Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 14 april 2008

Vanlig måndag

Av Sigge Svamphund - 14 april 2008 17:29

Haft en högst vanlig hunddag.

Fick åka till en av alla mina bra skogar på förmiddan.

Inledde min skogstur med att bada ordentligt i två av mina sjöar.

Sen var det ju väldigt mycket spagropsgrejande också. Gäller att passa på nu när det är mycket vatten i skogen.

Letade reda på en massa murklor åt matte också.

Så testade vi en ny väg. Matte trodde att det skulle finnas murklor där och det gjorde det.

Men som hårt arbetande svamphund så måste jag ju koppla av med lite annat. Detta är dagens första fynd.

En sko som låg och drällde på ett hygge.

Självklart så tog jag hand om den och roade mej mycket med den. Bara undrar vem som tappar en sko långt bort i skogen utan att märka det,

Men jag glömde bort skon när jag hittade denna.

Då hade jag och matte gått jättelångt och kommit till min ena sjö igen. Fast på ett ställe där jag aldrig hade varit.

Vet inte hur bollen hamnat där men den är min och självklart har jag tagit hem den till mina samlingar av saker.

Såg att Sacco hade ett bra förslag om att jag faktiskt borde få släpa hem allt jag hittar i skogen. Bara för att se hur mycket det blir på ett år.

Tycker jag också men matte har som vanligt eb massa andra onödiga åsikter.

Titta här!!!!!!

Visst har jag blivit duktig på trädfällning????

Snyggt flis också eller?

Allt mitt tränade med träd och jobb som flismaskin har gett resultat.

Hm, nu påstår matte att jag ljuger. Nåt om att det inte alls är jag som gjort detta utan nån som heter bäver.

Ja,ja lika bra att erkänna då att det inte är jag som gjort jobbet.

Har hört att imorgon kanske jag ska få provsimma en ny sjö. Den har jag bara varit vid när onödiga isen legat på den.

Hoppas jag kommer dit.

 
 
Ingen bild

molle

14 april 2008 19:02

Härlig dag du haft,,, vilken lycka o hitta en fotboll..hoppas du bada åt mej..

 
Ingen bild

Gibson

14 april 2008 19:35

Javisst är han go min lillhusse :-) Vad kul med en sko och en boll!! Jag ska ut till skogen i morgon, kanske jag hittar nåt jag också :-)

 
Bella

Bella

14 april 2008 20:14

Hej
Härligt att du gillade pinnen, tycker själv att den var ganska trevlig.....så har vi ju det här med vatten och blöttet....Jag älskar vatten men i blöttet som är ute nu blir jag ju skitig om fötterna och jag får sand och grus överallt. Då är blöttet äckligt! Bada är en helt annan sak för det är ju kuuul!

Puss
Bella

http://orvegard.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

14 april 2008 20:25

Om du bär hem allt du hittar så lär nog matte få beställa hem en sopcontainer snart. För det dräller av prylar (sopor) i naturen. Ibland undrar man hur prylarna har hamnat där. För det kan ju inte vara så illa att någon med flit har dumpat skräp i naturen.
Jag har inte hittat en endaste murkla i år. Jag är nog för sent ute och letar.

http://ekoxenskennel.bloggagratis.se

 
 Tim

Tim

14 april 2008 22:06

Idag är jag inte lika grön i färgen Sigge, jag har nämligen...hör och häpna...fått simma! Vilken lycka det var med årets första simtur, bildbevis finns på bloggen...

Glada vattenskakningar på dig!/Timse

http://timsevimse.blogg.se

 
Sacco

Sacco

14 april 2008 22:09

Du är i allfall ärlig Sigge! Förstod att det inte var du utan bävern. Ska väl bekänna färg om badandet häromdagen, visst badade jag.. tassarna:)

http://www.bjorkmannarna.se

 
Cavvetjejena

Cavvetjejena

14 april 2008 22:46

Trots att du är går i skogen varje dag så är ingen dag den andra lik. Du hittar alltid något nytt.
Här finns bäver på vissa platser men det är väldigt sällsynt. Matte har aldrig sett några
I morgon är en annan dag...
Natti, natti

http://cavaliersajten.bloggagartis.se

 
Tuna

Tuna

15 april 2008 10:19

Fina fynd du gjort Sigge!

http://tuna.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards