Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 27 januari 2009

Samma skog idag igen

Av Sigge Svamphund - 27 januari 2009 18:36

Så här är det.

Runt samhället där jag bor finns det ju enorma milsvida skogar.

Av den anledningen är det ytterst sällsynt att jag är i samma skog  dagarna efter varandra.

Fattade ingenting när jag blev skjutsad till skogen med de hemliga gröna husen idag igen.

Var ju för sjutton där igår!

Men matte skulle tillbaka för att se om hon hittade fler spår efter den som gjort gårdagens spår.

Det var för övrigt inte Lodjur som stod för dom.

Mycket möjligt att det var vår urfader som tagit en sväng där.

Fler spår gick inte att hitta för det är bara snö på de små skogsbilvägarna.

Inne i skogen är den borta.

Fick i alla fall gå lite annorlunda mot i går.

Min stora superbra spagrop var en besvikelse.

Trodde ju att kanske...............med tanke på alla underbara såna jag hittade igår.

Borde bli vår och isfritt nu så jag kan utnyttja alla ordentligt.

Fast matte vill helt plötsligt ha snö!!!!!

Tänk om människor kunde bestämma sej!

Tog ut min frustration över onödiga isen genom att släpa runt på ett träd.

Bakom mej syns det var trädet låg från början.

Nu har det en i mitt tycke mycket bättre placering.

Så gick jag till bäcken jag har där.

Bläääääää!!!!!

Det här är ju löjligt!

Bara en massa onödig is och ett löjligt litet hål med öppet vatten!

Jag behöver greja mycket i vatten.

Har svår abstinens!!!

Hitade ett ännu mindre hål.

Men jag hade faktiskt planer med det.

Det fanns sånt där inpackningsvänligt skum i det lilla hålet.

Fick i alla fall till lite inpackning av nosen och frambenen.

Bara onödiga isen försvinner så ska jag jobba hårt med att göra ordentliga inpackningar där!

I dag var det lugnt vid de gröna husen inte en endaste grön gubbe i sikte.

Jag ägnade mej mycket åt ett av alla mina fynd.

Som avslutning så får ni se en film där jag visar hur otroligt kul jag kan ha med mina underliga fynd.

På slutet så syns ett av de gröna husen som man absolut inte för avbilda så då kan ni väl blunda.

Jag vill ju inte åka dit för landsföräderi eller vad de där löjliga gröna männen nu kan kalla det.

I morgon hoppas jag på att få komma till nån av mina andra skogar.

Dessutom borde jag sätta fart på matte så hon ringer till Giahs matte och bokar dejt åt oss.





 
 
molle

molle

27 januari 2009 19:03

du är ju helt galen--

http://bobmarleys.wordpress.com

 
Marie

Marie

27 januari 2009 19:11

Inte kan det väl vara de tråkiga gröna som lämnat kvar något som man kan ha så kul med??? Jag tittade endast med ett öga där i slutet så kan ingen anklaga mig för att ha sett något!

Jag håller med din matte ang snön - med lite mer sådan kan ni ju kanske hitta fler spännande spår... Jag kommer gärna då och hjälper till! Snart nog är det vår och du kan spabada varje dag - vecka ut och vecka in!

http://hundblogg.bloggagratis.se

 
Truddelutt

Truddelutt

27 januari 2009 19:36

Kul att få se dig in action! Mer sånt! :)
Va spännande att få påhälsning av en avlägsen släkting i skogen.

http://truddelutt.bloggagratis.se

 
Valle Vagabond som gillar att se Sigge på film

Valle Vagabond som gillar att se Sigge på film

27 januari 2009 19:54

Du är nog den mest lekfulla hund jag sett! Förstår att hundbrudarna gillar att leka med dig!!! Min M. säger att jag skulle behöva gå i skola hos dig och lära mig att bära pinnar (och fynd) och att simma. (Jag tuggar nämligen bara sönder allt jag får i munnen.)
Du är ju balanskonstnär!!!!

http://vallevagabond.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

27 januari 2009 20:20

sötsigge va du kan roa dig själv me knasiga saker! ett stuprör liksom! vi skulle inte ens titta två gånger på det men du förstår tjusningen med allt!

 
Åsa

Åsa

27 januari 2009 20:43

Du är verkligen helt underbar Sigge! Försökte få Engla att titta på filmen och dra lite lärdom, men hon jagar sin katt i stället.

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoki

27 januari 2009 21:17

ha gärna lekskola med oss!!

 
Ingen bild

malte o snoki

27 januari 2009 21:18

ps! som vanligt tyckte vi att din spa´ade nos var söt söt!!!

 
Tuna

Tuna

27 januari 2009 21:48

Sigge, du är ju bara BÄST! Vilken actionskådespelare du är! Snart får du säkert erbjudande om ett filmkontrakt från Hollywod.

I min blogg är det dött, matte orkar inte blogga. Ingen behöver kolla där mer.

http://tuna08.blogspot.com

 
Giah

Giah

27 januari 2009 21:50

JAAAAA sätt fart på din matte, min är hemma idag och vad gör hon??? Sätter sig på övervåningen och målar efter det att hon pratat en massa i telefon...Men inte pratade hon med din matte inte!!! Fast jag försökte med tankeöverföring...
Jag har trååååkigt!!!!
Puss Giah!!!

http://belgarhuset.com

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

27 januari 2009 22:12

Oj, vad du jobbar hårt! Kul när matte filmar dig.

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
 Anna med Tim & Ina

Anna med Tim & Ina

27 januari 2009 22:19

Åh du är ju bara helt underbar!!! Knashund!

http://timsevimse.blogg.se

 
Ruff

Ruff

27 januari 2009 22:34

Halloj Sigge! Jätte kul att få se dig på dina dagliga uppdrag. och vilket fynd du hade gjort. Får nog ta och släpa med matte ut i skogarna och leta efter lite saker och jag vill nog gärna själv ha en sån där spagrop! Verkar göra underverk med pälsen!

http://www.livetmedruff.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

28 januari 2009 00:12

Viskar: jag tittade på gröna huset, kunde inte låta bli!! Hoppades att det skulle dyka upp några löjliga gröna gubbar också, men dom har du tydligen skrämt iväg!

Sigge - du är världens kuligate hund! Hihihi, undrar om gröna gubbarna märker att du har flyttat på, rent av snott deras svarta pryl (för den var säkert deras!). Jättemodigt, att utmana Sveriges försvar på det där sättet. :-)

http://www.belof.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

28 januari 2009 17:19

Du är ju bara för kul du. Vi undrar hur du kan hitta så mycket braochha grejer? Eller finns det så mycket korkat folk som skräpar (förlåt) ner din skog.!!!!!!!!!!
pussar

http://lagottoflickorna

 
en mätt molle

en mätt molle

28 januari 2009 17:29

glassigt på min blogg idag

http://bobmarleys.wordpress.com

 
Eva med flock

Eva med flock

28 januari 2009 17:40

Åh, Sigge att du kan får ut så mycket av en skogspromenad! Ett liv med en hund som du måste vara en enda stor skrattfest !

Akta dig för de "gröna männen" bara, de tar sina jobb väldigt allvarligt ......

http://www.eklundhshundar.com

 
jaja o ronja

jaja o ronja

28 januari 2009 17:49

Sigge vi är helt övertygad om att det var och är Urfadern ! Vi kan slå vad om ett hundben
Idag har matte avslöjat alla mina hemligheter om mig för alla i min blogg inte schysst

http://www.hagstromberga.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards