Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 29 april 2012

Mera provsimning

Av Sigge Svamphund - 29 april 2012 18:13

Haft en ganska vanlig hunddag.

Min morgondejter är tydligen indragna för det blev ingen i morse heller.

Funderar på att lämna klagomål nånstans.

Så skulle jag ut på min långrunda.

Här fick jag välja väg alldeles på egen tass.

Antingen rakt fram på spårvägen eller Vilda grisvägen till höger.

Valde Vilda grisvägen för då kommer jag till bra skogar.

Dessutom brukar jag ha en massa trevliga sysselsättningar efter den vägen.

Som här jag har hittat en av mina handskar och nu planerar jag att spaa med den.

Har nämligen ett ljuvligt spadike alldeles utanför bilden.

Spaade självklart massor.

Om jag håller mej så långt åt vänster jag bara kan så kommer inte hundätande hästmonstret att upptäcka mej!

Förövrigt hade jag handsken med mej som skydd.

Klarade mej, monstret upptäckte mej inte.

Sen tog jag den här vägen.

Här har jag inte gått sen sent i höstas och det finns viktiga saker längre fram.

Först måste jag över den här ängen.

Matte fattar inte hur jag kan minnas efter bara ett besök där för flera månader sen.

Så klart jag kommer ihåg var mina viktiga saker finns! 

Jag är inte lika förvirrad som vissa mattar.

Sen är det en bit genom skogen också och jag vet precis vart jag ska.

Titta här!

En av mina osimmade sjöar!

När jag var här förra gången så hade redan onödiga isen invaderat den.

Kan meddela att även den sjön var alldeles underbar att simma i.

Ska självklart bada mycket mer i den.

Känns bra att veta att den är provad nu.

Inte för att jag tror att det är så många hundar som badar där eftersom den är ganska svår att hitta.

Efter bad är det skönt att torka sej i  mossa och barr.

Jobbade lite också och hittade några vuxna murklor och ett par valpar.

Jag ansåg att vi kunde fortsätta här.

Matte vägrade för det var massor med ris och nästan oframkomligt.

Alltså vände vi tillbaka.

Men gå hem var inte att tänka på, alldeles för skönt ute.

Tog en annan väg och jag drabbades av onödigt koppel.

Jag ville egentligen gå den vägen, men inte precis där.

Titta så vidrigt!   

Två hästmonster som förväntar sej svamphund till lunch.

Korkade matte stod och pratade med monstren om hur fina och snälla de är.

Är de inte alls, de är bara ute efter mej!

Kom förbi monstren med livet i behåll och kunde fortsätta mot andra viktiga saker.

Det här är vad jag kallar viktigt.

Jag syns som en svart prick lång bort.

Nästa osimmade sjö är provad!

När jag hittade den (samma dag som vi sen hittade Hittekisse Liv) så låg onödiga isen.

Nu är denna också noggrant provsimmad och godkänd av mej mästerbadaren. 

Känns bra att ha klarat av två oprövade sjöar på samma runda.

Skulle ta vägen genom skogen tillbaka.

Har gått på bättre ställen, men jag slapp hästmonstren.

Var bara bökigt en liten bit sen blev skogen normal igen.

Här jobbar jag.

Jodå, jag hittade några murklor inne i skogen också.

Men det är inget bra murkelår, jag får jobba mycket för att hitta några.

Gick tillbaka hemåt efter många timmar i skogen.

Matte höll på med sånt här krafs som titta på blåsippor med "fel" färg.

Fullkomligt ointressant när det finns spa och andra trevligheter att ägan sej åt.

Det håller på och blir riktigt ordentligt grönt ute nu.

Har kommit massor bara idag.

Resten av dagen har jag slappat på balkongen och varit ute på vanliga tråkrundor utan att det hänt nåt skoj.

  


 
 
Ludde

Ludde

29 april 2012 21:27

Nu börjar det bli riktigt trevligt ute. Promenad med både svamp och bad. Det är bara dejten som fattas... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

29 april 2012 21:27

Ni har verkligen super härliga promenader hemma hos er :) Och tur med alla ställen som du kan bada på :) För Vinjas del dröjer det väldans länge innan det blir nått bad, hon får nöja sig med en slang om det blir för varmt.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

29 april 2012 22:35

Men så jamars fina bad du hittat på din promenad, Sigge.
Hoppas du hittar svamparna du leter efter.
Dom kommer nog fram, snart tror vi, mjau

Tass Tass

http://katternasblogg.blogg.se

 
Kasper

Kasper

29 april 2012 23:20

Tjena kompis, tittar bara in och säger "hej!". :)
Fantastiskt att du känner igen dig så bra, du och din matte är ju bada bara helt fantastiskt otroliga på att hitta i skogar!!! Min matte fatttar ingenting, och knappt jag heller... ;)

http://kasperian2.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards