Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 9 maj 2009

Spagroparnas återkomst

Av Sigge Svamphund - 9 maj 2009 18:09

Igår kväll tänkte jag absolut inte gå ut.

Det ösregnade.

Jag gick alltså och la mej och hade inte en tanke på någon kvällstoalett.

Vid sånt väder är min blåsa extremt rymlig.

Men det fattar ju inte matte så hon släpade ut mej i det äckliga hälsovådliga regnet.

När jag var i skogen idag så kom jag på att allt hälsovådligt regn hade gjort stor nytta.

Här har jag hittat en liten.

Gjorde helt underbara inpackningar i den och bara njöt av att slippa leta efter dom.

Fyndade en tappad handske som jag hade med mej alla tre timmarna i skogen.

Man kan ha väldigt mycket skoj med en gammal handske.

Kom på att den var mycket användbar i spagropar bland annat,

Som sagt största delen av min tid i skogen ägnade jag mej åt spagroparna.

Gäller ju att passa på nu när de äntligen finns igen.

Dessutom måste jag ju se till att hålla min päls i toppskick och det görs ju bäst genom lerinpackningar.

Titta!

I dag fick jag jobba som murkelhund igen.

Hittade inga massor men en del blev det i alla fall.

Självklart så fick jag blodpudding som belöning.

Efter att ha vilat några timmar hemma så var det dags för nästa uppdrag.

Om ett par veckor så ska jag passa mina favoritgrannar en dag.

Jag tog alltså med mej dom till min sjö och visade flera av alla mina bra badplatser.

Viktigt att de känner till dom när de ska passas.

Tänkte nämligen ta med dom till sjön så jag kan bada en massa.

Badade väldigt mycket idag.

Mycket skönt och dessutom undgick jag ju tortyrkammaren genom att simma bort dagens tidigare inpackningar.

Med lite träning så blev båda riktigt bra på att kasta badleksaken åt mej också.

Nu ska jag vila efter en aktiv dag.

 
 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

9 maj 2009 18:33

Vilka lättlärda grannar du har. Det är bra!
Matte tvingade ut mig också i rengat. Sen fick jag inte gå in förrän jag hade kissat! Taskigt värre!!

http://www.kattarina.se

 
Myrra

Myrra

9 maj 2009 18:44

Här har det inte regnat men blåst väldigt mycket. Bra att du hittade både spagropar och murklor igen! Ordningen är återställd:)

http://hundenmyrra.blogspot.com

 
Torsten

Torsten

9 maj 2009 20:53

Där ser du...det gick bättre idag! Tur att du hinner utbilda dina grannar innan det blir dags....de verkar väldigt lättlärda o snälla!
Ha en skön kväll!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Giah

Giah

9 maj 2009 22:29

Hej har äntligen tid att läsa här...Har haft fullt upp med att passa Liam (mattes barnbnarn) han behöver sysselsättas så vi fick honnom att kasta bollar och kampleksaker...Jättekul!!!
Sen gömde han våra uppletande saker :) och vi fick köra UPPLETANDE (inne på gården) han hade gömt grejor i stuprör i träd och i hålen jag grävt b.l.a sen fick vi leta först ag sen Dahro...Han hade godis som vi fick när vi kom in med grejorna till honnom...Toppenlek!!! Kan jag leka ofta och länge:)
Senare på kvällen när Liam åkt hem s tränade matte lydnad med oss...Jag överraskade henne!!! Kunde visst mer än hon trodde!!! (Är INTE lika glömsk som hon) fick testa hopphindret :) HOPPA KAN JAG!!! men matte envisades med att jag skulle sitta och vänta på komando och sen hoppa...Kunde jag väl ;)
Hörde att vi ska ses på måndag...LÄNGTAR!!!
Nospussar Giah.

http://www.belgarhuset.com

 
Stella

Stella

9 maj 2009 23:10

Va bra att du kan ha kurs med grannarna innan det är dags, då spar man ju en massa tid när det väl är dags!

Åhhh vad jag är avundsjuk på dina spagropar och dina härliga bad, vill nästan inte gå in här längre :-)

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Ingen bild

elfie

9 maj 2009 23:24

Hej
Matte har varit dålig på att följa din blogg ett tag. men nu har hon suttit och gått igenom en väldans massa dagar i bloggen -och människan sitter och skrattar för sigt själv, högt dessutom!
Hon hälsar att Siggebloggen är i särklass Sveriges bästa hundblogg... Jag tycker också att den är bra, särskilt filmsnutten med den blå tunnan... Ha det gott Sigge och hälsa matte -vi höres

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

9 maj 2009 23:40

Så härligt att dina spagropar har kommit tillbaka. Vi har inte fått spaa i dag. Besöka vårat lilla trädgårdsspa var inte att tänka på, mamsen höll minsann ögonen på oss hela dagen. Jäklar vad hon ser bra när hon vill, SUCK
pussar

http://lagottoflickorna

 
LOTTA

LOTTA

9 maj 2009 23:44

hihi...vad bra att spagroparna e tillbaka:)ha en fin fortsättning på helgen:)

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

9 maj 2009 23:47

Tänkte på dig i natt när det spöregnade på plåttaket. Det blev många spagropar det. Fint med murklor också. Du är verkligen duktig!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
kulan

kulan

10 maj 2009 00:18

Yes, the return of the spagrops....vilken tur du har Sigge. Ja det är bra att du kör lite träning med grannarna så att dom vet vad som gäller när du skall passa dom :-)
kulan

http://www.sykulan.se

 
Kasper

Kasper

10 maj 2009 00:28

Tror du ska ta med dig dom där passgrannarna nån mer gång - människor har så kort minne har jag märkt. (Dom verkar dessutom lite duktigare på pinnkastning än din matte?)
Tack för medömkan och empati - nu mår vi nästan-bra, allihop. Men min mat kan jag sälja billigt i dag!

http://www.belof.se

 
Tessan med "pälsbollarna"

Tessan med "pälsbollarna"

10 maj 2009 01:01

Här har då inte blivit några spagropar efter regnet! Klart du ska lära grannarna hur det går till när du ska passa dom finns nog mycket kvar att lära skulle jag tro;) typ hur många grisöron du MÅSTE Ha....osv...
Natti på dig!

http://lagottokrullisarna.bloggagratis.se

 
Hunden Liza

Hunden Liza

10 maj 2009 13:44

Asså jag har full förståelse för att inte vilja gå ut i regnet. För det är verkligen hemskt.

http://hundenliza.blogspot.com

 
Truddelutt

Truddelutt

10 maj 2009 18:25

Ingenting ont som inte har något gott med sig alltså. :)

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
mch

mch

10 maj 2009 18:36

hej
så fin blogg o hund.

http://metrobloggen.se/futura

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards