Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 13 mars 2008

Hittat ny dunk

Av Sigge Svamphund - 13 mars 2008 17:38

Ett av alla mina intressen är ju dunkar.

Idag var jag långt bort i skogen på nya ställen. Mycket trevlig skog för jag hittade en bäck som jag var tvungen att greja väldigt mycket med.

Men bäst av allt jag hittade en ny dunk till min samling.

Den här är inte lika stor som den jag har vid krokodilsjön utan en alldeles lagom femliters. Så lätt att bära i munnen. Dessutom är den grön och min andra av samma modell är vit.

Jag bar den många kilometer genom skogen när jag inte busade runt med den. Gillar att busa med dunkar.

Har lyckats få den med mej hem så jag hoppas att den inte försvinner lika spårlöst som en del andra fynd jag släpat hem.

Såg att Molly och Moa tror att jag håller på och slappar till och inte tränar.

Kan ju tala om att innan jag hittade dunken så tränade jag mycket med väl utvalda träd. Måste ju hålla mina muskler i topptrim!

Nu tänker jag byta omröstning eftersom det nästan är vår och vinterbad inte känns aktuellt.

42 personer röstade 47,6 procent har insett alla fördelar med vinterbad 8tror att Molle har en tass med där) 26,2 procent är som Sacco och tycker att doppa tassarna räcker 16,7 procent är riktiga badkrukor och anser att man ska avstå 9.5 procent vet inte. De sista är säkert såna som aldrig provat.

På bilden så är det jag med min nya fina dunk.

 
 
Nibelius

Nibelius

13 mars 2008 18:28

Fin dunk, Sigge. Såna får man aldrig för många av. Hälsa din matte följande: -Ja, det får hon. Det vore en gudibehaglig gärning om hon ville göra många sådana tavlor.

http://nibelius.blogg.se

 
Ingen bild

molle

13 mars 2008 18:33

Jag fundera över en sak.. ni är några stycken som bloggar nu, och hur i sjutton gör ni när ni svarar på en kommentar på eran egen blogg,, Jag har inte kommit på det,, kanske är jag ovanligt trög,, snälla hjälp mej sigge.. känns taskigt att inte veta hur man kan svara.... mollis i sina funderingar..

 
Nibelius

Nibelius

13 mars 2008 18:34

Kan du hälsa matte två saker till Sigge?
1 - Fina grejjer, de där skyltarna och det andra...
2- -58 var en oerhört fin årgång!

http://nibelius.blogg.se

 
Ingen bild

Gibson

13 mars 2008 19:00

Min matte är så orolig att jag ska sätta i halsen för att jag är så liten än ... men jag ska tjata på henne som bara den för jag blev sååå sugen på grisöron och knorrar :-)
Ha det bäst!

 
Sacco

Sacco

13 mars 2008 19:16

Matte bekänner färg, hon är inte heller så bra på det här. Hon undrar hur man bär sig åt för att skriva text mellan varje bild. Har sett att några gör det, cavvetjejernas matte brukar göra det. (borde såklart ha skrivit frågan där istället, men någon som läser kanske vet)??

http://www.bjorkmannarna.se

 
Ingen bild

Cavvetjejerna

13 mars 2008 19:20

Skönt att du är igång Sigge och tränar. Vi blev lite oroliga för dig. Du måste ju hålla dig i trim snygg som du är. Vad gör du med alla dunkar du hittar?

 
Ingen bild

Cavvetjejerna

13 mars 2008 19:52

Självklart! Här kommer en snabbkurs, vi har nyss lärt oss det själva.
Klicka på det gröna trädet skapa/redigera bild. Välj sedan bild. Ställ markören längst ner till höger på bilden och tryck på enter. Skriv text, enter igen och välj ny bild osv
Lycka till Molly & Moa

 
Ingen bild

Sigge

13 mars 2008 20:35

Tack snälla söta smarta cavvebrudar.
Nu har nog både jag och Sacco blivit lite klokare.

 
skogsfrun

skogsfrun

13 mars 2008 20:39

skogsfrun dunkar uppmuntrande på Sigge som befriar skogen från människors glömda rest, förresten har skogsfrun fest!;)

http://www.barasaras.bloggagratis.se

 
Tuna

Tuna

13 mars 2008 20:52

Läckert fynd! Jag har inte hittat några dunkar än. Jag letar mest bra pinnar.

http://tuna.bloggagratis.se

 
Anna och Tim

Anna och Tim

13 mars 2008 21:09

Dunkar är något jag missat att man kan samla på, själv föredrar jag petflaskor och stora fina pinnar. Matte låter hälsa att det är kul om du länkar, hon lägger gärna till er.
Spralliga tasstramp /Timsevimse

http://timsevimse.blogg.se

 
Anna

Anna

13 mars 2008 21:36

Har länkat till dig nu också :)

http://timsevimse.blogg.se

 
Gibson

Gibson

14 mars 2008 10:25

Heej! Allt bra med dig? Allt bra här. ska ta mig en förmiddagslur nu :-) Kramis

http://gibson08.wordpress.com/2008/03/14/stora-hun

 
Ingen bild

malte o snokitoki

14 mars 2008 11:35

hihihi du e rolig Sigge! pussar på din nos från oss! väldigt stilig färg på dunken du hitta! din matte e snäll hon o har stort tålamod med din dunksamling!

 
Ingen bild

malte o snackssugen småsnok

14 mars 2008 16:13

Förutom dunkar har du några snackstips inför kvällen sigge?

 
Ingen bild

Sigge

14 mars 2008 16:16

Sorry Malte och Snoken.
Inte ett tips tyvärr.
Fast jag hittade nåt idag som jag gärna skulle käka upp. Kommer i bloggen senare

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards