Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 6 juni 2008

Ännu hetare

Av Sigge Svamphund - 6 juni 2008 18:35

Gissa tre gånger vad jag har gjort idag?????

Helt rätt du vann!!!!!

Jag har alltså gått och badat varenda gång jag har varit ute.

Senaste doppet nu blev väldigt trevligt.

Gick runt en udde och badade från alla mina mycket nogrannt utvalda badplatser. Såg att det stod en hund i vattnet på andra sidan viken.

När jag var klar med alla badplatser och kom till andra sidan viken så träffade jag hunden.

En mycket söt och trevlig tik korsning mellan flera raser men påminner mest om en labrador.

Nån som tror att matte hade kameran med sej?

Nä just det, den lämnade hon hemma för bloggen kryllar ju av badbilder på mej och det behövdes inte fler tyckte hon.

Hade verkligen varit på sin plats nu med bilder av mej och min nya tjej.

Försökte ha simlektioner med henne men hon vågade sej bara ut och doppa magen.

Men jag hörde att människorna bestämde att de skulle träffas igen så vi hundar får umgås.

Då har förhoppningsvis matte kameran med sej och jag kan fortsätta ge simlektioner.

Människorna var mycket imponerade över att jag badade så mycket och orkar simma väldigt långt.

Annars har jag bara slappat idag.

Orkar ingenting när det är så här hett.

Fast jag har funderat på en sak.

Jag vill ju som bekant inte gå ut när det regnar. Då påstår matte att jag visst ska göra det och behöver motionera.

Men nu när det är smällhett så heter det inte att jag måste motionera och måste gå ut.

Tycker faktiskt att samma regel skulle gälla när det regnar.

Alltså nu orkar jag inte i hettan och då borde ju samma hänsyn tas vid regn.

Nån annan hund som håller med mej?

 
 
Ingen bild

molle

6 juni 2008 18:50

Jag håller med till fullo!!
Synd at kameran inte var med ,, kanske vi får se henne en annan dag..

 
benzon

benzon

6 juni 2008 20:18

njaaa okej då kanske eller hmm jag gillar ju regn å villa gå ut då men klart at regler ska va av samma karaktär eller hur man nu s ka uttrycka sig .. så för din del japp helt klart.. men soms agt inte här jag vill ut ..hehe.japp jag gör somd e flesta andra vilar å latar mej sover i källaren dr det är svalt å så bad bad men inet snyfffft i sjön inte idag iaf men aknske i morgon..krma å hoppas du haft trevligt idag på nationaldagen...benzon

http://www.raberg.se/benzann

 
sacco

sacco

6 juni 2008 22:34

Ja, idag var det rikigt hett... tur att jag hann ut på promenad tidigt i morse. Fick mig två simturer också. På eftermiddagen var vi på kalas, då fick jag leka med vatten spridaren - det är skojiga grejer det.

http://www.bjorkmannarna.se

 
sacco

sacco

6 juni 2008 22:35

Jo just det, bärnstenshalsbandet. Vet inte varifrån det kommer eftersom jag fick det i present, men matte ska fråga.

Tänk att du alltid träffar tjejer när matte inte har kameran med:)

http://www.bjorkmannarna.se

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

6 juni 2008 23:06

Ja, matte har funderat om hon ska skicka iväg oss på en snabbkurs i bad och simning.
Men vi KAN faktiskt simma har våran storebrorsa sagt. Det gjorde vi när han passade oss förra sommaren. Men matte vågar knappt tro att det är sant.

http://cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

7 juni 2008 00:14

Idag har vi bara varit på ett middagsdopp. Tiden räckte inte till mer sa matte. Men vi hundar vet om att matte klagar hon på ont både här och där. Så vi hoppas hon ska reda till sig tills det är svalt nog med långrundorna igen.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
camilla

camilla

7 juni 2008 08:27

Hmmm, det var en finurlig teori det där med regn/sol promenader ;D

http://www.bentley.dinstudio.se

 
Tanten

Tanten

7 juni 2008 12:19

Pssst Sigge, nu finns det bilder på kattvalparna! ;) Säg gärna något om färgerna eller om du ber matte att göra det.

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
vi i pörtet

vi i pörtet

7 juni 2008 12:44

Även om jag pratar med din matte på mejlen varje dag så måste vi ju in o kika hur du har det också Sigge!
Igår blev vi snuvade på vårt bad, argast var nog matte...
Men det var ingens fel, det var bara så att vår bästa badplats var ockuperad av andra människor och hundar!
Blä, för långt att åka vidare i den stekheta bilen utan AC...
Hoppas på bättre tur idag, när människorna äntligen fyllt och tömt sina kartonger...
Kram på dej!

http://paulaz.se

 
Moa och Maiko

Moa och Maiko

7 juni 2008 14:16

Vi har också doppat oss i sjön; man måste annars förgås man. Annars ligger vi bara platt på golvet och drömmer om snö, kyla och svalka. Matte säger att vi ska få svalare väder nästa vecka! Skönt.

http://nysvansat.blogspot.com

 
 Timse

Timse

7 juni 2008 23:23

nu är det min tur att vara avis!!!....jag vill också bada, det ända vatten jag fick idag var lite som matte hällde i huvudet på mig för att det var varmt....

http://timsevimse.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards