Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 31 januari 2009

Klantig matte

Av Sigge Svamphund - 31 januari 2009 17:53

Jag har ju en synnerligen förvirrad matte.

När jag skulle gå min långpromenad idag så trodde matte att hon tog med sej kameran för att kunna ta nån bild till bloggen.

Ägnade en hel del tid åt mina vanliga hundgöromål.

Så vid sjön hade någon snäll människa tänkt på mej och byggt ett stort trevligt pinnberg på isen.

Självklart började jag att välja bra pinnar där.

Matte skulle ta fram kameran och ta bilder på mitt jobb.

Bara det att där kameran skulle finnas där fanns trådlösa HEMTELEFONEN!!!!!!!!

Den har absolut ingen kamera och det har inte mobilen heller så ingen bild idag.

Kan ju tala om att kameran den fanns hemma snyggt placerad på laddaren till hemtelefonen.

SUCK undrar om jag vill gå ut ihop med den där förvirrade typen?

För övrigt så hände det inte så mycket idag.

Inga snygga tikar, inga bra fynd och framför allt.

Inte ett spår av von Snûggtypen.

Men EN VARNING KAN VARA PÅ SIN PLATS.

I går försvann ju Acke och Primos blogg spårlöst.

Någon hade lyckats knäcka lösenordet och radera både den och en blogg som en kompis till dom har!

Alla som bloggar borde nog se över sina lösen så att de inte är alltför enkla att lista ut och byta ibland.

Så himla onödigt och så förbaskat trist för Tessan, Acke och Primo att nån bara raderar allt jobb och alla fina bilder!

Jag har bytt det ganska enkla lösenordet till ett annat och ska nog byta med jämna mellanrum.

Cybern är tydligen full av idioter som förstör för andra.

Jag skulle med glädje bita dom hårt på väl valda kroppsdelar!!!!!!!!!!!

Hoppas, hoppas att Tessan orkar starta upp en ny blogg igen och att den sjuka person som gjort detta aldrig mer lyckas förstöra varken för henne eller någon annan.


 
 
Latte

Latte

31 januari 2009 18:15

Hej Sigge!
Tro det eller ej, men västen var faktiskt skön, men matte överdrev lite när hon sa att hon ville se mig med den på inomhus också... Eller hur? Inga snygga tikar för mig heller, dock så träffade jag en ursöt aprikos dvärgpudeltik igår, en omplaceringshund, men ack så söt! Ska du se Körslaget ikväll?

Kramiz

//C&L:-)

http://latte

 
camilla

camilla

31 januari 2009 19:25

Hahahahaa jag skrattar på mig!!! Hemtelefonen...hehehe!! Bra gjort!

Blir helt förförad när jag läser din varningstext!!!! Va f-n är det frågan om!!! Har folk inget bättre för sig!!!!!

Stackars Tessan och hennes kompis!! Hoppas hon orkar starta upp den igen!

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
lotta

lotta

31 januari 2009 19:28

för jäkligt är det ju med tessans blogg. man bli SÅ ledsen.
hihi..hemtelefonen*asg* skönt att det finns fler som jag;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Eva å Kira

Eva å Kira

31 januari 2009 19:32

*tihi* ja visst é hon vacker som en sockersmula, du får hemst gärna komma å besöka oss! ja lovar, de finns gott om skogar här med att leta både svampar och dunkar od i!! ;0)

Nejjjj va tråkigt när folk gör på så sätt med andras bloggar!!!

Jaa, Ceasar hade ju nyligen fått sitt nya hem, åså blire på dette viset.... tragiskt. å liiiite bittert känns det allt.... :0(

http://hexkatterhimlahundar.bloggagratis.se

 
Kasper

Kasper

31 januari 2009 19:35

Grattis till pinnberget! Hehehe, ibland kan din och min matte tydligen ta varandra i hand, som man säger. Släpa med sig hemtelefonen ut i skogen...

Matte säger: Det finns massor av förstörande och sjuka individer där ute. Märkligt sätt att försöka få utlopp för egen frustration över gud vet vad.
Väldigt trist för de som drabbas.
Men en sak är klar - att för mig ha Kasper och för din matte Sigge som lösenord - det vore liksom ingen bra idé...

http://www.belof.se

 
Marianne

Marianne

31 januari 2009 20:20

Det verkar som om att de flesta mattar är lite tanksprida ibland. Men det är ju inte så konstigt, vi ska ju ha koll på allt…
Men vad håller folk på med?? Radera andras bloggar, vilka puckon. Jooo, jag vet med säkerhet att det finns avundsjuka människor som gladeligen skulle radera min blogg om de bara kunde knäcka mitt lösenord.
Det finns olika folk. De finns vi trevliga bloggare som kan skriva och sätta in foton och sedan finns det puckon som inte kan mer än att förstöra för andra. Tyck synd om de ordlösa fjollarna som förstör för andra, de har inga kompisar.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

 
Frippe

Frippe

31 januari 2009 21:00

Tjenixen på dig Grabben!!
Ja, din och min matte är nog lika snurriga båda två! Matte tog ju kort på en "Parabolstork" för ett tag sedan!!?? Trodde att det var en bergsuv på ett hustak!!! Hahahaa
Men jag säger då bara det "FYFAN" för alla som vill förstöra för andra. Har man inget annat att hitta på??? Hoppas att Tessan kommer tillbaka med en ny blogg!
Nu har matte bara den hemska hostan kvar. Men hon är defenitift på bättrings vägen nu.
Kramen på dig...

http://frippe.bloggagratis.se

 
Micke

Micke

1 februari 2009 00:06

Hej, du har en intressant blogg jag gärna skulle länka till från min natursida.

http://www.naturplats.com/

Om du är intresserad av ett länkbyte, meddela till support@naturplats.com då du lagt till länken i din länklista, så länkar jag till din blogg.

http://www.naturplats.com

 
jaja o ronja

jaja o ronja

1 februari 2009 07:51

Vi blev grrrrrr så arga !!! Ha lust att bita dom som förstör för andra !

http://www.hagstromberga.com

 
morrande molle

morrande molle

1 februari 2009 09:11

men va i hela friden är det för fel på folk...
Tänk att det kan vara så svårt att hålla reda på mitt och ditt!!!!!
Hoppas verkligen att Tessan orkar komma igång igen med en ny blogg, man saknar verkligen denna person!!!
Nu till vimsiga matte!
Grattis du och min matte måste vara i samma klubb.

http://bobmarleys.wordpress.com

 
Elenor och Zidane

Elenor och Zidane

1 februari 2009 09:46

Raderar bloggar....har de verkligen inget bättre för sig...Herregud!!! Otur att inte kameran kom med....riktigt roligt , he, he ,he

http://www.ilsanosfatboy.cybersajt.se

 
Giah

Giah

1 februari 2009 10:31

Matte skrattade gott åt kameran på laddning i hemtelefonens laddare :) DET har hon inte lyckats med än... Däremot har hemtel. fått följa med på promenader ibland...JA JA dom är virriga våra mattar, tur att vi finns för att se till att dom inte villar bort sig alldeles!!!
Vilka typer radera och förstöra för andra FYYYYYYYY...Helt meningslöst!!!!!

NU är ÄNTLIGEN Filmerna på vår blogg!!!
Puss Giah

http://belgarhuset.com

 
Ingen bild

malte o snoken

1 februari 2009 14:19

kolla var gerhard i skgen oxå! du får se upp!
vi får verkligen hoppas att det var gerhard som raderade bloggen för att tänka att någon gjorde nåt så elakt är lite jobbigt faktiskt!

 
Timse

Timse

1 februari 2009 14:51

hihhi hemtelefonen...tack för dagens skratt, skönt att höra att det inte bara är min matte som är förvirrad ibland...

http://timsevimse.blogg.se

 
Eva å Kira

Eva å Kira

1 februari 2009 16:31

trot eller ej... men du å din matte ha blitt utmanad igen ;0)

http://hexkatterhimlahundar.bloggagratis.se

 
Truddelutt

Truddelutt

1 februari 2009 17:11

Hihi, ja men kan ju alltid vara bra att ha hemtelefonen med sig i skogen. Om inte annat för att testa räckvidden. Fniss

Vad trött jag blir på folk som inte kan låta andras saker vara! Varför förstöra för andra??!! *suckar* Till vilken nytta?? Men tack för tipset, ska se över mitt lösenord med jämna mellanrum.

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Lena,Moa,Maiko

Lena,Moa,Maiko

1 februari 2009 18:11

Klantiga och förvirrade mattar vet man ju hur det är att ha... Det är ett evigt göra med att hålla reda på, hämta saker, väcka, natta och visa vad dom ska göra. Man undrar hur de klarar sig utan en vettig jycke i huset?

http://nysvansat.blogspot.com

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

1 februari 2009 20:23

Haha, vilken roligt matte du har!

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards