Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 8 maj 2009

Även jag kan misslyckas

Av Sigge Svamphund - 8 maj 2009 17:51

När jag skulle till skogen idag så hade ju matte med sej av den där blodpuddingen som jag bar hem igår.

Tänkte leta upp massor med murklor så jag skulle få mycket smaskig blodpudding som belöning.

Började med en massa trevliga bad i Bäverbäcken och lite inpackningar i spadiken.

Långt bort i skogen så hittade jag en alldeles övergiven boll.

Undrar hur den hamnat där för det är ett par kilometer till närmaste hus.

Hade väldigt mycket skoj med den.

Tur att jag kunde roa mej med den för alla murklor lyste med sin frånvaro.

Inte en murkla så långt min nos och mattes ögon kunde nå.

La mej och deppade ett tag. Kände mej som en mycket misslyckad murkelhund och var övertygad om att all blodpudding skulle förbli ouppäten.

Men hoppet är det sista som överger murkelhundar så jag fortsatte att leta.

Matte som säjer fula ord om alla som skräpar ner i skogen är inte ett dugg bättre själv.

Hon kastade minsann bananskal i skogen!

Jag tog självklart reda på det.

Fick faktiskt blodpudding som belöning, fast bananskalet är lämnat i skogen.

Nåt om att det räknas inte som skräp utan försvinner av sej själv.

Sen blev mitt hundliv mycket trevligt.

Det här är min tjej Lotta.

Hon bor i ett hus mitt i skogen.

Var länge sen jag busade med henne sist så vi hade mycket skoj.

Man ska ju ställa sej in hos brudarna så hon fick smaka en massa av min blodpudding.

Här busar jag med hennes matte.

Hon var väldigt bra på att kasta boll åt mej.

Om ni tycker att Lottas matte ser bekant ut så har nog många av er sett henne på TV.

Hon jobbar som meteorolog på SVT och har stenkoll på vädret.

Lotta ska kanske lära sej att bli svamphund så matte berättade om hur jag lärde mej.

Tycker att det vore bättre att jag fick ta med Lotta i skogen och visa henne utan mänsklig inblandning.

Om inte matte lagt sej i så hade jag kunnat stanna kvar hela dagen och busa.

Men jag blev tyvärr tvungen att följa med matte.

Lyckades hitta en trevlig blå tunna igen.

Tänkte självklart brottas med den precis som på filmen igår.

Gick inte.

Nån människa hade spikat fast den på en träställning.

Mycket dumt eftersom tunnan blev helt oanvändbar.

Gick och badade i Bäverbäcken igen i stället.

Men inte en endaste murkla lyckades jag hitta idag.

Fast ok, det blev ju en del blodpudding i alla fall och en trevlig dejt med Lotta så dagen var ju bra fast jag misslyckades som murkelhund.

Men imorgon är en ny dag och då ska jag hitta murklor igen.

 
 
Elenor och Zidane

Elenor och Zidane

8 maj 2009 18:20

Jasså du har en Lotta tjej också. Vilken rolig boll mitt ute i skogen. Trevlig helg.

http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

 
Katta & Doriz

Katta & Doriz

8 maj 2009 18:48

Det ser ut som min fina boll. Den har jag fyndat på IKEA. Matte säger nåt om att den nog kommer från ett bollhav där. Jag vill undersöka det, men hundar får inte hälsa på i bollhavet. Jag hittade bollen utanför jag.
Vi fick en katalog över naturreservat i Uppland. Där finns en bild på en bombmurkla. Matte visste vad det var, för det har hon lärt sig här!

http://www.kattarina.se

 
Valle Vagabond och hans matte

Valle Vagabond och hans matte

8 maj 2009 19:42

Å, vad du ser ledsen ut på första bilden ...
Hoppa att det inte tog så hårt.
Skönt väder verkar ni ha haft i alla fall.
Trevlig helg!

http://vallevagabond.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

8 maj 2009 20:42

Vilken tur att du har kändisar att frottera dej med när murklorna lyser med sin fråvaro.
Trevlig svampletarhelg och pussar

http://lagottoflickorna

 
Torsten

Torsten

8 maj 2009 21:02

Var inte lessen Sigge...även en duktig svamp/fynd-letarhund som du kan misslyckas ibland....Tycker det var bra att du fick blodpudding iallafall för det är du minsann värd!
Ha nu en riktigt bra helg, bättre lycka imorgon! Kramisar

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
tindra&buddah

tindra&buddah

8 maj 2009 21:51

Gillar dina öron skarpt, och dina blick, och din lurviga päls*L*
Trevlig helg

http://tindraochbuddah.bloggagratis.se

 
Kasper

Kasper

8 maj 2009 22:04

"Man kan ej plocka rosor, där inga rosor finns..." sjunger nån. Eller nåt liknande i alla fall. Dom kunde ju lika gärna sjunga om murklor!
Jaså - du har flera tjejer? :-)
Hej, don Juan!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Ville

Ville

8 maj 2009 22:56

Din gottegris som har så många tjejer ;)Med både 2 och 4 ben
Men du facket säger att nån arbetsdag ska väl räknas som semester...deppa inte för svampen, säg att du hade semester;)

http://marno.bloggagratis.se

 
Truddelutt

Truddelutt

8 maj 2009 23:11

vilklen söt tjej du har. :)
Önskar dig lycka till med morgondagens murkeljakt!!

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Stella med glad i hatten matte

Stella med glad i hatten matte

9 maj 2009 00:32

Ja nu är matte hemma, får se hur hon mår i morgon.... En tjej som heter Lotta måste vara trevlig hälsar matte som delar namnet med henne! Lär du upp henne till svamphund, det kommer både du och hon klara galant!

http://blondinstella.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

9 maj 2009 01:51

Är väl helt ok att få blodpudding för hittade bananskal. Lotta såg söt ut. Blir nog en bra svamphund om du får lära henne. Kramar, Ludde

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

malte o snoki

9 maj 2009 09:19

å va slokörad du såg ut lillsigge!
våran mattes mail är: catrin@catrinfoto.se
slafspussar

 
molle

molle

9 maj 2009 10:26

vad gör väl det att du inte hittade murkol igår ...du hittade ju nått mycket bättre..
LOTTA

http://www.pillans.se

 
MICKAN

MICKAN

9 maj 2009 12:44

Din dag blev inte så dålig ändå. Idag har vi sökt efter godis i huset, vi hade jätteroligt :)

http://www.metrobloggen.se/ANIMAL

 
Frippe & Cash

Frippe & Cash

9 maj 2009 13:43

Hej på er!!
Matte hälsar och tackar fär alla slafsiga pussar hon fick av dig!! Hon är jätte tråkig tycker vi fyrbeningar här hemma.
Vilken tur att du fick blodpudding fast du inte hittade murklor, men du kanske ska tacka Lotta för att din matte komihåg att dela ut belöning till er båda.
Kram på er!!

http://frippe.bloggagratis.se

 
 Anna med flock

Anna med flock

9 maj 2009 15:35

Inte lätt att hitta murklor jämt heller, du verkar ju ha haft en bra dag iallafall.

http://timsevimse.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards