Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2008

Rejält uttråkad

Av Sigge Svamphund - 1 augusti 2008 18:16

Blääääääää, den här tråkiga hettan tar ju aldrig slut.

Igår kväll så åskade det massor när jag var ute sista gången men inget regn kom det.

Idag har det varit lika hett och tråkigt igen.

Blir ingen bild idag för jag har bara ägnat mej åt att bada och matte vägrar ta fler badbilder på mej just nu.

Hört nåt om att det blir tjatigt med såna.

Vill ha svalt så jag orkar göra saker och en massa regn så jag kan jobba som svamphund igen.

Matte fick en länk om att jag fått en konkurrent i svampletarbranschen.

Titta här http://www.dt.se/nyheter/ludvika/article336643.ece

Tur att det är en massa mil mellan oss.

Tror inte att jag gillar att rävuslingar ger sej in på mitt specialområde.

 
 
Tanten

Tanten

1 augusti 2008 20:35

Det var en rar artikel om räven, men jag tror inte att han ens är in närheten av dina färdigheter Sigge!

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

1 augusti 2008 21:50

Nä..ä! Vi tror mer på dig Sigge! Rävar är listiga av sig. Den hade säkert nåt annat den hade i görningen.

http://www.cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

1 augusti 2008 22:33

Du klarar allt den konkurrensen om det nu skulle bli någon mer svamp i år. Det ser dystert ut på den fronten hos oss i varje fall. Här har även ogräset gett upp och vissnat ner.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Primo och Acke

1 augusti 2008 22:56

WOW vilken häftig Räv!! Naturen är bra underlig och dess invånare kan allt förvåna... Du ska se att din svamptur snart återvänder när svalkan sätter in!
Vi är UTRÅÅÅÅÅKADE!

 
benzon

benzon

2 augusti 2008 07:53

tjena moss..assså jag håller med dej är urle å trött på hettan å idag hopaps ajg på regn..ja läste inet anonsen men ska gör det ville in å dkirva här först..men hallå badbilder på dej akn man väll inet få för mycket av.. nänä säj åt matte å ta fram akmeran igen.. en snygg duktig å klok vovve tröttnar man aldrig på å se så det så..hare bra nu i helgen grabben..kram från benzon

http://www.raberg.se/benzann

 
MICKAN

MICKAN

2 augusti 2008 09:35

Ah, det är där du bor. Jag tror att ni har lite varmare fortare än oss. Men Nu regnar det hoppas och håller tassarna för att vi ska få massvis med svamp med detta. Hittade tre ynka snustorra kantisar. Jaja, Gimm mår bättre och det ser ut att läka ordentligt. Voff!

http://www.metrobloggen.se/ANIMAL

 
charlotte utan lånehund ett tag

charlotte utan lånehund ett tag

2 augusti 2008 11:40

En svampräv, wow! Det var en konstig lite prick det. Tur han bodde långt ifrån dig då så du och matte får ha svampen ifred. Men att rävara skulle leta svamp frivilligt till människor jag det hade jag då aldrig kunnat tro.

http://charlottas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Moa och Maiko

2 augusti 2008 12:30

Ja men Sigge! Du förstår väl att den här räven är en trogen läsare av din Blogg och blivit inspirerad! Var stolt över det.
Vi har SVALT nu och det är skönt.

 
Christa

Christa

2 augusti 2008 13:37

Idag njuter Ozzy av att det är svalare.
Igår kväll höll vi på att både regna och blåsa bort en stund.
Dina spagropar kanske fick en liten påfyllning?
Ha det gott
Christa

http://hissen.blogg.se

 
sacco

sacco

3 augusti 2008 11:40

Det var en udda räv, men inte konkurrerar han ut dig Sigge, du är överlägset bäst!

http://www.bjorkmannarna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards