Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 2 maj 2008

Vad ska jag

Av Sigge Svamphund - 2 maj 2008 17:54

tråka ut er med idag då?

Haft en alldeles vanlig hunddag.

Var till en av alla mina skogar som vanligt.

Började med att träffa den här.

Trist typ, han ville inte alls vara kompis med mej. Försvann ner i diket när jag försökte hälsa på honom.

Vad då, vi kanske skulle ha haft skoj ihop!

Var ju några dagar sen jag gjorde nåt nytt bra fynd.

I dag hittade jag det här som jag inte vet vad det är. Men jag hade väldigt roligt med saken i alla fall.

Insåg att det inte var någon idé att ens tänka tanken att släpa hem det så jag har gömt den på säkert ställe i skogen. Kan ju vara bra att ha nästa gång jag är där.

Jobbade stenhårt som svamphund.

Kolla mitt jättefynd på bilden.

Bilnyckeln som ligger bredvid är 6 cm så detta är garanterat årets största murkla. I alla fall den största som jag har letat upp.

När vi kom hem så vägde matte den och den väger 495 gram!

Så otroligt mycket murklor som jag hittar så tycker jag att jag borde serveras murkelsås minst en gång i veckan eller så.

Funderar på om jag ska starta en ny tävling.

Alltså alla mina läsare får gissa på hur många murklor jag hittat.

Kan säja att dom är väldigt många nu och det blir säkert fler.

Matte hade bestämt att när vi hittat ett visst antal då skulle vi inte plocka flera. Men det blev många fler än det idag.

Vad tycker ni läsare, ska jag ha en ny tävling?

 
 
Kicki o Jolly

Kicki o Jolly

2 maj 2008 18:22

Men hallå, är vi avundsjuka eller avundsjuka?
Det var en himla stöddig murkla.Vi har inte hittat EN enda.
Kram ändå ;-)

http://www.travarens.se

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

2 maj 2008 19:25

Oj... kan dom bli så stora! Matte har aldrig varken sett eller smakat på murklor. Dom ser ju inte särskilt goda ut, men hon har förstått att det är rena delikatessen. Kanske får ta ett snack med din matte.
Tråkig padda som stack och gömde sig.
Nu börjar postkodmiljonären snart säger matte! Det får vi inte missa
Nosgos till Siggeboy

http://cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

molle

2 maj 2008 19:26

Ny tävling !!
Absolut, bara det är jag som vinner den...

Matte har lite funderingar om svampkryddan??
Vad har man den på ??

 
skogfrun på dal

skogfrun på dal

2 maj 2008 20:44

Murklan är ganska lik paddan tycker Ludde. Matte gillar paddor men skulle nog aldrig äta upp dom. Murklor...hm giftigt!

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
 Timse

Timse

2 maj 2008 22:05

Som vanligt är matte mållös över era svampfynd! Vilken tråkig viting du träffade, klart han skulle ha lekt med dig. Själv höll jag på att bli påsprungen av en lös liten tjurig chihuahua idag som morrade åt mig men jag vände bara ryggen åt den.

http://timsevimse.blogg.se

 
Ingen bild

Acke och primo

2 maj 2008 23:01

klart du ska ha en ny tävling....vi missade ju den förra;) VILKEN MURKLA!..fast vi vet ju inte vad det är...men matte säger att det ska vara himmelens gott i sås!! VAD ÄR SÅS???? säker ngt gott som vi hundar inte får....eller kan det vara det där som knappt syns på tallriken och vi ibland får slicka rent?? Ja kanske...

Forsätt du med dina fynd i skogen...sånt finns inte i våran skog....

 
Sacco

Sacco

3 maj 2008 00:23

Klart det skall vara en ny tävling!!
Vi tycker om att tävla, och att vinna:)

Wow, matte har aldrig sett något liknande. För att vara ärlig, knappt någon murkla överhuvudtaget..

Provade du att pussa grodan? Den kan bli en prinsessa om man har tur.

http://www.bjorkmannarna.se

 
Sacco

Sacco

3 maj 2008 08:25

Att simma hör till mitta andra jag precis som att äta frukost och vara otrevlig.
Men visst är det jag som är ute och simmar:)
(fast det är faktiskt andra gången jag simmar i iår, husse kastade i en pinne åt mig häromdagen också)

http://www.bjorkmannarna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards