Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 8 maj 2008

Vinnaren i tävlingen m.m

Av Sigge Svamphund - 8 maj 2008 17:27

Såg precis att Sacco tydligen inte har nåt tålamod.

Han väntade på svaret fast egentligen tror jag att han väntar på att få se vad jag tänker använda i min byteshandel med honom.

Dagen började ovanligt tidigt för min del.

Ut på morgonrundan och sen var jag tvungen att passa huset.

Matte skulle iväg och passa den där hunden jag träffade härom dagen.

Tycker verkligen att det hade varit på sin plats att jag fått följa med.

Jag menar jag har ju mycket att lära ut.

Typ, spagropar, träna med träd och däck, vinterbad, sak och svampletande och andra nödvändiga hundkunskaper.

Detta är Mimmi.

Visst är hon nånting för dej Sacco????

Här ihop med en normalstor katt så syns hennes "storlek" bättre.

Blir enkel att skicka till Sacco, inga dyra portokostnader där inte.

Matte behagade komma hem igen.

Då hade jag tur. Blev skjutsad till Sagostigen.

Väl där så var jag i skogen och grejade en massa med min älskade bäck och min bra spagrop som fortfarande innehåller vatten.

Men jag hittade en skum typ som jag tänkte bli kompis med.

Hade absolut ingen framgång.

Skumma typen lät som när kattan Penny Pök är extra sur på mej och matte vrålade åt mej.

Fick höra att jag hade en väldig tur att skumma typen hette Snok coh inte Huggorm. Hade den hetat Huggorm så kunde det ha slutat med veterinärbesök för mej om den bitit.

Jaha så var det då svaret i tävlingen.

Här sitter jag i skogen i söndags med en del av de 108 murklor som avgjorde tävlingen.

Många har varit med och gissat.

Svaren har varit allt från 50 stycken upp till 999 stycken.

Det gick ju ut på att gissa hur många murklor jag nosta upp till och med i söndags.

Innan jag var i skogen så var det 767 stycken.

Så hade jag ju en framgångsrik tur där och hittade 108 till.

Alltså är rätta svaret

875 STYCKEN

Den som vunnit var bara 4 murklor ifrån rätta svaret och hade gissat på

879 stycken.

VINNAREN ÄR...............................

Just det MOLLE!!!!!!!!!!!!

GRATTIS bra jobbat!!!!!!!!!!!!!

Eftersom jag alldeles utan lov har snott bilden från hans sida så kanske det blir lite dåligt med mitt bloggande framöver.

Kanske inte finns datorer när jag sitter bakom galler.

Har ju hört att man inte får stjäla bilder utan ska fråga först.

Blir jag tyst så har Molle alltså burat in mej på grund av bildstöld.

I så fall hoppas jag att Timse, Moa och Maiko tar hand om mina sjöar, Sacco en eller annan av mina brudar, Molly och Moa mitt slott vid Sagostigen, Bella nån spagrop, osv. Ni som inte blivit uppräknade kan väl hjälpa de andra?

Förhoppningsvis blir det ett kort straff.

 
 
Basta & Fixa m matte

Basta & Fixa m matte

8 maj 2008 18:20

Vi får välan gratta Molle när hans matte kommer tillbaka från sin konferens i Nice.

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
Sacco

Sacco

8 maj 2008 18:44

Och vi som hade räknat så noga. 8 skogsrundor med "massor" dvs en full korg trodde vi med ca 110 st och 3 skogrundor med "en del" vilket vi trodde var 40 st. Det blev 1000 st. Alltså gissade vi på 999.

Vi gratulerar Molle, och hoppas att han får sin efterlängtade badleksak, kanske den blå dunken kan vara något, den borde flyt? En värdig vinnare!

Jag nöjer mig med tröstpriset, den lilla söta tjejen. Storleken har ingen betydelse. Men byteshandel accepteras ej!

http://www.bjorkmannarna.se

 
benzon

benzon

8 maj 2008 20:52

wow så många murklor du funnit å wow att det blev molle som vann...å han som varit så otålig å så vet han inget ännu..hihihi..men kan det blir skojsigare..näää..fniss.. så söt liten tjeje det var på bild ..å sååå liten.. ja tur det inet var en huggis då kunde dte gått riktigt illa..men klart din nos visste det var en snok..kände du vaällan på lååångt avståd..ha en fin kväll å morgondag krmaiz benzon

http://www.raberg.se/benzann

 
 Timse

Timse

8 maj 2008 21:35

Jag tar gärna hand om dina sjöar om du blir inlåst...fast jag tror du klarar dig...molle är nog snäll eftersom han vann. Fast jag tycker liiiite synd om mig, de var jättelänge sen jag fick bada nu....dumma matte som bara går på fel ställen...man kanske skulle ta och rymma så man får sig ett dopp?

http://timsevimse.blogg.se

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

8 maj 2008 21:56

Åh.... vad roligt för Molle att han vann! Tänk vad glad han ska bli när han får veta det.
Han struntar väl i att du lånat bilden...Herregud...han vann ju tävlingen och han älskar ju att få pris.
Vilken liten sötnos hon är Mimmi! Inte så gammal va...?
Simma lugnt... Cavvetjejerna

http://cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Moa och Maiko

Moa och Maiko

8 maj 2008 22:32

Jösses vad du har hittat murklor! Så långt kan vi inte ens räkna - vår matte är inte heller så bra på siffror , så vi fick ingen hjälp där inte.Jag tror inte att Molle blir så arg på dig; han verkar vara en ganska snäll typ, även om han körde förbi oss i snöyran utan att ens vinka med svansen, när han var i Östersund och hälsade på.
Kan inte din matte köpa en sån där barnbassäng och fylla med vatten? Som nödåtgärd?

http://nysvansat.blogspot.com

 
Bella

Bella

8 maj 2008 23:02

Det var ju en faslig massa murklor du nosat fram....Bara att bocka och buga för Molles pricksäkerhet. Grattis Mollebulle!

http://orvegard.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

9 maj 2008 00:04

Grattis till Molle som gissade så bra. Och han blir nog inte arg över att du snodde ett foto på honom. Han får ju vara lite generös mot den som ska lämna över hans vinst.
Nu är jag nyfiken på om han får något av de fina sakerna du har hittat på dina turer. En stövel storlek 52 borde väl passa i det pussvänliga trynet Molle har

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoken

9 maj 2008 08:59

va?! vann inte vi denna gång också?!...dum tävling...måste varit nåt fel på den... vi kräver omräkning!
Plufs-molle behöver inga fler grisöron men har du sett så magra vi är...?
Va? dåliga förlorare? näääää....

 
Ingen bild

malte o snoken

9 maj 2008 09:00

och ja just det...Penny Pök...hahahahahhah!!
o den lilla "hunden" är du säker på att det var en hund? skicka den till Molle!

 
Ingen bild

Cilla och Gizmo

9 maj 2008 20:51

KÄRA NÅN SÅÅÅÅ MÅNGA!!! Du är verkligen en hårt jobbande gosse du :-) GRATTIS till goMolle!!
Kram Cilla och Gizmo

 
Primo och Acke

Primo och Acke

10 maj 2008 23:45

Vi är så imponerade av dig och ditt svampletande!! Grattis molle säger vi oxå!

Vaddå Timse... tror han klarar sig?...vi kan allt ta över sjöarna annars;) hi hi...

http://www.ackebus.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards