Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2008

Slöat och slappat

Av Sigge Svamphund - 7 augusti 2008 18:34

Har egentligen ingenting att rapportera idag.

Har mest slöat och slappat. Det har regnat en stor del av dagen så jag har försökt undvika att gå ut.

Självklart har matte i alla fall släpat ut mej.

Undrar om det finns nån kurs att skicka henne på?

Nån där hon lär sej att när det regnar har jag ingen anledning att gå ut.

När det inte regnade ett tag på eftermiddan så gick jag till sjön och såg till att få mina dagliga simturer.

Så har jag fått leta efter min nya leksak Igelkott en del inomhus.

Annars har jag mest tillbringat tiden med att sova och drömma om bättre tider.

 
 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

7 augusti 2008 20:04

Vi har också haft det ganska lugnt idag. Här har det också regnat lite smått. Matte har varit hos frissan och föryngrat sig lite. Och så har vi bakat lite. Men det blev inga bilder för matte hade inte tid sa hon.
Buffar & nospussar

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Lexie

Lexie

7 augusti 2008 21:21

Hej Sigge. Jag behövde inte åka till vetten idag då jag började gå och stödja på mitt ben riktigt bra. Haltar inte mycket heller. Jag har tagit det lugnt och drömt om bättre tider. men då jag blir frisk då ni... kommer jag tillbaka och rejsar vidare.Längtar redan... Nosgos från lilla mig
/Lexie/

http://www.bloggagratis.se

 
sofia

sofia

7 augusti 2008 22:32

Hej!
Ja va kul att du tittade in:)
Såå kul me dessa bloggar..:) Va söt han e Sigge! kram

http://silverfang.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Primo och Acke

7 augusti 2008 22:58

Slappa och slöa kan vara skönt det med....men du får iallafall bada när du vill...suck!

voffs voffs på dig!

 
Tanten

Tanten

7 augusti 2008 23:25

Skönt med sådana dagar med, som bara passerar obemärkt, ibland. Här varnar de för både skyfall och vindbyar uppåt 25m/sek under natten och morgondagen. *håller i hatten*

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Sacco

8 augusti 2008 07:17

Så duktig du var på att lära Oliver både det ena och andra. Vilken tur ni hade med vädret så det inte regnade på er. Här vräker det ner igen. Jag sprang ner till vår uppfart tidigt i morse, gjorde mina behov och sprang in igen. Nu ligger jag och sover och känner inte för att gå ut. Matte pratar dock om inskolning på dagis och att jag måste ut på promenad innan jag åker dit så nu måste vi sätta fart så vi inte kommer för sent..

 
Christa

Christa

8 augusti 2008 11:38

Ozzy börjar så sakta återhämta sig.
Var till o med busig en liten stund igår.
Alltså går det åt rätt håll.
Ut i regnet vill han inte utom när han absolut måste.
Ha en fin fredag
Christa

http://hissen.blogg.se

 
Latte

Latte

8 augusti 2008 12:26

Låter skönt att bara ta det lugnt...!

Kramar!

/Carolina & Latte

http://latte

 
Marianne

Marianne

8 augusti 2008 15:15

Ibland så behöver man slappa lite och samtidigt ladda upp för nya äventyr. Ha det gott i regnrusket.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards