Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 4 maj 2008

Mina andra intressen

Av Sigge Svamphund - 4 maj 2008 17:49

Frånsett bad, spagropar, svamp och sånt har jag ju en del andra intressen också.

Utövade ett par av dom idag i skogen.

Här kollar jag hur det går med granskotten.

De börjar växa nu och på våren så hjälper jag matte att plocka såna.

Eller jag plockar dom egentligen inte. Brukar se till att hålla mej i närheten för då kan jag äta upp alla som hon tappar.

Granskott är gott så det kan jag rekomendera andra hundar att testa.

När murklorna tar slut så övergår jag till såna.

Men det lönar sej inte att markera varenda gran jag ser, har testat det utan resultat.

Just de här är för små än men snart så.........

Sen ska det bli en massa syltade granskott här.

I skogen som jag var i idag så bor det en rävusling.

Kan ni begripa varför matte blir halvt hysterisk när jag bestämmer mej för att försöka hälsa på hos den?

Det är inte första gången jag gör så här och matte tror alltid att jag ska fastna.

Äsch, jag vet väl vad jag håller på med!

Tycker bara att det skulle vara väldigt intressant att se hur det egentligen ser ut där nere.

Men inte kom jag ner och inte verkade det vara nån hemma heller.

Jag blev bara hotad med att vara tvungen att vara kopplad varje gång jag går förbi där om jag inte "upphör med dumheterna" (alltså mattes ord).

För övrigt så ägande jag mej åt att bada och diverse andra trevliga sysselsättningar.

Glöm inte att delta i tävlingen här under!!!!!!!

 
 
Bella

Bella

4 maj 2008 19:08

Matte sträckte på sig lite extra när du sa att halsbandet som hon gjort var snyggt...Det där med hundätande hästisar. Jag har ju bara träffat hästar som är av den ickehundätande sorten.. Den som matte rider på är JÄTTESTOR men ännu så länge har han inte velat ha någon smakbit av mig. De äter visst hö istället för hundar. De andra hästarna i stallet verkar inte heller vara av den hundätande sorten....Så jag tror inte att din matte ljuger....Men de har väldigt stora fötter...som man måste passa sig för..noga....

Bella

http://orvegard.bloggagratis.se

 
Sacco

Sacco

4 maj 2008 21:11

Tack för tipset Sigge! Vi väntar med att lämna svar, vi vill fundera grundligt innan vi svarar. Det är ju en tävling så det måste vara ett väl genomtänkt svar:)

När jag var så där en 7-8 mån och vi bodde i torpet började jag bete mig jättekonstigt en dag. Varje gång jag kom in i köket började jag vrålskälla och nosa under köksskåpen. Nästa dag satte jag igång igen så fort jag klev innan för dörren hemma. Matte trodde jag hade fått fnatt minst sagt. Hon letade under köksskåpen efter en ev mus eller annat konstigt. Hittade ingenting. Tills någon kom på att källaren (krypgrund) kanske skulle undersökas. Mycket rikigt, där längst in under huset, under köket, satt en liten räv och tryckte. Klart jag har koll på gästerna även våningen under:)

http://www.bjorkmannarna.se

 
Ingen bild

molle

4 maj 2008 21:23

Din näsa måste vara av bästa sort.. eftersom du kan lukta dej till allt..

 
Tanten

Tanten

4 maj 2008 21:43

Nu blir jag ju nyfiken! Vad gör matte med granskotten?

http://ettlitetkatteri.bloggagratis.se

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

4 maj 2008 23:01

Ja... du är då verkligen en mångsysslare Sigge!

http://cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

5 maj 2008 09:02

Hej Sigge.
Om jag ber snällt..... kan du då gå med på att sätta in fler bilder på kattvalparna!
Gud så gärna vi skulle kunna ta hand om en av dom här. Vi har ingen hund förstår du, men vi gillar dom ändå, men 4 katter har vi...med klös i!
Snälla Sigge, mer bilder på dom!

http://trissemojs.bloggagratis.se

 
maki

maki

5 maj 2008 12:28

Jag är ju ingen matte längre, så jag pratar alldelese själv, är det Ok, Sigge??!
Jag , M a k i, hade en polsk väninna, som lärde mig att göra hostmedicin av granskott!
Sött värre....
Katt ungarna,,,,,,,har Ni fått hem till dom! Verkar ju hur goa som helst och mår bra.
Skönt!
Ha en bra vecka
m a k i

http://maki.bloggagratis.se

 
Moa och Maiko

Moa och Maiko

5 maj 2008 13:46

Hej Sigge! Vi har kommit igång ordentligt med våra badplatskontroller!Det är fortfarande lågvatten, så man hittar mycket ätbart och trevligt på stranden!
Granskott har vi inte prövat, men vi har underbart järnberikat och sprött gräs nu, som är LÄCKERT! Vi glömmer nästan att komma när matte ropar - det beror förstås bara på att vi tuggar så intensivt att vi inte hör något annat än tugget!Gran har vi gott om, så vi ska testa någon dag.
Men du - härom natten kunde matte och vi inte sova.Det var en räv som "skällde" i ett och vi tänkte gå ut och fråga vad han yrade om, men matte var för trött...

http://nysvansat.blogspot.com

 
Ingen bild

malte och snoken med matte

6 maj 2008 12:57

vi får inte heller hälsa på i hålor då ylar matte. hon skriker nåt om ormar o grävlingar o annat

 
Tuna

Tuna

16 maj 2008 13:32

Jag ser att du äter granskott! Minns du att jag plockade hallon i augusti?? Kolla igen:
http://tuna.bloggagratis.se/2007/08/12/234274-hallon-ar-gott/

http://tuna.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards