Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 7 juli 2009

Utsatt för hälsorisker

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2009 18:17

Bara att inse att matte fortfarande inte begriper att jag faktiskt inte tål hälsovådligt regn.

Började redan i morse.

Det regnade och jag hade inte en tanke på att gå ut för någon morgontoalett inte.

La mej demonstrativt i passa huset hörnet och där tänkte jag ligga.

Tro inte att det hjälpte inte.

Nä, matte satte på mej kopplet och släpade ut mej helt mot min vilja.

I alla fall så överlevde jag.

När det slutade regna så blev jag skjusad till en av alla mina skogar.

Fick många trevliga simturer i första sjön.

Ser ni odjuret som lurar på mej?

Jag är inte ens i Krokodilsjön så det är nog ett gäddmonster.

Hade tur med den bra spagropen också.

Fanns ganska mycket vatten så jag kunde göra ordentliga inpackningar.

På lördag ska jag till Skottvång och där ska jag träffa både Ludde och Kasper.

Ludde har jag ju aldrig träffat så jag måste ju vara i topptrim då.

Kan ju finnas snygga brudar också.

Dagens naturfråga.

Vet ni vad det här ska bli för slags bär?

Ledtråd växer på myrar.

Självklart så jobbade jag en hel del som svamphund också.

Finns mängder med kantareller överallt nu.

I sjön var det ju miljoner med grodyngel tidigare.

Nu har de blivit grodvalpar.

Såna här yttepytte små fanns det flera miljoner av på vägen.

Jag kunde knappt sätta ner tassarna och matte visste inte var hon skulle sätta sina fötter heller.

Tyvärr så skickade vi nog ett antal till grodhimlen.

Det var enligt matte svårt att få med nån på bild men vägen var alldeles prickig av dom.

Dagens enda fynd.

Vid en sten hittade jag nåt som nog varit en hink för länge sen.

Dålig kvalitet, för jag fick bara tag på en plastbit.

Här har jag och matte helt skilda åsikter.

Jag vill fortsätta på vägen som syns bakom mej.

Om man går långt på den så kommer man till en sjö som jag inte badat i på evigheter.

Men titta på himlen.

Mattes kompis Åskar har  redan talat om flera gånger att han är på gång och hälsa på.

Alltså tyckte matte att vi skulle gå tillbaka till bilen.

Jag ville gå till Harsjön.

Mattes vilja vann den här gången.

Så här efteråt inser jag att det var lika bra.

Åskar kom och med sej hade han en massa regn.

Nu är det bråttom i min värld.

Att Åskar mullrar det bryr jag mej inte om.

Men hälsovådliga regnet!

Det har börjat regna massor och jag vill bara till bilen så jag slipper utsättas för alla skadeverkningar som regnet orsakar mej.

Kan tala om att när jag och matte kom till bilen såg hon ut som om hon badat med kläderna på.

Hemma igen så var det återigen bara att konstatera att människor är underliga.

Regn är ju farligt och man ska inte utsättas för det, i alla fall inte om man är hund.

Matte svor över att hon var våt och frös.

Gissa vad hon gjorde?

Gick och ställde sej i tortyrkammaren!

Som om det skulle hjälpa mot regnets skadeverkningar!!!

Jag har i alla fall inte märkt av några allt för stora skador på mej själv ännu.

På eftermiddan så kom Åskar och hälsade på igen till mattes stora glädje.

Hon har lite underliga vänner min matte.

Men då var jag inne och slapp utsättas för hälsorisker.



 
 
Tindra&Buddah

Tindra&Buddah

7 juli 2009 19:04

Kan bara ett bär som växer på det stället & det är hjortron, supergoa varma med vaniljglass...ahhhh...
Matten här tycker Åskar är ett av de mäktigaste sommarinslag, då sitter hon ute och myser helst....

http://tindraochbuddah.bloggagratis.se

 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

7 juli 2009 20:27

Hjortron?

En sån liten söt groda! Förra sommaren hittade jag en stor platt torkad groda. Den var riktigt trevlig! Det tyckte inte matte, hon tog den ifrån mig! (Fast jag fotade den först. Doriz var ypperligt stolt när hon kom bärandes på den! /Matte)

http://www.kattarina.se

 
Ingen bild

Denice

7 juli 2009 20:41

Bäret är tranbär.Enligt bondepraktikan skall man äta 5 st varje dag,då slipper man huvudvärk.Har testat men har inte funkat.

 
Ville

Ville

7 juli 2009 20:44

Hahahaha klart att inte Åskar kom till oss då om din matte flirtar med honom ) Vi har bara fått lite regn till våra svampar men det ska komma säger vädergubben.
Idag får vi Norrlandsbesök så här städas det och mina platser dammsuges och jag borstas....hur kul är det?? Dom ska ju ändå inte sova i min ingrodda mysiga garderob...
Hälsa matte!!

http://marno.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

7 juli 2009 21:07

Det måste vara cosmopolitanbär. Husse brukar använda sån juice ibland när det är fest. Grodvalpen var söt. Han såg nybadad ut, precis som du.

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

7 juli 2009 21:22

Dom är allt konstiga våra människor. Hade det inte varit för att deras toalett vore inomhus, så skulle man allt se till att dom fick gå ut i regn och rusk. Det skulle dom nog inte gilla. Ha det så bra

http://mrbamse.bloggagratis.se

 
Sacco

Sacco

7 juli 2009 21:32

Det var ingen dålig paj du fick då! En sådan vill matte också ha, hon tycker du borde ha skickat en bit till henne istället.

Ang tjejerna så har jag ju redan så många, orkar liksom inte med fler bekantskaper, så då kan man lika bra passa på att sova.

Ser att man ska passa sig för grodyngelrundan nu. Det var bra att matte såg den bilden så hon vet att hon ska hålla sig borta från vår grodsjö.

http://sacco.bloggagratis.se

 
Kasper

Kasper

7 juli 2009 23:39

Tranbär. Fast jag har träffat på bättre upp - mogna blåbär! Betade massor! Hos oss har Åskar också varit, matte har haft "sladd ur" hela kvällen.
Dt var allt en väldigt liten groda, det där! :)

http://www.belof.se

 
Torsten

Torsten

8 juli 2009 10:14

Jag är glad för din skull att du fick dej en simtur....Trots regn o åska!!! Här lovar de regn men det kommer inget, bara nån droppe då o då...Det är kruttorrt här så det skulle behövas!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
molle

molle

8 juli 2009 10:18

men stackare du måste ha det gööörr jobbigt nu ju,, det regnar ju typ varje dag.

jag ligger ute och sussar när regnet faller , gillar det tycker det är skönt

http://www.pillans.se/wp

 
Ingen bild

malte o snoki

8 juli 2009 14:47

hej sigge, tråkigt att vår sida bråkar med dig o din matte, vet inte varför ska fråga husse som är data geni men vi är extra glada att du o matte står ut med det o ändå kikar in hos oss! slafspussar mitt i pannan

 
Hillman

Hillman

9 juli 2009 11:06

Som jag sa så är inte min matte någon hejare på växter eller bär. Här har vi bara hjortron som växer på myrar och det är det inte på din bild. Bladen är inte lika och inte heller bären, ser ut som det är nån sorts reva som bären sitter på. Nej, vi går bet inte den blekaste aning.

Taxpussar på världens duktigaste svamphund.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards