.

Men matte hade så väldigt mycket åsikter om det så de är kvar i skogen.

Pysslade med diverse andra viktiga hundgöromål istället.

Tillbaka på Sagostigen så grejade jag en del i min privata spabalja.

Blev utskrattad av flera människor som aldrig sett en hund stå och greja som jag gjorde.

Vadå, jag gjorde ju bara en mindre inpackning, det är väl i alla fall inget att skratta åt?

På eftermiddan så gick jag en sväng till närmaste sjön och badade ännu mera.

Matte säjer att det ska komma mängder med hälsovådligt regn här imorgon så då lär det inte bli nåt bad.

På väg från sjön så träffade jag min fd granne schäfern Bella.

Mycket trevligt för hon luktar otroligt gott just nu.

Dumma människor.

Vi fick inte alls umgås!

Nä korta koppel och flera meters avstånd.

Ska författa en anmälan till Hundombudsmannen

Jag är vuxen och bestämmer själv vem jag vill umgås med!


 
 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

8 juli 2009 18:45

Stackars dig Sigge! Vem har gjort sönder kannan?! Är det vildsvin så ska jag tipsa dig: de skiter godis!!!!

http://www.kattarina.se

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

8 juli 2009 19:05

Ni har tur ni som kan få hjortron, hos oss har det varit för varmt så dom har torkat bort. Vi har däremot gott om Åkerbär. Nu har ju "ondgubben" i stugan dött. Då kanske man kan plocka dom. Han trodde det var hans alla som växte efter stranden nedanför hans stuga, och det är på allmänningen. Men det växer bra i sluet och gräset också säger Matte. Ha det så bra.

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Cavvetjejerna

8 juli 2009 19:40

Du jobbar hårt som vanligt ser vi!
Kul att våra vänner inte glömt bort oss. Våran matte får läsa ikapp när hon får lite mera tid över.
Nospussar i massor!

 
Hunden Liza

Hunden Liza

8 juli 2009 20:40

Uj vad duktig du är på svampar. *Beundrar*
Asså allt vi vågar plocka är kantareller, trumpetsvamp och champinjoner. (allt vi vet vad man kan göra med).

http://hundenliza.blogspot.com

 
Hunden Liza

Hunden Liza

8 juli 2009 21:17

Ohh, spännande att den fungerar, det är ju toppen. :-)

http://hundenliza.blogspot.com

 
Myrra

Myrra

8 juli 2009 22:16

Otäcka typer, de där vildsvinen, verkar det som! Varför hade de sönder din kanna? Ligister!

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Timse med flock

Timse med flock

8 juli 2009 22:37

Himmel vad konstiga svampar ni hittar... matte hälsar att hon är så imponerad... här plockas det bara kantareller och en och annan sopp där vi fortfarande är totalt nybörjare och osäkra. Har dock inte hittat nån svamp ännu mer en ett par minismå kantareller som fick vara kvar.

Trist med trasiga kannan, tur du har flera olika fyndplatser så du kan roa dig ändå.

http://timsevimse.blogg.se

 
Tindra&Buddah

Tindra&Buddah

8 juli 2009 22:54

Här har det inte gjort annat än regnat idag, staden var med på nyheterna tillomed, vatten överallt, och regnar fortfarande!!!!
Hoppas du klarar dej imorgon...
Vad mycket svamp du hittar....

http://tindraochbuddah.bloggagratis.se

 
Stella

Stella

8 juli 2009 23:04

I dag har jag äntligen fått prova ett par utmärkta spagropar, så skönt!!

Löjlerier att du inte får prata med snygga Bella, ta kontakt med HO omgående!!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Kasper

Kasper

8 juli 2009 23:24

Den snygga kannan! Marodörer!
Varför får du inte samla på benknotor? Vad ska SKOGEN med dom till? Dom bara ligger ju där...

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Torsten

Torsten

8 juli 2009 23:29

Vore jag dej skulle jag ta de där "svinen" i öronen och säga vad jag tycker....Jädra huliganer!!!
Du tycks iallafall jobba bra...med svampen, Sigge! Tror att du är min idol.....:))

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

8 juli 2009 23:52

Riktigt svinaktiga typer som har sönder fina kannor så där. Hörde på radion att dom funderar på att sätta ut svinfällor. Då får dom vad dom förtjänar! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Marianne

Marianne

9 juli 2009 09:24

Vatten är inte alltid bara vatten.Hundar är som människobarn. Bada går bra men duscha, nej tack.
I går så hittade vi ett par L stora kantareller som fick följa med hem och massor av små som fick stå kvar. De flesta andra svampsorterna känner vi inte till ordentligt, så de får stå kvar.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Hillman

Hillman

9 juli 2009 11:11

Matte skrattade gott åt din kommentar om att du var vuxen, va sjutton hon nu tänkte på. Det är väl själva den att vi inte får bestämma vem vi vill träffa. Det är alltid nån som har kortat ned kopplet till ett minimum, när man träffar någon gottluktande tjej.

Taxkramisar.

http://taxar.bloggagratis.se

 
Tuna

Tuna

9 juli 2009 12:22

Trist med den där fina kannan som man har ätit på. Men, du har väl några fler i din samling? Hur många kan det vara? Jättemånga!
Jag har slutat leta rätt på saker. Springer inte ens genom ett vattenhål - i alla fall inte i går, fastän det fanns många att välja på.

http://tuna.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

9 juli 2009 15:20

men vem har demolerat din fina vatenkanna på det sättet? nån gillar inte lila vattenkannor!! hoppas du fyndar en ny!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards