Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 11 maj 2008

Fortfarnade för varmt

Av Sigge Svamphund - 11 maj 2008 17:41

Dagens bild säjer det mesta om vad jag ägnat min tid åt.

Fast jag hade en i mitt tycke ovanligt bra avslutning på den heta slöa dagen igår.

Matte hade den goda smaken att skjutsa mej till en av alla mina sjöar.

Egentligen hade jagg tänkt tillbringa kvällen med att simma i flera av de sjöar som finns i skogen där.

Men vid min första sjö så var det folk.

Mycket trevligt.

Det var några som har en massa fiskar i den sjön.

Absolut mina nya bästa kompisar. Trevliga typer som busade en massa med mej och jag visade alla ställen som är bra att bada från där.

De gillade mitt badande så mycket att jag aldrig kom till nån av de andra sjöarna. Jag ägnade ett par timmar åt att simma i deras sjö. Kunde ha fortsatt mycket längre.

Matte fick kaffe av dom men de avstod jag som vanligt ifrån.

Hoppas verkligen att jag träffar dom igen. Tror att jag har en del mer att lära ut om den sjön.

I dag var det ju lika hett.

Gick och badade på förmiddan från en massa bra badplatser i närmaste sjön.

Sen slappade jag på balkongen.

Men när jag skulle gå ut nästa gång så fick jag gå och bada igen.

Passade mej alldeles ypperligt med så mycket bad.

Det är ungefär vad jag ägnat dagen åt.

Har faktiskt inte nosat reda på en endaste svamp varken i går eller idag.

Måste nog göra det imorgon så jag inte lägger av mej.

Såg att jag har tur och slipper skaka galler.

Molle tänker inte bura in mej för bildstöld eftersom han vann tävlingen.

Känns bra att kunna fortsätta att leva som vanligt.

 
 
molle

molle

11 maj 2008 18:34

Sigge hitta ingen svamp idag... men det gjorde jag..
Ps tänk att jag vann,, cooolt Ds

http://svamphunden molle

 
Ingen bild

malte o snoki

11 maj 2008 21:19

å vilket skönt dopp du fick. egentligen är vi inga dåliga förlorare...vi skoja ju lite bara...

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

11 maj 2008 22:05

Du skulle varit med oss på båten. Jisses vad du kunde badat då. Vi är ju äkta badkrukor.

http://cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

11 maj 2008 22:32

Det är skönt med ett dopp ibland. Fast här är det bara vi fyrfotingar som badar frivilligt innan midsommar. Fast en gång fick vi matte i sjön redan i mitten av mars. En av valparna sprang ut i sjön, fick panik och simmade långt ut och hoppade sen upp på en sten. Sedan vägrade hon att simma tillbaka. Matte sa några ovanliga ord innan hon hoppade i och hämtade badkrukan på stenen. Och sen fick vi promenera hem så snabbt matte kunde gå i dyngsura kläder och skor.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
 Anna med Tim

Anna med Tim

11 maj 2008 22:43

Hoppas du badade för min del med! Det närmsta jag kommit vatten de här varma dagarna är att bli nerblött av matte med vattenkannan...inte alls kul...

http://timsevimse.blogg.se

 
Sacco

Sacco

11 maj 2008 23:03

Du verkar ha haft en bra dag i vanlig ordning! Kul att du fått nya kompisar. Du är ju nästan som en fisk i deras sjö, bara det att du är pälsbeklädd och letar svamp:)

http://www.bjorkmannarna.se

 
Moa och Maiko

Moa och Maiko

12 maj 2008 14:01

Menar du att du fortfarande har det varmt? Inte idag väl??? Här har det yrt snö i luften, men vi tuffingar har varit nere och kollat badtemperaturen i alla fall.

http://nysvansat.blogspot.com

 
maki  till Sigges matte

maki till Sigges matte

12 maj 2008 16:36

Undrar om Matte har badat?
Det var ju 16 grader i vattnet och luften ännu varmare......
Ha en skön kväll.....
m a k i

http://maki.bloggagratis.se

 
Sacco

Sacco

12 maj 2008 18:03

Inser att vi har glömt att berätta att matte har använt svampkryddan massor, slinker ner lite både här och där, på köttet, i såsen, i potatisgratängen.. snart bara hälften kvar! Instämmer med taxbrödernas matte, den är urgod!!

http://www.bjorkmannarna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards